Ściąganie w prawo
- Rafcio
- Moderator

- Posty: 3759
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 332 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
Ściąganie w prawo
Wczoraj byłem w serwisie z problemem ściągania w prawo- żeby jechać prosto musiałem kierownicę lekko tzymać w lewo, ustawiali zbieżność 2 razy i nic. Pomogło dopiero przełożenie opon tylnych na przód i normalnie szok, auto jedzie prosto, kierownica prosto
. Serwis twierdzi że widocznie jakieś uszkodzenie wewnętrzne opony- na tylnej osi mogą się kulać
I teraz już można bez problemu jeździć bo było to męczące 
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
- kk25
- klubowicz

- Posty: 378
- Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
- Przebieg: 150650
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: krakowskie
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Jedź i sprawdź sobie wyważenie. Jeśli opona ma jakieś uszkodzenie, przecież jest na nią jakaś gwarancja. Mój gumiarz zawsze mówi "opona to życie".
Przecież, jak będzie jakiś problem z oponą lub z felgą ( może być lekko zwichrowana, a wtedy też trzeba ją reklamować), to nie ma bola, musi wcześniej lub później paść łożysko w piaście.
Teksty typu, że z tyłu może hulać niech sobie w d**ę wsadzą
Przecież, jak będzie jakiś problem z oponą lub z felgą ( może być lekko zwichrowana, a wtedy też trzeba ją reklamować), to nie ma bola, musi wcześniej lub później paść łożysko w piaście.
Teksty typu, że z tyłu może hulać niech sobie w d**ę wsadzą
- jay_21
- klubowicz

- Posty: 1981
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
- Przebieg: 67000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Jeżeli opona jest uszkodzona to lepiej ją wymienić ponieważ opony aktywnie wpływają na bezpieczeństwo.. Przełożenie takiej opony na tył to tylko półśrodek, osobiście bałbym się jeździć z uszkodzoną oponą.rafcio082 pisze:Serwis twierdzi że widocznie jakieś uszkodzenie wewnętrzne opony- na tylnej osi mogą się kulać
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
- emmer
- klubowicz

- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
miałem dokładnie to samo. ustawiali mi co chwilę zbieżność - bo ściąga. przełożyli przód na tył, tył na przód i było ok (opony zimowe). ale... właśnie zawsze jakieś jest.
po pierwsze, czy to zbieg okoliczności że to drugi taki przypadek? a może cos z geometrią przodu?
po drugie, moja "popsuta" opona trafiła z lewego przodu na lewy tył. w serwisie powiedzieli że nie ma problemu. ale problem jest bo rozsypuje mi się łożysko akurat w lewym tyle. znowu przypadek?
a reklamowanie opony to według mnie jak reklamowanie butów: niewłaściwie Pan użytkował.
po pierwsze, czy to zbieg okoliczności że to drugi taki przypadek? a może cos z geometrią przodu?
po drugie, moja "popsuta" opona trafiła z lewego przodu na lewy tył. w serwisie powiedzieli że nie ma problemu. ale problem jest bo rozsypuje mi się łożysko akurat w lewym tyle. znowu przypadek?
a reklamowanie opony to według mnie jak reklamowanie butów: niewłaściwie Pan użytkował.
-
peku
- klubowicz

- Posty: 32
- Rejestracja: 19 lut 2013, 6:37
- Przebieg: 101000
- Silnik: 1.4 16V Turbo PB+LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Tychy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Ściąganie w prawo
Podepnę sie pod temat (choć lekko starawy
).
Samochód ma tendencje do ściagania w prawo ,byłem dzisiaj w serwisie Auto-Hit w Tychach i serwis stwierdził po wykonaniu jazdy próbnej, że ściąganie jest niewielkie , typowe dla wiekszości samochodów ( oczywiście wyjechali z teorią pochylenia drogi ) i niema wiekszego sensu próba jego usunięcia.
Doczytałem w sieci że w tych modelach samochodów jest to dość częsta przypadłość i niektórzy próbowali ją usunąć przekładając koła ,wyważając je , ustawiając zbiezność i wymieniając podzespoły zawieszenia typu wachacze itp.
Zabiegi te w wielu przypadkach nie przynosiły oczekiwanych rezultatów , dlatego zastanawiam się czy ciagnięcie tego tematu i utarczki z serwisem mają w ogóle sens jeżeli jest to wada konstrukcyjna do której producent niechce się przyznać.
Stąd moje pytanie - czy ktoś z Was miał podobny problem i jeśli tak to jaki był jego finał.
Samochód ma tendencje do ściagania w prawo ,byłem dzisiaj w serwisie Auto-Hit w Tychach i serwis stwierdził po wykonaniu jazdy próbnej, że ściąganie jest niewielkie , typowe dla wiekszości samochodów ( oczywiście wyjechali z teorią pochylenia drogi ) i niema wiekszego sensu próba jego usunięcia.
Doczytałem w sieci że w tych modelach samochodów jest to dość częsta przypadłość i niektórzy próbowali ją usunąć przekładając koła ,wyważając je , ustawiając zbiezność i wymieniając podzespoły zawieszenia typu wachacze itp.
Zabiegi te w wielu przypadkach nie przynosiły oczekiwanych rezultatów , dlatego zastanawiam się czy ciagnięcie tego tematu i utarczki z serwisem mają w ogóle sens jeżeli jest to wada konstrukcyjna do której producent niechce się przyznać.
Stąd moje pytanie - czy ktoś z Was miał podobny problem i jeśli tak to jaki był jego finał.
- mwas
- Prezes

- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Ściąganie w prawo
Chyba każdy posiadacz T-Jet'a ma tą przypadłość, i jedyne co z tym można zrobić, to powiedzieć: TTTM i żyć z tym dalej 
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- smak56
- klubowicz

- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Ściąganie w prawo
Jakiś czas temu w TVN Turbo, był przypadek ściągania w prawo VW Jetta. Pan poszedł na wojnę, którą chyba wygrał. Kiedy to oglądałem od razu pomyślałem o naszym T-jecie. To co robili z tą usterką w ASO, to z tego co pamiętam: zamieniali opony, wyważali koła, zmieniali zbieżność, po której nie ściągało ale cięło opony, by w reszcie ustawić inne ciśnienie w każdym kole, tak by nie ściągało. Jakiś niezależny zakład stwierdził, że przesynięte są względem siebie osie pojazdu (czy jakoś tak) i można to naprawić. Jak ktoś umie znaleźć ten program to niech poszuka. Może się przyda. (program z marca lub początku kwietnia br.)
smak56
* * * *

* * * *
- wazka
- klubowicz

- Posty: 145
- Rejestracja: 02 kwie 2011, 16:36
- Przebieg: 56000
- Silnik: 1.4 T-Jet 16v + LPG
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował: 4 razy
Re: Ściąganie w prawo
Zależy jak bardzo ci ściąga. Sprawdź zbieżność, koła czy są dobże wyważone a jak się nie poprawi to się przyzwyczaj. U mni jest to samo.
- emmer
- klubowicz

- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Ściąganie w prawo
właśnie - w zalezy jakim stopniu. jeżeli to minimalnie to tak będzie. jeżeli bardzo - to tak jak wazka napisał
-
peku
- klubowicz

- Posty: 32
- Rejestracja: 19 lut 2013, 6:37
- Przebieg: 101000
- Silnik: 1.4 16V Turbo PB+LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Tychy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Ściąganie w prawo
Ściąga delikatnie jak się puści kierownicę na prostej drodze to powoli zaczyna ciągnąc w prawo no i jak dynamicznie ruszę to kierownica wykonuje lekki ruch w prawo.
Z tym ściąganiem to zorientowałem się dopiero dwa miesiące po kupnie auta jak jechałem autostradą to samochód zachowywał się jakby dostawał cały czas boczny wiatr z lewej strony. Normalnie w jeżdzie miejskiej na naszych cudownych koleinach to problemu nie widać bo nie jest to takie ściąganie żeby reka to odczuła. Mechanik z ASO po jeździe testowej stwierdził że on problemu nie widzi i to zachowanie jest typowe w tych autach , także nawet nie próbowali sprawdzać zbieżności i geometri.
Z tym ściąganiem to zorientowałem się dopiero dwa miesiące po kupnie auta jak jechałem autostradą to samochód zachowywał się jakby dostawał cały czas boczny wiatr z lewej strony. Normalnie w jeżdzie miejskiej na naszych cudownych koleinach to problemu nie widać bo nie jest to takie ściąganie żeby reka to odczuła. Mechanik z ASO po jeździe testowej stwierdził że on problemu nie widzi i to zachowanie jest typowe w tych autach , także nawet nie próbowali sprawdzać zbieżności i geometri.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz

- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: Ściąganie w prawo
W czasie jazdy skręć kierownicą lekko w prawo i puść, nie wróci, a ze skrętu w lewo wróci. Ten typ tak ma. Jak zaczniesz naprawiać, to stracisz czas i kasę.
-
peku
- klubowicz

- Posty: 32
- Rejestracja: 19 lut 2013, 6:37
- Przebieg: 101000
- Silnik: 1.4 16V Turbo PB+LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Tychy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Ściąganie w prawo
Dam sobie z tym spokój, kumpel miał podobną sytuację w stilo tyle że tam te modele ściągały w lewo i też serwis sobie z tym nie poradził.