Jak sprawuję się Wam automatyczna skrzynia biegów?

bonus77
klubowicz
klubowicz
Posty: 53
Rejestracja: 08 kwie 2010, 8:59
Przebieg: 60000
Silnik: 1,3 multijet 90km
Rocznik: 2008
Lokalizacja: bielsko-biała

Jak sprawuję się Wam automatyczna skrzynia biegów?

Post autor: bonus77 »

witam, mam linkę 1.3 multijet z automatyczną 6 biegową skrzynią biegów? jak wam się sprawują automaty? jakieś zastrzeżenia? problemy? wady? u mnie na razie ok, jeżdzi się płynnie i wygodnie, ciekaw jestem jak u was?
bonus77
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

chyba nie ma za dużo ludzisków na forum - automatów.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Wydaje mi się że jesteś rodzynkiem z automatem na forum
KILLHIM
klubowicz
klubowicz
Posty: 1013
Rejestracja: 03 mar 2010, 7:55
Przebieg: 85
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: KILLHIM »

u nas automatów no abla
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

kurde tez bym polatał na automacie :) ile spala na mieście z automatem. Wiem że to na inny dział temat ale wybaczcie.
Apropo to od niedawna się dowiedziałem że w ogóle w naszych linkach możne być automat. :)
tomektt
klubowicz
klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: tomektt »

Temat także mnie zaciekawił.
Prócz tego ile pali chciałbym wiedzieć jak się rusza szybciej czy wolniej niż naszymi biegowcami
Tomek
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Ta skrzynka to pewnie Dualogic - czyli rozwinięcie Selespeeda znanego ze Stilo. Nie jest to klasyczny automat. Jest to poprostu klasyczna skrzynia z elektrohydrauliczną zmianą biegów.

Ja jestem ciekawy logiki zmiany biegów.. czyli czy skrzynka robi to co chce kierowca, jak zmienia biegi itp.:) Bo wygodna jest napewno, szczególnie w miejskich korkach.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Bonus77 w tym temacie Ty tu urządzasz :zlośnik
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
bonus77
klubowicz
klubowicz
Posty: 53
Rejestracja: 08 kwie 2010, 8:59
Przebieg: 60000
Silnik: 1,3 multijet 90km
Rocznik: 2008
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: bonus77 »

kurcze nie wiedziałem, że z automatem to wystrzeliłem samotnie. ale piszę moje odczucia.


moja linka ma automat dualogic, 6 biegowy ( ta przyjemność kosztowała extra 8 tys.). biegi zmieniają się automatycznie w zależności od prędkości i obrotów silnika. jazda po mieście w korkach to bajka, a na trasie też super. biegi zmieniają się bardzo płynnie, chociaż słychać delikatnie jak działa przekładnia; również jak hamuje się i bieg jest redukowany, to jest to odczuwalne (na pewno mniej niż w standardowej skrzyni biegów). jest taka opcja że można ustawić sobie manualną zmianę biegów (np. pomocne przy chęci nagłego wyprzedzenia o charakterze sportowo-ryzykanckim) i wtedy zmienia się biegi ja w joysticku++++ a redukuje ------. co do spalania to:
- mam silnik 1.3 multijet diesel
- na trasie (ostatnio bielsko-b- legnica i z powrotem, a więc expresówką s-1 , i a-4) sr. spalanie 5,3 przy prędkości od 80-140 km /h, średnia prędkość wyszła 100km/h
- miasto - ok. 6-6,5
jeszcze jakieś pytania?;)

[ Dodano: |21 Kwi 2010|, o 10:31 ]
aha jeszcze dodatek:
- nie zauważyłem by ruszało się wolniej niż autem bez automatu (nawet szybciej, gdyż nie trzeba wrzucać biegu- odpada czas sterowania drążkiem), a tylko gaz do dechy :); nawet wkurzam się jak ludzie w autach bez autamtu mordują się z wbijaniem jedynki w vvv gólfach made in dżermany i czas leci na światłach
- wcześniej ujeżdżałem fiat 126p; renault clio, ford escort- no i linka rulez jeśli chodzi o zmianę biegów
- na bieżąco widzę na którym biegu jadę, gdyż na wyświetlaczu pokazuje mi się informacja (1a, 2a do 6 a)- na 6 się płynie po prostu;
- jedynym biegiem który trzeba wbić jest wsteczny
bonus77
Jery
klubowicz
klubowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 163000
Silnik: 1.3 IMA
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Pniów
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Post autor: Jery »

Jak wymyślą automatycznego pilota w samochodach to kierowca przestanie być potrzebny ;-)
Henia ;-) red milano
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

bonus77, a jak się ma sprawa hamowania silnikiem? No i najważniejsze, jak szybko skrzynka zmienia bieg?
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
bonus77
klubowicz
klubowicz
Posty: 53
Rejestracja: 08 kwie 2010, 8:59
Przebieg: 60000
Silnik: 1,3 multijet 90km
Rocznik: 2008
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: bonus77 »

do jay 21:
Hamowanie silnikiem:
- nie można jechać na luzie z automatem, więc gdy powiedzmy jedziesz 80km/h na 4 i puszczasz gaz , to : a) auto nie pobiera paliwa i to jest plus b) następuje hamowanie silnikiem; przy czym przy prędkości powyżej 60 km/h w ogóle jest ono prawie niewyczuwalne; gdy jadę na 2-3 biegu i prędkość jest mała to czuć bardziej hamowanie silnikiem niż w aucie bez automatu; ale nie jest to jakaś wielka różnica.

szybkość zmiany biegów:
- jak ruszasz to 1 jest już wbita, i do prędkości ok. 10-15 km/h jest 1; do 30 km/h 2; 3 do 50-60km/h, czwórka do 80km/h, dalej 5 i 6;;taki stan jest przy płynnej jeździe ze stałym przyspieszeniem; jak depniesz mocno gaz po ruszeniu to kilka sekund i już 2 wchodzi etc.; generalnie uważam, iż zmiana biegów jest dobrze dostosowana do prędkości i obrotów silnika; w trakcie jazdy nie mam wrażenia , że biegi są jakby poza prędkością, silnik nie piłuje ani przez chwilę.
bonus77
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Z tego co piszesz to wszystko wygląda malinowo.
Ja osobiście bardzo lubię jeździć automatami w służbowych autach. Jest to ogromna wygoda szczególnie w dużych zakorkowanych miastach.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Dla mnie szóstka plus automat to rewelacja przynajmniej nie wyje na obrotach
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1207
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 120 razy
Otrzymał podziękowań: 72 razy

Post autor: daro70 »

Jeżdzę automatem lecz Renault po prostu bajka .
Obrazek
ODPOWIEDZ