Jak sprawuję się Wam automatyczna skrzynia biegów?
-
- klubowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 08 kwie 2010, 8:59
- Przebieg: 60000
- Silnik: 1,3 multijet 90km
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: bielsko-biała
Jak sprawuję się Wam automatyczna skrzynia biegów?
witam, mam linkę 1.3 multijet z automatyczną 6 biegową skrzynią biegów? jak wam się sprawują automaty? jakieś zastrzeżenia? problemy? wady? u mnie na razie ok, jeżdzi się płynnie i wygodnie, ciekaw jestem jak u was?
bonus77
- jay_21
- klubowicz
- Posty: 1981
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
- Przebieg: 67000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Ta skrzynka to pewnie Dualogic - czyli rozwinięcie Selespeeda znanego ze Stilo. Nie jest to klasyczny automat. Jest to poprostu klasyczna skrzynia z elektrohydrauliczną zmianą biegów.
Ja jestem ciekawy logiki zmiany biegów.. czyli czy skrzynka robi to co chce kierowca, jak zmienia biegi itp.
Bo wygodna jest napewno, szczególnie w miejskich korkach.
Ja jestem ciekawy logiki zmiany biegów.. czyli czy skrzynka robi to co chce kierowca, jak zmienia biegi itp.

Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
-
- klubowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 08 kwie 2010, 8:59
- Przebieg: 60000
- Silnik: 1,3 multijet 90km
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: bielsko-biała
kurcze nie wiedziałem, że z automatem to wystrzeliłem samotnie. ale piszę moje odczucia.
moja linka ma automat dualogic, 6 biegowy ( ta przyjemność kosztowała extra 8 tys.). biegi zmieniają się automatycznie w zależności od prędkości i obrotów silnika. jazda po mieście w korkach to bajka, a na trasie też super. biegi zmieniają się bardzo płynnie, chociaż słychać delikatnie jak działa przekładnia; również jak hamuje się i bieg jest redukowany, to jest to odczuwalne (na pewno mniej niż w standardowej skrzyni biegów). jest taka opcja że można ustawić sobie manualną zmianę biegów (np. pomocne przy chęci nagłego wyprzedzenia o charakterze sportowo-ryzykanckim) i wtedy zmienia się biegi ja w joysticku++++ a redukuje ------. co do spalania to:
- mam silnik 1.3 multijet diesel
- na trasie (ostatnio bielsko-b- legnica i z powrotem, a więc expresówką s-1 , i a-4) sr. spalanie 5,3 przy prędkości od 80-140 km /h, średnia prędkość wyszła 100km/h
- miasto - ok. 6-6,5
jeszcze jakieś pytania?;)
[ Dodano: |21 Kwi 2010|, o 10:31 ]
aha jeszcze dodatek:
- nie zauważyłem by ruszało się wolniej niż autem bez automatu (nawet szybciej, gdyż nie trzeba wrzucać biegu- odpada czas sterowania drążkiem), a tylko gaz do dechy
; nawet wkurzam się jak ludzie w autach bez autamtu mordują się z wbijaniem jedynki w vvv gólfach made in dżermany i czas leci na światłach
- wcześniej ujeżdżałem fiat 126p; renault clio, ford escort- no i linka rulez jeśli chodzi o zmianę biegów
- na bieżąco widzę na którym biegu jadę, gdyż na wyświetlaczu pokazuje mi się informacja (1a, 2a do 6 a)- na 6 się płynie po prostu;
- jedynym biegiem który trzeba wbić jest wsteczny
moja linka ma automat dualogic, 6 biegowy ( ta przyjemność kosztowała extra 8 tys.). biegi zmieniają się automatycznie w zależności od prędkości i obrotów silnika. jazda po mieście w korkach to bajka, a na trasie też super. biegi zmieniają się bardzo płynnie, chociaż słychać delikatnie jak działa przekładnia; również jak hamuje się i bieg jest redukowany, to jest to odczuwalne (na pewno mniej niż w standardowej skrzyni biegów). jest taka opcja że można ustawić sobie manualną zmianę biegów (np. pomocne przy chęci nagłego wyprzedzenia o charakterze sportowo-ryzykanckim) i wtedy zmienia się biegi ja w joysticku++++ a redukuje ------. co do spalania to:
- mam silnik 1.3 multijet diesel
- na trasie (ostatnio bielsko-b- legnica i z powrotem, a więc expresówką s-1 , i a-4) sr. spalanie 5,3 przy prędkości od 80-140 km /h, średnia prędkość wyszła 100km/h
- miasto - ok. 6-6,5
jeszcze jakieś pytania?;)
[ Dodano: |21 Kwi 2010|, o 10:31 ]
aha jeszcze dodatek:
- nie zauważyłem by ruszało się wolniej niż autem bez automatu (nawet szybciej, gdyż nie trzeba wrzucać biegu- odpada czas sterowania drążkiem), a tylko gaz do dechy

- wcześniej ujeżdżałem fiat 126p; renault clio, ford escort- no i linka rulez jeśli chodzi o zmianę biegów
- na bieżąco widzę na którym biegu jadę, gdyż na wyświetlaczu pokazuje mi się informacja (1a, 2a do 6 a)- na 6 się płynie po prostu;
- jedynym biegiem który trzeba wbić jest wsteczny
bonus77
-
- klubowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 08 kwie 2010, 8:59
- Przebieg: 60000
- Silnik: 1,3 multijet 90km
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: bielsko-biała
do jay 21:
Hamowanie silnikiem:
- nie można jechać na luzie z automatem, więc gdy powiedzmy jedziesz 80km/h na 4 i puszczasz gaz , to : a) auto nie pobiera paliwa i to jest plus b) następuje hamowanie silnikiem; przy czym przy prędkości powyżej 60 km/h w ogóle jest ono prawie niewyczuwalne; gdy jadę na 2-3 biegu i prędkość jest mała to czuć bardziej hamowanie silnikiem niż w aucie bez automatu; ale nie jest to jakaś wielka różnica.
szybkość zmiany biegów:
- jak ruszasz to 1 jest już wbita, i do prędkości ok. 10-15 km/h jest 1; do 30 km/h 2; 3 do 50-60km/h, czwórka do 80km/h, dalej 5 i 6;;taki stan jest przy płynnej jeździe ze stałym przyspieszeniem; jak depniesz mocno gaz po ruszeniu to kilka sekund i już 2 wchodzi etc.; generalnie uważam, iż zmiana biegów jest dobrze dostosowana do prędkości i obrotów silnika; w trakcie jazdy nie mam wrażenia , że biegi są jakby poza prędkością, silnik nie piłuje ani przez chwilę.
Hamowanie silnikiem:
- nie można jechać na luzie z automatem, więc gdy powiedzmy jedziesz 80km/h na 4 i puszczasz gaz , to : a) auto nie pobiera paliwa i to jest plus b) następuje hamowanie silnikiem; przy czym przy prędkości powyżej 60 km/h w ogóle jest ono prawie niewyczuwalne; gdy jadę na 2-3 biegu i prędkość jest mała to czuć bardziej hamowanie silnikiem niż w aucie bez automatu; ale nie jest to jakaś wielka różnica.
szybkość zmiany biegów:
- jak ruszasz to 1 jest już wbita, i do prędkości ok. 10-15 km/h jest 1; do 30 km/h 2; 3 do 50-60km/h, czwórka do 80km/h, dalej 5 i 6;;taki stan jest przy płynnej jeździe ze stałym przyspieszeniem; jak depniesz mocno gaz po ruszeniu to kilka sekund i już 2 wchodzi etc.; generalnie uważam, iż zmiana biegów jest dobrze dostosowana do prędkości i obrotów silnika; w trakcie jazdy nie mam wrażenia , że biegi są jakby poza prędkością, silnik nie piłuje ani przez chwilę.
bonus77