Błąd 9004 i ciężkie odpalanie
-
- klubowicz
- Posty: 183
- Rejestracja: 23 mar 2014, 19:39
- Przebieg: 312000
- Silnik: 1.4 8V +LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie
Może ja opiszę moje problemy jakie miałem.
Silnik oczywiście nie chciał odpalić , zbyt uboga mieszanka. Żaden wskaźnik błędu. Regulacje gaz-benzyna nic nie dawały. Wymieniłem pompę paliwa. Trochę pomogło (2 tygodnie)
Zawiozłem do regulacji zaworów , jak już nie chciał odpalić. Jak był zimny odpalał za 5, 6 razem + falowanie obrotów, gaśnięcie sinika, zero komunikatów. O tym zapalaniu informowałem mechanika aby to sprawdził, a regulacja zaworów była tylko dodatkiem, gdyż dawno tego nie robiłem.
Po długich wysiłkach został znaleziony problem odpalania na ssaniu . Problemem okazały się styki przewodów z przekaźnikiem zasilające pompę paliwa gdzieś pod bezpiecznikami silnika, które były zaśniedziałe. Zrobione czyszczenie i od tego momentu zapala jak należy.
Silnik oczywiście nie chciał odpalić , zbyt uboga mieszanka. Żaden wskaźnik błędu. Regulacje gaz-benzyna nic nie dawały. Wymieniłem pompę paliwa. Trochę pomogło (2 tygodnie)
Zawiozłem do regulacji zaworów , jak już nie chciał odpalić. Jak był zimny odpalał za 5, 6 razem + falowanie obrotów, gaśnięcie sinika, zero komunikatów. O tym zapalaniu informowałem mechanika aby to sprawdził, a regulacja zaworów była tylko dodatkiem, gdyż dawno tego nie robiłem.
Po długich wysiłkach został znaleziony problem odpalania na ssaniu . Problemem okazały się styki przewodów z przekaźnikiem zasilające pompę paliwa gdzieś pod bezpiecznikami silnika, które były zaśniedziałe. Zrobione czyszczenie i od tego momentu zapala jak należy.
Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie
Problem rozwiązany za dosłownie 50gr. Najbardziej winna jest instalacja lpg przy systemie zasilania paliwa bez powrotu. Pompa pracuje cały czas (nawet na gazie) i regulator musi przepuścić o wiele więcej paliwa pod większym cisnieniem niż zakładał producent i najzwyczajniej w świecie poddała się uszczelka na nim i przez to pompa dawała mniejsze ciśnienie na listwe (reszta uciekala blokiem). Auto pali jak dawniej, pozostaje jednak zrobić tak by na lpg pompa paliwa się wylaczala calkowicie. Dzięki za naprowadzenie :-)
-
- klubowicz
- Posty: 183
- Rejestracja: 23 mar 2014, 19:39
- Przebieg: 312000
- Silnik: 1.4 8V +LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie
Ja bym nie ryzykował wyłączenia całkowicie pompy paliwa jadąc na gazie. Z tego co czytałem yo musi być również podawane paliwo
Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie
Sens ma to wtedy kiedy jest układ paliwa z powrotem. Miało by to sens również przy dotrysku benzyny przy jeździe na gazie. Te zawrotne 77KM z 4 cylindrów nie potrzebuje dotrysku i tak też jest ustawiona instalacja :-) pompa tylko zbednie pracuje wywalajac cale ciśnienie przez regulator...
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie
Jesteś pewien że nie ma powrotu ???
Ciężko mi sobie wyobrazić wtrysk wielopunktowy bez układu powrotu paliwa.
Zniszczysz wtryski benzyny odłączając pompę paliwa podczas pracy auta na LPG.
Ciężko mi sobie wyobrazić wtrysk wielopunktowy bez układu powrotu paliwa.
Zniszczysz wtryski benzyny odłączając pompę paliwa podczas pracy auta na LPG.
Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie
Najłatwiej to sprawdzić podnosząc klapke pod kanapa :-) jest tam tylko jeden przewód paliwowy... Też mi się to w głowie nie mieści ale wszystko wskazuje że mam rację co do regulatora i jazdy na lpg...
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5237
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie
No nie wiem. Nie widziałem, gdyż mam 1.3 mj, ale w 1.4 (77 KM) wg ePer-a są dwa przewody. Jak idą i co łączą?Bony pisze:Najłatwiej to sprawdzić podnosząc klapke pod kanapa :-) jest tam tylko jeden przewód paliwowy... Też mi się to w głowie nie mieści ale wszystko wskazuje że mam rację co do regulatora i jazdy na lpg...


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *

* * * *
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie
Wychodzi na to, że powrót jest przez filtr oparów w nadkolu, i dopiero do baku.
Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie
Teściu ma dokładnie taka pompe, widać tylko jeden kruciec i wtyczke. W najbliższym czasie będę zakładał centralny z pilota to zrobię zdjęcia pompy :-)

-- 6 lipca 2015, o 08:14 --
No to dziwne rozwiązanie :-) więc wracam do punktu wyjścia co do przyczyny rozwalenia uszczelki :-D

-- 6 lipca 2015, o 08:14 --
No to dziwne rozwiązanie :-) więc wracam do punktu wyjścia co do przyczyny rozwalenia uszczelki :-D