Błąd 9004 i ciężkie odpalanie

Szpiegusek1
klubowicz
klubowicz
Posty: 183
Rejestracja: 23 mar 2014, 19:39
Przebieg: 312000
Silnik: 1.4 8V +LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie

Post autor: Szpiegusek1 »

Może ja opiszę moje problemy jakie miałem.

Silnik oczywiście nie chciał odpalić , zbyt uboga mieszanka. Żaden wskaźnik błędu. Regulacje gaz-benzyna nic nie dawały. Wymieniłem pompę paliwa. Trochę pomogło (2 tygodnie)
Zawiozłem do regulacji zaworów , jak już nie chciał odpalić. Jak był zimny odpalał za 5, 6 razem + falowanie obrotów, gaśnięcie sinika, zero komunikatów. O tym zapalaniu informowałem mechanika aby to sprawdził, a regulacja zaworów była tylko dodatkiem, gdyż dawno tego nie robiłem.
Po długich wysiłkach został znaleziony problem odpalania na ssaniu . Problemem okazały się styki przewodów z przekaźnikiem zasilające pompę paliwa gdzieś pod bezpiecznikami silnika, które były zaśniedziałe. Zrobione czyszczenie i od tego momentu zapala jak należy.
Bony
Nowy
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:11
Przebieg: 75000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008

Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie

Post autor: Bony »

Problem rozwiązany za dosłownie 50gr. Najbardziej winna jest instalacja lpg przy systemie zasilania paliwa bez powrotu. Pompa pracuje cały czas (nawet na gazie) i regulator musi przepuścić o wiele więcej paliwa pod większym cisnieniem niż zakładał producent i najzwyczajniej w świecie poddała się uszczelka na nim i przez to pompa dawała mniejsze ciśnienie na listwe (reszta uciekala blokiem). Auto pali jak dawniej, pozostaje jednak zrobić tak by na lpg pompa paliwa się wylaczala calkowicie. Dzięki za naprowadzenie :-)
Szpiegusek1
klubowicz
klubowicz
Posty: 183
Rejestracja: 23 mar 2014, 19:39
Przebieg: 312000
Silnik: 1.4 8V +LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie

Post autor: Szpiegusek1 »

Ja bym nie ryzykował wyłączenia całkowicie pompy paliwa jadąc na gazie. Z tego co czytałem yo musi być również podawane paliwo
Bony
Nowy
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:11
Przebieg: 75000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008

Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie

Post autor: Bony »

Sens ma to wtedy kiedy jest układ paliwa z powrotem. Miało by to sens również przy dotrysku benzyny przy jeździe na gazie. Te zawrotne 77KM z 4 cylindrów nie potrzebuje dotrysku i tak też jest ustawiona instalacja :-) pompa tylko zbednie pracuje wywalajac cale ciśnienie przez regulator...
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie

Post autor: Tomek »

Jesteś pewien że nie ma powrotu ???
Ciężko mi sobie wyobrazić wtrysk wielopunktowy bez układu powrotu paliwa.
Zniszczysz wtryski benzyny odłączając pompę paliwa podczas pracy auta na LPG.
Bony
Nowy
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:11
Przebieg: 75000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008

Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie

Post autor: Bony »

Najłatwiej to sprawdzić podnosząc klapke pod kanapa :-) jest tam tylko jeden przewód paliwowy... Też mi się to w głowie nie mieści ale wszystko wskazuje że mam rację co do regulatora i jazdy na lpg...
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie

Post autor: smak56 »

Bony pisze:Najłatwiej to sprawdzić podnosząc klapke pod kanapa :-) jest tam tylko jeden przewód paliwowy... Też mi się to w głowie nie mieści ale wszystko wskazuje że mam rację co do regulatora i jazdy na lpg...
No nie wiem. Nie widziałem, gdyż mam 1.3 mj, ale w 1.4 (77 KM) wg ePer-a są dwa przewody. Jak idą i co łączą? :pomysli Ale są! :foto
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie

Post autor: Tomek »

Wychodzi na to, że powrót jest przez filtr oparów w nadkolu, i dopiero do baku.
Bony
Nowy
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:11
Przebieg: 75000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008

Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie

Post autor: Bony »

Teściu ma dokładnie taka pompe, widać tylko jeden kruciec i wtyczke. W najbliższym czasie będę zakładał centralny z pilota to zrobię zdjęcia pompy :-)

Obrazek

-- 6 lipca 2015, o 08:14 --

No to dziwne rozwiązanie :-) więc wracam do punktu wyjścia co do przyczyny rozwalenia uszczelki :-D
ODPOWIEDZ