stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
tojamarko - musisz wiedzieć że przyczyny nie zlikwidujesz nigdy (na tą chwilę brak rozwiązania). prędzej czy później usterka powróci. ale na twoim miejscu i tak bym wymienił, bo niewiadomo w jakim to stanie wszystko jest. robota nie jest trudna a i części niezbyt drogie
-
- klubowicz
- Posty: 257
- Rejestracja: 20 lis 2014, 11:39
- Lokalizacja: Krotoszyn
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Ja mam już mus aby wymienić od paru dni tak przeskakuje sprężyna że strach kręcić kierownicą.
Wymiana na 100%
Wymiana na 100%
LINKA 1.4 8V 77 KM 2008 r.


- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Zrób od razu osłonę http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=77&t=2985" onclick="window.open(this.href);return false;
- daniczer
- klubowicz
- Posty: 386
- Rejestracja: 14 gru 2013, 12:54
- Przebieg: 203000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Piła
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Czy to możliwe że po wymianie poduszki z łożyskiem mechanik żle dokręcił i stuka na nierównośćiach . Po odbiorze auta słysze stuki z lewej strony z przodu po wjechaniu w dziurę lub podczas jazdy po nierównośćiach , wczesniej tego nie słyszałem. A może to tylko przypadek że po wymianie zaczeło coś stukac np. ( łącznik stabilizatora ) bo poprostu coś juz wymaga naprawy.
Co o tym sądzicie ?
Co o tym sądzicie ?
- Rincewind
- klubowicz
- Posty: 487
- Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
- Przebieg: 42000
- Silnik: 1.6 Diesel
- Rocznik: 2016
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Mógł czegoś nie dokręcić. Mi np. nie dokręcili jednej śruby od osłony silnika i jeszcze wykręciła się jedna śrubka mocująca nadkole. Na przeglądzie okresowym zgłosiłem że coś stuka, ale serwis "nie zauważył żeby coś stukało". Nadkole potem sam zauważyłem i dokręciłem, ale z osłoną musiałem pojechać do mechanika. Oczywiście innego. Wjechałem na kanał, wykryli stukacza i dokręcili, przy okazji sprawdzili czy jeszcze nie ma jakichś innych luzów (maglownica, stabilizatory itp.) i wreszcie spokój. Cała robota kosztowała mnie trochę czasu na dojazd i "dziękuję".
-
- Moderator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 127 razy
- Otrzymał podziękowań: 61 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Sprawdź czy koła dokręcili
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
-
- Nowy
- Posty: 26
- Rejestracja: 10 mar 2013, 23:13
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Właśnie minęły dwa lata od ostatniej wymiany łożyska z lewej strony i teraz też muszę wymienić. Trwałość tego elementu niestety mierna jest. A co mnie teraz dziwi - pan "mechanik" wymienił przy okazji prawą stronę, która była w porządku, a teraz słyszę stuki przeskakiwania sprężyny z prawej strony? Czy można to "za mocno" tudzież źle skręcić, żeby tak się działo? Poprzednio jak sam sobie wymieniłem, to po wymianie cisza, zero stuków i przeskakiwania sprężyny... :(
- buhert
- klubowicz
- Posty: 943
- Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Taka konstrukcjaraszek pisze:Właśnie minęły dwa lata od ostatniej wymiany łożyska z lewej strony i teraz też muszę wymienić. Trwałość tego elementu niestety mierna jest. A co mnie teraz dziwi - pan "mechanik" wymienił przy okazji prawą stronę, która była w porządku, a teraz słyszę stuki przeskakiwania sprężyny z prawej strony? Czy można to "za mocno" tudzież źle skręcić, żeby tak się działo? Poprzednio jak sam sobie wymieniłem, to po wymianie cisza, zero stuków i przeskakiwania sprężyny... :(


http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=17&t=3875" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Moderator
- Posty: 2715
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Podziękował: 453 razy
- Otrzymał podziękowań: 329 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Dokładnie, taka konstrukcja. Czasami musi się to wszystko po prostu ułożyć. Wymieniałem łożyska w grudniu '14 i miałem to samo. Aż raz jak nie pierd...i cisza. Sprężyna wskoczyła, gdzie miała wskoczyć.
- SZAMAN
- klubowicz
- Posty: 409
- Rejestracja: 19 kwie 2011, 13:51
- Przebieg: 102000
- Silnik: 1,4 T-Jet 16v
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
i mnie chyba czeka wymiana bo jak krecę kierownica podczas skretu to mocno chrobocze i zapewne to mc persony.Pytałem w sklepie maja po 110 zł kpl.czy to drogo czy gdzieś mozna taniej kupić.Jak długo trwa taka wymiana zapewne trzeba kółko odkrecić , od dołu amorka i dostać sie do góry
szaman
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Przejrzyj ogłoszenia buherta, on co chwilę oferuje te łożyska w dobrych cenach
Z wymianą jest trochę zabawy, bo trzeba się też dostać od góry a to się wiąże ze zdjęciem wycieraczek i zdrmontowaniem plastikowej osłony podszybia
Przeglądnij dokładnie forum, jest sporo informacji na ten temat.
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- SZAMAN
- klubowicz
- Posty: 409
- Rejestracja: 19 kwie 2011, 13:51
- Przebieg: 102000
- Silnik: 1,4 T-Jet 16v
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
witam .poczytałem sobie o łożyskach na mc personie i doszedłem do wniosku ,ze zapewne u mnie jest to samo.na postoju czy w czasie jazdy przy kręceniu kierownicą stuka i przeskakuje cos.chyba o to chodzi.Ale podpowiem ,ze trzeba szukać cenowo tych łożysk.udało mi sie w łodzi znaleźć za 80 zł kpl z poduszka na jedna strone i zamierzam kupić na lewy i prawy amorek.Teraz muszę jeszcze znaleźć fachmana ,zeby to wymienił.Ciesze się ,ze dopiero teraz to sie zadziało ,a mam przejechane 48 tys.Wybieram sie z takim " niedogodnieniem az do Krzykawki na sympozjum rzeźbiarskie i muszę z tym jakoś jechać. Jak wrócę wezmę się ,ża to.
szaman
- buhert
- klubowicz
- Posty: 943
- Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
To i tak drożej niż u mnie na miejscuSZAMAN pisze:witam .poczytałem sobie o łożyskach na mc personie i doszedłem do wniosku ,ze zapewne u mnie jest to samo.na postoju czy w czasie jazdy przy kręceniu kierownicą stuka i przeskakuje cos.chyba o to chodzi.Ale podpowiem ,ze trzeba szukać cenowo tych łożysk.udało mi sie w łodzi znaleźć za 80 zł kpl z poduszka na jedna strone i zamierzam kupić na lewy i prawy amorek.Teraz muszę jeszcze znaleźć fachmana ,zeby to wymienił.Ciesze się ,ze dopiero teraz to sie zadziało ,a mam przejechane 48 tys.Wybieram sie z takim " niedogodnieniem az do Krzykawki na sympozjum rzeźbiarskie i muszę z tym jakoś jechać. Jak wrócę wezmę się ,ża to.

Po co wymieniasz amortyzatory(?) Po takim przebiegu to one powinny być w bdb stanie...tego się w komplecie nie wymienia

tylko koszty zwiększasz.
Wymiana jest prosta. Każdy mechanik, który się zna to wymieni bez problemu.