[1.4] Pompa czy paliwo?

helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: Pompa czy paliwo?

Post autor: helletic »

U mnie piszczy, wysoka bardzo częstotliwość, ale bez problemu słyszalna. Nie uważam tego za problem i mam to od nowości. Więcej problemów nie było.
ryszardtuning
klubowicz
klubowicz
Posty: 48
Rejestracja: 28 kwie 2012, 9:53
Przebieg: 103000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: gdynia
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Pompa czy paliwo?

Post autor: ryszardtuning »

Jako ciekawostkę podam, że okazało się z przyczyna nie była ani w pompie ani w paliwie.Na diagnostyce cały czas wywalał błąd 301 i 304 czyli wypadanie zapłonu na 1 i 4 cylindrze bez charakterystycznych objawów (silnik pracował równomiernie).Winny okazał się pasek rozrządu, który się rozciągnął. Ponieważ był luźny, przeskakiwał na ząbkach co komp odbierał jako wypadanie zapłonów. Teraz jest git!
Nigdy więcej "niemowlaka".
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Re: Pompa czy paliwo?

Post autor: mwas »

ryszardtuning pisze:Winny okazał się pasek rozrządu, który się rozciągnął. Ponieważ był luźny, przeskakiwał na ząbkach co komp odbierał jako wypadanie zapłonów. Teraz jest git!

O rany panic panic panic panic panic
ryszardtuning, ale masz farta... mogło się to skończyć baaaardzo nieprzyjemnie, najpierw dla silnika a potem dla Twojego portfela... Miałeś już wymieniany pasek rozrządu ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
ryszardtuning
klubowicz
klubowicz
Posty: 48
Rejestracja: 28 kwie 2012, 9:53
Przebieg: 103000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: gdynia
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Pompa czy paliwo?

Post autor: ryszardtuning »

Podobno silniki 1,4 8v fiata mają rozrząd bezkolizyjny, czyli zerwanie paska nie grozi bałaganem. Lepiej jednak do takiej sytuacji nie doprowadzić. Ja mam aktualnie 70 tys.przebiegu. Wymieniłem oczywiście po raz pierwszy i od razu cały komplet czyli z pompą wody.Pasek był caly ale rozciągnięty, rolka w napinaczu była już słaba.
Nigdy więcej "niemowlaka".
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Re: Pompa czy paliwo?

Post autor: mwas »

ryszardtuning pisze:Podobno silniki 1,4 8v fiata mają rozrząd bezkolizyjny, czyli zerwanie paska nie grozi bałaganem.
No i tutaj bym polemizował... Fiatowski 1.2 8V tak, jak najbardziej, ale właśnie 1.4 już nie koniecznie, przynajmniej takie informacje dostałem jakiś czas temu jak się dowiadywałem, właśnie kierowany silnikiem 1.2, który posiadałem we wcześniejszym aucie :ink
ryszardtuning pisze:Lepiej jednak do takiej sytuacji nie doprowadzić. Ja mam aktualnie 70 tys.przebiegu. Wymieniłem oczywiście po raz pierwszy i od razu cały komplet czyli z pompą wody.Pasek był caly ale rozciągnięty, rolka w napinaczu była już słaba.
No to oczywiste, ja też jestem właśnie po tej operacji (rónież z pompą wody) a i przebieg mam podobny, z tym że u nas to nie na przebieg powinno się patrzeć, tylko na wiek auta. Producent zaleca wymianę w 4-5 roku eksploatacji, mojej więc stukło 5 latek i wymieniłem pasek - jak się okazało we właściwym momencie, bo pasek był już trochę "zmęczony" :ink. ryszardtuning, ale rozumiem, że to ta sytuacja zmusiła Cię do zmiany paska, a nie najpierw wymiana a potem te jaja z zapłonem ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: Pompa czy paliwo?

Post autor: mpsfc »

Nasz silnik jest kolizyjny!
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
ryszardtuning
klubowicz
klubowicz
Posty: 48
Rejestracja: 28 kwie 2012, 9:53
Przebieg: 103000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: gdynia
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Pompa czy paliwo?

Post autor: ryszardtuning »

No cóż . Na forum fiata z wypowiedzi posiadaczy innych pojazdów np Grande Punto z tym samym silnikiem wynika że jest to rozrząd bezkolizyjny. Ja jestem laikiem w tym temacie, także jeśli faktycznie jest kolizyjny to rzeczywiście miałem farta. Do mechaniora zgłosiłem się aby zdiagnozować problemy , ale i tak byłem nastawiony na robotę rozrządu ( części kupione). Był to dobry strzał, bo jak się okazuje po wymianie mój pierwotny problem znikł. :jazda :ink
Nigdy więcej "niemowlaka".
ryszardtuning
klubowicz
klubowicz
Posty: 48
Rejestracja: 28 kwie 2012, 9:53
Przebieg: 103000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: gdynia
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Pompa czy paliwo?

Post autor: ryszardtuning »

No i kupa!Tydzień po wymianie rozrządu silnik zaczął szwankować. Na wolnych obrotach bardzo głośny, wyczuwalne wibracje. Odpoala bez problemu, na obroty wchodzi dobrze.Dziwne jakby wycie od strony rozrządu. Nie jest to alternator bo ten problem już przerabiałem.
panic :-<<
Nigdy więcej "niemowlaka".
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Re: Pompa czy paliwo?

Post autor: will »

Napisz jak się sprawy potoczą, po mojej wymianie było i jest cichutko tak jak i przed zresztą kto Ci to robił ASO?
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 95 razy

Re: Pompa czy paliwo?

Post autor: sylwek »

ryszardtuning pisze: Na wolnych obrotach bardzo głośny, wyczuwalne wibracje. Odpoala bez problemu, na obroty wchodzi dobrze.Dziwne jakby wycie od strony rozrządu
Przypomina efekt przestawionego rozrządu. Może coś jest nie tak z napinaczem (i pasek przeskoczył ?), bo z ruchomych części które by mogły jeszcze ewentualnie hałasować to tylko pompa wody.
Awatar użytkownika
karol_zydek
klubowicz
klubowicz
Posty: 275
Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 42 razy

Re: [1.4] Pompa czy paliwo?

Post autor: karol_zydek »

U mnie padła pompa paliwa i auto nie chciało palić... Ale jak już zapaliło to jeździło idealnie. Nowa pompa do linki 800zł ale... I tu jeśli ktoś ma taki problem to serwis Fiata w Bytomiu wyciąga pompę wstawia nowy element (mam nadzieję że oryginalny) składa pompę i kosztuje to ok 200-250zł dziś zawiozłem pompę i jutro prawdopodobnie będę wiedział jak to im wyszło. Jak tylko odbiore ją to wrzuce foto i podał koszt naprawy. A co ciekawe dają podobno na to gwarancję ale na jak długo tego dowiem się jutro.
Pzdro Karol
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Re: [1.4] Pompa czy paliwo?

Post autor: adamson »

A gdzie w Bytomiu ?
Może w Mototechnice na Prostej ?

Wysłane z SONY Xperia
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
bucu74
klubowicz
klubowicz
Posty: 415
Rejestracja: 08 gru 2009, 17:48
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [1.4] Pompa czy paliwo?

Post autor: bucu74 »

karol_zydek pisze:U mnie padła pompa paliwa i auto nie chciało palić... Ale jak już zapaliło to jeździło idealnie.
Paliło za 2, 3 razem na zimnym silniku lub jak dłużej postało?
Awatar użytkownika
karol_zydek
klubowicz
klubowicz
Posty: 275
Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 42 razy

Re: [1.4] Pompa czy paliwo?

Post autor: karol_zydek »

Dokładnie tak paliło jak mówisz. A salon to Fiat Tur Bytom ;-)

-- 26 sie 2014, o 22:35 --
bucu74 pisze:
karol_zydek pisze:U mnie padła pompa paliwa i auto nie chciało palić... Ale jak już zapaliło to jeździło idealnie.
Paliło za 2, 3 razem na zimnym silniku lub jak dłużej postało?
A masz też taki problem może? Bo u mnie to i za 4-5 razem dopiero palił...
Pzdro Karol
Awatar użytkownika
bucu74
klubowicz
klubowicz
Posty: 415
Rejestracja: 08 gru 2009, 17:48
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [1.4] Pompa czy paliwo?

Post autor: bucu74 »

Tak. Mam problem z odpalaniem na benzynie. . Po dłuższej przerwie na zimnym silniku (rano) odpala za 2-4 razem, potem w ciągu dnia odpala za 1-2 razem. Na awaryjnym odpalaniu na LPG pali za pierwszym razem.
ODPOWIEDZ