[1.4] Pompa czy paliwo?
-
- klubowicz
- Posty: 48
- Rejestracja: 28 kwie 2012, 9:53
- Przebieg: 103000
- Silnik: 1,4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: gdynia
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Pompa czy paliwo?
Jako ciekawostkę podam, że okazało się z przyczyna nie była ani w pompie ani w paliwie.Na diagnostyce cały czas wywalał błąd 301 i 304 czyli wypadanie zapłonu na 1 i 4 cylindrze bez charakterystycznych objawów (silnik pracował równomiernie).Winny okazał się pasek rozrządu, który się rozciągnął. Ponieważ był luźny, przeskakiwał na ząbkach co komp odbierał jako wypadanie zapłonów. Teraz jest git!
Nigdy więcej "niemowlaka".
- mwas
- Prezes
- Posty: 7123
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 346 razy
- Otrzymał podziękowań: 965 razy
- Kontakt:
Re: Pompa czy paliwo?
ryszardtuning pisze:Winny okazał się pasek rozrządu, który się rozciągnął. Ponieważ był luźny, przeskakiwał na ząbkach co komp odbierał jako wypadanie zapłonów. Teraz jest git!
O rany





ryszardtuning, ale masz farta... mogło się to skończyć baaaardzo nieprzyjemnie, najpierw dla silnika a potem dla Twojego portfela... Miałeś już wymieniany pasek rozrządu ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 48
- Rejestracja: 28 kwie 2012, 9:53
- Przebieg: 103000
- Silnik: 1,4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: gdynia
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Pompa czy paliwo?
Podobno silniki 1,4 8v fiata mają rozrząd bezkolizyjny, czyli zerwanie paska nie grozi bałaganem. Lepiej jednak do takiej sytuacji nie doprowadzić. Ja mam aktualnie 70 tys.przebiegu. Wymieniłem oczywiście po raz pierwszy i od razu cały komplet czyli z pompą wody.Pasek był caly ale rozciągnięty, rolka w napinaczu była już słaba.
Nigdy więcej "niemowlaka".
- mwas
- Prezes
- Posty: 7123
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 346 razy
- Otrzymał podziękowań: 965 razy
- Kontakt:
Re: Pompa czy paliwo?
No i tutaj bym polemizował... Fiatowski 1.2 8V tak, jak najbardziej, ale właśnie 1.4 już nie koniecznie, przynajmniej takie informacje dostałem jakiś czas temu jak się dowiadywałem, właśnie kierowany silnikiem 1.2, który posiadałem we wcześniejszym aucieryszardtuning pisze:Podobno silniki 1,4 8v fiata mają rozrząd bezkolizyjny, czyli zerwanie paska nie grozi bałaganem.

No to oczywiste, ja też jestem właśnie po tej operacji (rónież z pompą wody) a i przebieg mam podobny, z tym że u nas to nie na przebieg powinno się patrzeć, tylko na wiek auta. Producent zaleca wymianę w 4-5 roku eksploatacji, mojej więc stukło 5 latek i wymieniłem pasek - jak się okazało we właściwym momencie, bo pasek był już trochę "zmęczony"ryszardtuning pisze:Lepiej jednak do takiej sytuacji nie doprowadzić. Ja mam aktualnie 70 tys.przebiegu. Wymieniłem oczywiście po raz pierwszy i od razu cały komplet czyli z pompą wody.Pasek był caly ale rozciągnięty, rolka w napinaczu była już słaba.

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- mpsfc
- klubowicz
- Posty: 1137
- Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
- Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 19 razy
Re: Pompa czy paliwo?
Nasz silnik jest kolizyjny!
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie 

-
- klubowicz
- Posty: 48
- Rejestracja: 28 kwie 2012, 9:53
- Przebieg: 103000
- Silnik: 1,4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: gdynia
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Pompa czy paliwo?
No cóż . Na forum fiata z wypowiedzi posiadaczy innych pojazdów np Grande Punto z tym samym silnikiem wynika że jest to rozrząd bezkolizyjny. Ja jestem laikiem w tym temacie, także jeśli faktycznie jest kolizyjny to rzeczywiście miałem farta. Do mechaniora zgłosiłem się aby zdiagnozować problemy , ale i tak byłem nastawiony na robotę rozrządu ( części kupione). Był to dobry strzał, bo jak się okazuje po wymianie mój pierwotny problem znikł.



Nigdy więcej "niemowlaka".
-
- klubowicz
- Posty: 48
- Rejestracja: 28 kwie 2012, 9:53
- Przebieg: 103000
- Silnik: 1,4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: gdynia
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Pompa czy paliwo?
No i kupa!Tydzień po wymianie rozrządu silnik zaczął szwankować. Na wolnych obrotach bardzo głośny, wyczuwalne wibracje. Odpoala bez problemu, na obroty wchodzi dobrze.Dziwne jakby wycie od strony rozrządu. Nie jest to alternator bo ten problem już przerabiałem.



Nigdy więcej "niemowlaka".
-
- Moderator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 127 razy
- Otrzymał podziękowań: 61 razy
Re: Pompa czy paliwo?
Napisz jak się sprawy potoczą, po mojej wymianie było i jest cichutko tak jak i przed zresztą kto Ci to robił ASO?
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 95 razy
Re: Pompa czy paliwo?
Przypomina efekt przestawionego rozrządu. Może coś jest nie tak z napinaczem (i pasek przeskoczył ?), bo z ruchomych części które by mogły jeszcze ewentualnie hałasować to tylko pompa wody.ryszardtuning pisze: Na wolnych obrotach bardzo głośny, wyczuwalne wibracje. Odpoala bez problemu, na obroty wchodzi dobrze.Dziwne jakby wycie od strony rozrządu
- karol_zydek
- klubowicz
- Posty: 275
- Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.4
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 42 razy
Re: [1.4] Pompa czy paliwo?
U mnie padła pompa paliwa i auto nie chciało palić... Ale jak już zapaliło to jeździło idealnie. Nowa pompa do linki 800zł ale... I tu jeśli ktoś ma taki problem to serwis Fiata w Bytomiu wyciąga pompę wstawia nowy element (mam nadzieję że oryginalny) składa pompę i kosztuje to ok 200-250zł dziś zawiozłem pompę i jutro prawdopodobnie będę wiedział jak to im wyszło. Jak tylko odbiore ją to wrzuce foto i podał koszt naprawy. A co ciekawe dają podobno na to gwarancję ale na jak długo tego dowiem się jutro.
Pzdro Karol
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 267 razy
- Otrzymał podziękowań: 158 razy
Re: [1.4] Pompa czy paliwo?
A gdzie w Bytomiu ?
Może w Mototechnice na Prostej ?
Wysłane z SONY Xperia
Może w Mototechnice na Prostej ?
Wysłane z SONY Xperia
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- bucu74
- klubowicz
- Posty: 415
- Rejestracja: 08 gru 2009, 17:48
- Przebieg: 90000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: [1.4] Pompa czy paliwo?
Paliło za 2, 3 razem na zimnym silniku lub jak dłużej postało?karol_zydek pisze:U mnie padła pompa paliwa i auto nie chciało palić... Ale jak już zapaliło to jeździło idealnie.
- karol_zydek
- klubowicz
- Posty: 275
- Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.4
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 42 razy
Re: [1.4] Pompa czy paliwo?
Dokładnie tak paliło jak mówisz. A salon to Fiat Tur Bytom ;-)
-- 26 sie 2014, o 22:35 --
-- 26 sie 2014, o 22:35 --
A masz też taki problem może? Bo u mnie to i za 4-5 razem dopiero palił...bucu74 pisze:Paliło za 2, 3 razem na zimnym silniku lub jak dłużej postało?karol_zydek pisze:U mnie padła pompa paliwa i auto nie chciało palić... Ale jak już zapaliło to jeździło idealnie.
Pzdro Karol
- bucu74
- klubowicz
- Posty: 415
- Rejestracja: 08 gru 2009, 17:48
- Przebieg: 90000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: [1.4] Pompa czy paliwo?
Tak. Mam problem z odpalaniem na benzynie. . Po dłuższej przerwie na zimnym silniku (rano) odpala za 2-4 razem, potem w ciągu dnia odpala za 1-2 razem. Na awaryjnym odpalaniu na LPG pali za pierwszym razem.