Po zmianie biegu silnik myśli :-) 1.4 8V
-
- klubowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 28 lis 2012, 19:10
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.4 8V+LPG
- Rocznik: 2007
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Po zmianie biegu silnik myśli :-) 1.4 8V
Witajcie.
Przebieg aktualny 108 tysiaków.
10tysiecy temu zrobiłem rozrząd.
Mam objaw polegający na tym, że przy spokojnej jeździe powiedzmy do 3tysięcy obrotów po zmianie biegu silnik od razu nie chce jechać, trochę myśli zanim zacznie wkręcać się na obroty, taka turbodziura :D
Konieczna regulacja zaworów ?
Czy to może jazda na LPG :-) ??
Objaw taki sam na pb/lpg
Przebieg aktualny 108 tysiaków.
10tysiecy temu zrobiłem rozrząd.
Mam objaw polegający na tym, że przy spokojnej jeździe powiedzmy do 3tysięcy obrotów po zmianie biegu silnik od razu nie chce jechać, trochę myśli zanim zacznie wkręcać się na obroty, taka turbodziura :D
Konieczna regulacja zaworów ?
Czy to może jazda na LPG :-) ??
Objaw taki sam na pb/lpg
-
- Moderator
- Posty: 2715
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Podziękował: 453 razy
- Otrzymał podziękowań: 329 razy
Re: Po zmianie biegu silnik myśli :-) 1.4 8V
Miałem to samo!
Zrobił bym takie czynności:
- podłączył Linę pod kompa i odczytał temperatury na silniku (zimnym). Jeżeli są przekłamane (powiedzmy na dworze jest +5°C, a odczyt wody, to np. +118°C, to padł w Linie czujnik podciśnienia, a ściślej termistor w nim umieszczony (http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=35&t=2742)
-przeczyść przepustnicę i odmy
-zużyj "stare" paliwo ze zbiornika i zalej świeżej Pb98 + oczyszczacz do wtrysków Liqui Moly (http://www.liqui-moly.pl/component/virt ... l?Itemid=0)
Oczywiście nie rób tych wszystkich czynności na raz, tylko zrób po kolei tak jak wymieniłem
Mam nadzieję, że te wskazówki pomogą i objawy miną
Zrobił bym takie czynności:
- podłączył Linę pod kompa i odczytał temperatury na silniku (zimnym). Jeżeli są przekłamane (powiedzmy na dworze jest +5°C, a odczyt wody, to np. +118°C, to padł w Linie czujnik podciśnienia, a ściślej termistor w nim umieszczony (http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=35&t=2742)
-przeczyść przepustnicę i odmy
-zużyj "stare" paliwo ze zbiornika i zalej świeżej Pb98 + oczyszczacz do wtrysków Liqui Moly (http://www.liqui-moly.pl/component/virt ... l?Itemid=0)
Oczywiście nie rób tych wszystkich czynności na raz, tylko zrób po kolei tak jak wymieniłem

Mam nadzieję, że te wskazówki pomogą i objawy miną

- buhert
- klubowicz
- Posty: 943
- Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
Re: Po zmianie biegu silnik myśli :-) 1.4 8V
Według mnie jeśli objaw jest taki sam na PB i LPG to jakieś wyjeżdżanie baku itd to strata $ - wątpliwe by to pomogło.
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Po zmianie biegu silnik myśli :-) 1.4 8V
niekoniecznie. może pomóc.
jeszcze przed poradami helletica zrób tak: odłącz aku na noc i rano podłącz. miałem ostatnio podobnie do Ciebie i pomogło w 100%
jeszcze przed poradami helletica zrób tak: odłącz aku na noc i rano podłącz. miałem ostatnio podobnie do Ciebie i pomogło w 100%
- buhert
- klubowicz
- Posty: 943
- Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
Re: Po zmianie biegu silnik myśli :-) 1.4 8V
Panowie no weźcie to na logikę...
Jeśli auto jedzie na PB a nie jedzie na LPG - szukamy przyczyny przeważnie w LPG - instalacji itd
Jeśli auto jedzie na LPG a nie jedzie na PB - szukamy przyczyny w PB - przeważnie gdzieś w mechanice (dobra można wyjeździć paliwo i dać nowe...)
ale jeśli auto nie jedzie na PB i LPG to co ma do tego paliwo (świeże/nieświeże...)(?)...przecież podczas jazdy na LPG wtrysk PB nie ma znaczenia.
Wybaczcie, ale dla mnie amatora (jak i dla wielu zawodowych mechaników) teoria na problem "auto nie jedzie" brzmiąca "wyjeździj bak PB - może pomoże" jest...mylna. Jeśli komuś nawet pomoże to pewnie na chwile (albo w takiej naprawie palce maczały anioły).
Podczas odpalania samochodu macie wtrysk PB - on działa, jeździ powiedzmy te 2-3km czasem zanim się auto rozgrzeje na PB.
Uwierzcie, że aby wtrysk był sprawny wystarczy mu rozpalanie i czasem te 10km przelotu między tankowaniami.
W takich przypadkach to trzeba szukać rzeczywistej usterki a nie winę zrzucać na paliwo, bo potem się okaże,
że auto wyjeździło 2 baki PB i dalej źle...i co wina "chrzczonego" paliwa(?)
Wtedy zamiast naprawiać auto będziemy co...zmieniać stacje(?)
Jeśli auto jedzie na PB a nie jedzie na LPG - szukamy przyczyny przeważnie w LPG - instalacji itd
Jeśli auto jedzie na LPG a nie jedzie na PB - szukamy przyczyny w PB - przeważnie gdzieś w mechanice (dobra można wyjeździć paliwo i dać nowe...)
ale jeśli auto nie jedzie na PB i LPG to co ma do tego paliwo (świeże/nieświeże...)(?)...przecież podczas jazdy na LPG wtrysk PB nie ma znaczenia.
Wybaczcie, ale dla mnie amatora (jak i dla wielu zawodowych mechaników) teoria na problem "auto nie jedzie" brzmiąca "wyjeździj bak PB - może pomoże" jest...mylna. Jeśli komuś nawet pomoże to pewnie na chwile (albo w takiej naprawie palce maczały anioły).
Podczas odpalania samochodu macie wtrysk PB - on działa, jeździ powiedzmy te 2-3km czasem zanim się auto rozgrzeje na PB.
Uwierzcie, że aby wtrysk był sprawny wystarczy mu rozpalanie i czasem te 10km przelotu między tankowaniami.
W takich przypadkach to trzeba szukać rzeczywistej usterki a nie winę zrzucać na paliwo, bo potem się okaże,
że auto wyjeździło 2 baki PB i dalej źle...i co wina "chrzczonego" paliwa(?)

Wtedy zamiast naprawiać auto będziemy co...zmieniać stacje(?)

- mwas
- Prezes
- Posty: 7123
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 346 razy
- Otrzymał podziękowań: 965 razy
- Kontakt:
Re: Po zmianie biegu silnik myśli :-) 1.4 8V
buhert, dzięki za odrobinę teorii, ale helletic jasno napisał kolejność, w jakiej wykonać podane przez niego czynności
Jest tam mowa o wyjeżdżeniu starego paliwa, ale jest to na samym końcu, czyli jeśli wcześniejsze kroki nic nie dadzą
U Jarka zaczęło się od takich przypadłości jakie tutaj opisuje mrtalaga, a potem przeszło dodatkowo w problemy z odpalaniem, więc proponuję sprawdzić to, co pisze helletic - na dzień dobry diagnostyka komputerem i odczyt wartości parametrów z czujników 



Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- Moderator
- Posty: 2715
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Podziękował: 453 razy
- Otrzymał podziękowań: 329 razy
Re: Po zmianie biegu silnik myśli :-) 1.4 8V
Dokładnie o to mi chodziło
! Wyjechanie paliwa na samym końcu, gdy wcześniejsze wskazówki nie pomogą. Raz po raz trzeba wyjechać Pb tak czy siak! Zbyt mocne oszczędzanie na Pb może obrócić się przeciwko nam i wygenerować duże koszty naprawy. Pamiętajmy, że Pb ma tylko 3 miesiące "ważności" i po tym okresie zaczynają się wytrącać szkodliwe zwiazki niszczące układ paliwowy!
Tym czasem zapomnijmy o Pb i na dzień dobry warto podpiąć Line pod kompa i odczytać wskazania
.

Tym czasem zapomnijmy o Pb i na dzień dobry warto podpiąć Line pod kompa i odczytać wskazania

- smak56
- klubowicz
- Posty: 5237
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Po zmianie biegu silnik myśli :-) 1.4 8V
I nawet jeżeli zgodzimy się z tym, to co dalej?buhert pisze:Panowie no weźcie to na logikę...


smak56
* * * *

* * * *