Po zmianie biegu silnik myśli :-) 1.4 8V

mrtalaga
klubowicz
klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: 28 lis 2012, 19:10
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4 8V+LPG
Rocznik: 2007
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Po zmianie biegu silnik myśli :-) 1.4 8V

Post autor: mrtalaga »

Witajcie.

Przebieg aktualny 108 tysiaków.

10tysiecy temu zrobiłem rozrząd.

Mam objaw polegający na tym, że przy spokojnej jeździe powiedzmy do 3tysięcy obrotów po zmianie biegu silnik od razu nie chce jechać, trochę myśli zanim zacznie wkręcać się na obroty, taka turbodziura :D

Konieczna regulacja zaworów ?

Czy to może jazda na LPG :-) ??

Objaw taki sam na pb/lpg
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: Po zmianie biegu silnik myśli :-) 1.4 8V

Post autor: helletic »

Miałem to samo!
Zrobił bym takie czynności:
- podłączył Linę pod kompa i odczytał temperatury na silniku (zimnym). Jeżeli są przekłamane (powiedzmy na dworze jest +5°C, a odczyt wody, to np. +118°C, to padł w Linie czujnik podciśnienia, a ściślej termistor w nim umieszczony (http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=35&t=2742)
-przeczyść przepustnicę i odmy
-zużyj "stare" paliwo ze zbiornika i zalej świeżej Pb98 + oczyszczacz do wtrysków Liqui Moly (http://www.liqui-moly.pl/component/virt ... l?Itemid=0)

Oczywiście nie rób tych wszystkich czynności na raz, tylko zrób po kolei tak jak wymieniłem :ink
Mam nadzieję, że te wskazówki pomogą i objawy miną :)
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 943
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Re: Po zmianie biegu silnik myśli :-) 1.4 8V

Post autor: buhert »

Według mnie jeśli objaw jest taki sam na PB i LPG to jakieś wyjeżdżanie baku itd to strata $ - wątpliwe by to pomogło.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Po zmianie biegu silnik myśli :-) 1.4 8V

Post autor: emmer »

niekoniecznie. może pomóc.

jeszcze przed poradami helletica zrób tak: odłącz aku na noc i rano podłącz. miałem ostatnio podobnie do Ciebie i pomogło w 100%
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 943
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Re: Po zmianie biegu silnik myśli :-) 1.4 8V

Post autor: buhert »

Panowie no weźcie to na logikę...

Jeśli auto jedzie na PB a nie jedzie na LPG - szukamy przyczyny przeważnie w LPG - instalacji itd
Jeśli auto jedzie na LPG a nie jedzie na PB - szukamy przyczyny w PB - przeważnie gdzieś w mechanice (dobra można wyjeździć paliwo i dać nowe...)

ale jeśli auto nie jedzie na PB i LPG to co ma do tego paliwo (świeże/nieświeże...)(?)...przecież podczas jazdy na LPG wtrysk PB nie ma znaczenia.

Wybaczcie, ale dla mnie amatora (jak i dla wielu zawodowych mechaników) teoria na problem "auto nie jedzie" brzmiąca "wyjeździj bak PB - może pomoże" jest...mylna. Jeśli komuś nawet pomoże to pewnie na chwile (albo w takiej naprawie palce maczały anioły).

Podczas odpalania samochodu macie wtrysk PB - on działa, jeździ powiedzmy te 2-3km czasem zanim się auto rozgrzeje na PB.
Uwierzcie, że aby wtrysk był sprawny wystarczy mu rozpalanie i czasem te 10km przelotu między tankowaniami.

W takich przypadkach to trzeba szukać rzeczywistej usterki a nie winę zrzucać na paliwo, bo potem się okaże,
że auto wyjeździło 2 baki PB i dalej źle...i co wina "chrzczonego" paliwa(?) :ink
Wtedy zamiast naprawiać auto będziemy co...zmieniać stacje(?) :smak
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Re: Po zmianie biegu silnik myśli :-) 1.4 8V

Post autor: mwas »

buhert, dzięki za odrobinę teorii, ale helletic jasno napisał kolejność, w jakiej wykonać podane przez niego czynności :ink Jest tam mowa o wyjeżdżeniu starego paliwa, ale jest to na samym końcu, czyli jeśli wcześniejsze kroki nic nie dadzą :ink U Jarka zaczęło się od takich przypadłości jakie tutaj opisuje mrtalaga, a potem przeszło dodatkowo w problemy z odpalaniem, więc proponuję sprawdzić to, co pisze helletic - na dzień dobry diagnostyka komputerem i odczyt wartości parametrów z czujników :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: Po zmianie biegu silnik myśli :-) 1.4 8V

Post autor: helletic »

Dokładnie o to mi chodziło :ink ! Wyjechanie paliwa na samym końcu, gdy wcześniejsze wskazówki nie pomogą. Raz po raz trzeba wyjechać Pb tak czy siak! Zbyt mocne oszczędzanie na Pb może obrócić się przeciwko nam i wygenerować duże koszty naprawy. Pamiętajmy, że Pb ma tylko 3 miesiące "ważności" i po tym okresie zaczynają się wytrącać szkodliwe zwiazki niszczące układ paliwowy!

Tym czasem zapomnijmy o Pb i na dzień dobry warto podpiąć Line pod kompa i odczytać wskazania :ink.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Po zmianie biegu silnik myśli :-) 1.4 8V

Post autor: smak56 »

buhert pisze:Panowie no weźcie to na logikę...
I nawet jeżeli zgodzimy się z tym, to co dalej? :pomysli ......... Zaproponuj może jakieś rozwiązanie! Negować można wszystko. :smutny
smak56
* * * *
Obrazek
ODPOWIEDZ