RDZA
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3759
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 332 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
Re: RDZA
Ja miałem malowaną maskę od spodu jeszcze na gwarancji (było opisywane w wątku "rdza na masce")
Na razie nic się nie dzieje
Na razie nic się nie dzieje
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna

- kk25
- klubowicz
- Posty: 378
- Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
- Przebieg: 150650
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: krakowskie
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: RDZA
Taki łuszczący się lakier jest w kilku różnych miejscach na zgrzewach w naszych linkach ( można podobne znaleźć na przednich krawędziach drzwi tam gdzie nie ma masy uszczelniającej na zgrzewach). To jest prawdopodobnie problem z ocynkiem, gdzie został on nie do końca przygotowany jak należy pod malowanie. W tym wszystkim pocieszające jest to, że mamy ten ocynk. Siostra ma dwuletniego Cruza i ostatnio jak myła samochód, zauważyłem na jej dachu odprysk lakieru ( pewnie od kamienia) wielkości główki od szpilki. Ma czarny kolor więc trudno było zauważyć, że w tym miejscu blacha zaczęła rdzewieć. Jak zacząłem jej czyścić ten punkt, to się okazało, że pod lakierem rdzy było na powierzchni jak 2 gorsze. Chyba chevrolet nie daje w ogóle ocynku, albo stosuje cynk w sprayu :(
- karollino
- klubowicz
- Posty: 784
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 225000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 110 razy
- Otrzymał podziękowań: 98 razy
Re: RDZA
Panowie, a to nie podchodzi pod wadę lakierniczą (nie rdza a purchle na złym ocynku)? Wtedy chyba powinno się to zaliczać pod 7 - letnią gwarancję producenta (czy ile on tam daje).
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: RDZA
Podchodzi, jeśli jeździsz na przeglądy do ASO. Ja nie jeżdżę, więc muszę sam zrobić zaprawki.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: RDZA
Zrobiłem zaprawki, najpierw lakierem reaktywnym, a potem od razu kolor. Nie bawiłem się w wyrównywanie zdartych krawędzi, bo na wszystko poszła konserwacja. Lakier bardzo słabo trzyma się powierzchni, śrubokrętem można bez wysiłku zdrapać cały spód maski. Tak jakby nie było podkładu.
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: RDZA
Mam i jaemmer pisze:spoko - mam i ja. i z tego co zauwazyłem to i Tara też. reszcie też proponuję przyjrzeć się masce


Generalnie auto świetnie zabezpieczone przed rdzą w porównaniu z resztą świata (ostatnio widziałem Audi A6, salonowe rok 2009, mojego klienta, bezwypadkowe a rdza żre go że ho ho).