Kontrolka silnika i inne cuda
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Kontrolka silnika i inne cuda
niedługo to będziemy wkładać akumulatory jednorazowe: idę do samochodu, wkładam aku, jadę, wracam i aku do kosza. i od nowa....
scyzoryk się w kieszeni otwiera na takie rzeczy.
scyzoryk się w kieszeni otwiera na takie rzeczy.
- Bernardito
- klubowicz
- Posty: 736
- Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
- Przebieg: 102000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Kontrolka silnika i inne cuda
emmer ja to się już boję czy to nie alternator - jeżeli tak by było to koszt mnie dobije na amen...
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
- Kontakt:
Re: Kontrolka silnika i inne cuda
nowy podobno 299zł na all... widziałam
ale nie wiem czy dobry i jakiej firmy

"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
- Bernardito
- klubowicz
- Posty: 736
- Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
- Przebieg: 102000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Kontrolka silnika i inne cuda
Hmm faktycznie - nie wiem tylko dlaczego gwarancja 1 rok - zwykle na części jest chyba 2 lata
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- mwas
- Prezes
- Posty: 7123
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 346 razy
- Otrzymał podziękowań: 965 razy
- Kontakt:
Re: Kontrolka silnika i inne cuda
Tak jak pisze Kuzyn - sprawdź miernikiem na odpalonym silniku jaka jest wartość napięcia na klemach aku. Sam alternator niestety, to upierdliwość naszych wozidełek, ale za 299 zł to uważałbym na takie cudo. Nówka sztuka wg ASO to koszt ok 900 zł, jak zostawiamy stary w rozliczeniu. Regenerowany to coś ok 400 - 450 zł. Do powyższego oczywiście trzeba doliczyć koszt wymiany.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Bernardito
- klubowicz
- Posty: 736
- Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
- Przebieg: 102000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Kontrolka silnika i inne cuda
Przed chwilą miałem sprawdzone ładowanie na innym aku (zastepczy). Jest ok 13,9 a podobno powinno być 14,2 tak usłyszałem. Mój jest ładowany - miał jedyne 240 (z 540). A samochód jeździ autostradami ponad 50 km dziennie. Zastanawiam się, czy ewentualnie np. nie gaśnie mi jakaś lampka - np. bagażnik. Ale przez noc by chyba tyle nie zeżarło prądu...
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
-
- Moderator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 127 razy
- Otrzymał podziękowań: 61 razy
Re: Kontrolka silnika i inne cuda
Pewnie cela padła i to wszystko jak aku na gwarancji to powinni wymienić.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- Bernardito
- klubowicz
- Posty: 736
- Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
- Przebieg: 102000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Kontrolka silnika i inne cuda
Uff dzięki Panowie, trochę mnie uspokoiliście. Zobaczymy co jutro będzie. Oby aku do wymiany.
-- 14 maja 2013, o 20:47 --
Ciekawe, czy to tłumaczy kontrolkę silnika. Na zastępczym na razie nie zgasła.
-- 14 maja 2013, o 21:02 --
Generalnie moja Topla się ładuje i jutro wieczorem podjadę do nich i zobaczymy. Dzięki za rady.
-- 19 maja 2013, o 21:43 --
I wszystko jasne, od soboty jestem lżejszy o niezłą sumkę, ale amory zrobione, odmy też, do amorów jeszcze łączniki stabilizatorów i będąc w temacie wymieniona sonda lambda - to było u mnie powodem zapalenia się kontrolki silnika (check engine). Mam nadzieję (odpukać), że teraz trochę pojeździ bez niespodzianek. Dzięki Wszystkim za okazaną pomoc i porady. Pozdrawiam
-- 14 maja 2013, o 20:47 --
Ciekawe, czy to tłumaczy kontrolkę silnika. Na zastępczym na razie nie zgasła.
-- 14 maja 2013, o 21:02 --
Czy nasze alternatory są takie same? Tu chyba nie ma znaczenia, czy turbo czy bez? Czy jest to gdzieś do sprawdzenia jakie napięcie ładowania jest w naszych alternatorach?Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Lina tak ładuje 13.8V-14V, przynajmniej moja.
Generalnie moja Topla się ładuje i jutro wieczorem podjadę do nich i zobaczymy. Dzięki za rady.
-- 19 maja 2013, o 21:43 --
I wszystko jasne, od soboty jestem lżejszy o niezłą sumkę, ale amory zrobione, odmy też, do amorów jeszcze łączniki stabilizatorów i będąc w temacie wymieniona sonda lambda - to było u mnie powodem zapalenia się kontrolki silnika (check engine). Mam nadzieję (odpukać), że teraz trochę pojeździ bez niespodzianek. Dzięki Wszystkim za okazaną pomoc i porady. Pozdrawiam
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE