Demontaż ramion wycieraczek
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
Re: Demontaż ramion wycieraczek
Zrobiłem dzisiaj kolejne podejście do wycieraczek.
Zrobiłem sobie taki pseudo ściągacz ze stuningowanego trochę szlifierką kątową ścisku stolarskiego.
No ale wycieraczki nadal ani drgną
Kupię jeszcze naftę, ale czuję że trzeba będzie zmieniać łożyska McPhersona bez zdejmowania wycieraczek i podszybia.
Zrobiłem wstępne rozpoznanie, i choć miejsca mało, i ręce się kaleczą, to mimo wszystko powinno się udać.
Zrobiłem sobie taki pseudo ściągacz ze stuningowanego trochę szlifierką kątową ścisku stolarskiego.
No ale wycieraczki nadal ani drgną

Kupię jeszcze naftę, ale czuję że trzeba będzie zmieniać łożyska McPhersona bez zdejmowania wycieraczek i podszybia.
Zrobiłem wstępne rozpoznanie, i choć miejsca mało, i ręce się kaleczą, to mimo wszystko powinno się udać.
- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
- Kontakt:
Re: Demontaż ramion wycieraczek
a jest to możliwe, jeśli tak to i mnie taka wizja czeka. Dzisiaj podczas kręcenia na parkingu zaczęły mi trzeszczeć, identycznie jak kilka lat temu (i znowu nowy wydatekTomek pisze:czuję że trzeba będzie zmieniać łożyska McPhersona bez zdejmowania wycieraczek i podszybia.
Zrobiłem wstępne rozpoznanie, i choć miejsca mało, i ręce się kaleczą, to mimo wszystko powinno się udać.

Sympatyk forum :-)
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
Re: Demontaż ramion wycieraczek
Ja wyczytałem na innych forach (VW, Renault, BMW) że to nie tylko nasz problem. Pomaga napsikanie penetratora + ściągacz (kupny lub robiony), wstępne napięcie go (tzn. założenie na wycieraczkę i wytworzenie nim siły ściągającej) a następnie ogrzanie (opalarka, suszarka) ramienia wycieraczki. Robi "pyk" i puszcza. Jestem na etapie kupna ściągacza, jak będę go miał to przetestuję ten sposób...
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Demontaż ramion wycieraczek
To może być dobry sposób. Problem widzę tylko w opaleniu farby ramienia i przede wszystkim spaleniu (deformacji) plastikowego podszybia! 

Ostatnio zmieniony 22 kwie 2013, 1:31 przez smak56, łącznie zmieniany 1 raz.
smak56
* * * *

* * * *
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
Re: Demontaż ramion wycieraczek
udało się
dzisiaj zakupiłem ściągacz w sklepie metalowym metodą prób (wychodziłem ze sklepu i przymierzałem). Kupiłem konkretny , na klucz 17. Musiałem użyć bardzo dużej siły i nie wyobrażam sobie aby taki mały ściągacz do wycieraczek z pokrętłem (jak na allegr..) mógł coś poradzić. Ponieważ ramiona ściągacza mi się rozjeżdżały musiałem je zablokować ściskiem stolarskim. Miałem pietra, że coś pęknie (a było lane penetratorem od 3 dni) ale udało się bez szkód. Poniżej demonstruję wykorzystane narzędzia, końcówki ściągacza okleiłem taśmą żeby nie darł farby. Ponadto link gdzie gość pokazuje jak użyć innego ściągacza
http://tvnplayer.pl/programy-online/mec ... 7,468.html" onclick="window.open(this.href);return false; (środek filmu)
Wszystko przesmarowane i skręcone - mam nadzieję, że w przyszłości nie będzie takich cyrków z demontażem



dzisiaj zakupiłem ściągacz w sklepie metalowym metodą prób (wychodziłem ze sklepu i przymierzałem). Kupiłem konkretny , na klucz 17. Musiałem użyć bardzo dużej siły i nie wyobrażam sobie aby taki mały ściągacz do wycieraczek z pokrętłem (jak na allegr..) mógł coś poradzić. Ponieważ ramiona ściągacza mi się rozjeżdżały musiałem je zablokować ściskiem stolarskim. Miałem pietra, że coś pęknie (a było lane penetratorem od 3 dni) ale udało się bez szkód. Poniżej demonstruję wykorzystane narzędzia, końcówki ściągacza okleiłem taśmą żeby nie darł farby. Ponadto link gdzie gość pokazuje jak użyć innego ściągacza
http://tvnplayer.pl/programy-online/mec ... 7,468.html" onclick="window.open(this.href);return false; (środek filmu)
Wszystko przesmarowane i skręcone - mam nadzieję, że w przyszłości nie będzie takich cyrków z demontażem

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
Re: Demontaż ramion wycieraczek
Kurcze, przecież faktycznie można podjechać do gości co wymieniają szyby, i na pewno ściągną wycieraczki bez problemu
Dzięki leszek za naprowadzenie tym linkiem

Dzięki leszek za naprowadzenie tym linkiem

- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Demontaż ramion wycieraczek
leszek1234; Moje gratulacje
. A jak wyglądał wieloklin? 


smak56
* * * *

* * * *
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Demontaż ramion wycieraczek
Ja dwa lata temu zastosowałem smar miedziowy. Wczoraj nie było żadnego problemu ze zdjęciem wycieraczek, więc przed złożeniem, powtórzyłem zabieg i myślę, że starczy na długo. 

smak56
* * * *

* * * *
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 644
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 51 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Demontaż ramion wycieraczek
A ten smar miedziowy dobry będzie do przesmarowania piast przy zmianie opon na letnie żeby tak to ciężko nie schodziło?
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Demontaż ramion wycieraczek
Da radęalvaro pisze:A ten smar miedziowy dobry będzie do przesmarowania piast przy zmianie opon na letnie żeby tak to ciężko nie schodziło?

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM