Demontaż ramion wycieraczek

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 644
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 51 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Demontaż ramion wycieraczek

Post autor: alvaro »

Ja odmaczam w nafcie 1 dzień i na razie ani drgną ;)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: Demontaż ramion wycieraczek

Post autor: Tomek »

Zrobiłem dzisiaj kolejne podejście do wycieraczek.
Zrobiłem sobie taki pseudo ściągacz ze stuningowanego trochę szlifierką kątową ścisku stolarskiego.
No ale wycieraczki nadal ani drgną :przykry
Kupię jeszcze naftę, ale czuję że trzeba będzie zmieniać łożyska McPhersona bez zdejmowania wycieraczek i podszybia.
Zrobiłem wstępne rozpoznanie, i choć miejsca mało, i ręce się kaleczą, to mimo wszystko powinno się udać.
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Re: Demontaż ramion wycieraczek

Post autor: cichy »

Tomek pisze:czuję że trzeba będzie zmieniać łożyska McPhersona bez zdejmowania wycieraczek i podszybia.
Zrobiłem wstępne rozpoznanie, i choć miejsca mało, i ręce się kaleczą, to mimo wszystko powinno się udać.
a jest to możliwe, jeśli tak to i mnie taka wizja czeka. Dzisiaj podczas kręcenia na parkingu zaczęły mi trzeszczeć, identycznie jak kilka lat temu (i znowu nowy wydatek :smutny ) próbowałem wziąć się za wycieraczki przed kilkoma minutami i ani drgną, na razie psiuknąłem WD a jutro coś trzeba kupić.
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Demontaż ramion wycieraczek

Post autor: leszek1234 »

Ja wyczytałem na innych forach (VW, Renault, BMW) że to nie tylko nasz problem. Pomaga napsikanie penetratora + ściągacz (kupny lub robiony), wstępne napięcie go (tzn. założenie na wycieraczkę i wytworzenie nim siły ściągającej) a następnie ogrzanie (opalarka, suszarka) ramienia wycieraczki. Robi "pyk" i puszcza. Jestem na etapie kupna ściągacza, jak będę go miał to przetestuję ten sposób...
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Demontaż ramion wycieraczek

Post autor: smak56 »

To może być dobry sposób. Problem widzę tylko w opaleniu farby ramienia i przede wszystkim spaleniu (deformacji) plastikowego podszybia! panic
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2013, 1:31 przez smak56, łącznie zmieniany 1 raz.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Demontaż ramion wycieraczek

Post autor: leszek1234 »

udało się :banan :banan :banan
dzisiaj zakupiłem ściągacz w sklepie metalowym metodą prób (wychodziłem ze sklepu i przymierzałem). Kupiłem konkretny , na klucz 17. Musiałem użyć bardzo dużej siły i nie wyobrażam sobie aby taki mały ściągacz do wycieraczek z pokrętłem (jak na allegr..) mógł coś poradzić. Ponieważ ramiona ściągacza mi się rozjeżdżały musiałem je zablokować ściskiem stolarskim. Miałem pietra, że coś pęknie (a było lane penetratorem od 3 dni) ale udało się bez szkód. Poniżej demonstruję wykorzystane narzędzia, końcówki ściągacza okleiłem taśmą żeby nie darł farby. Ponadto link gdzie gość pokazuje jak użyć innego ściągacza
http://tvnplayer.pl/programy-online/mec ... 7,468.html" onclick="window.open(this.href);return false; (środek filmu)

Wszystko przesmarowane i skręcone - mam nadzieję, że w przyszłości nie będzie takich cyrków z demontażem :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: Demontaż ramion wycieraczek

Post autor: Tomek »

Kurcze, przecież faktycznie można podjechać do gości co wymieniają szyby, i na pewno ściągną wycieraczki bez problemu :banan
Dzięki leszek za naprowadzenie tym linkiem :)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Demontaż ramion wycieraczek

Post autor: smak56 »

leszek1234; Moje gratulacje :brawo. A jak wyglądał wieloklin? :pomysli
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Demontaż ramion wycieraczek

Post autor: leszek1234 »

miał biały nalot, ale nie jakiś tragiczny
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 644
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 51 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Demontaż ramion wycieraczek

Post autor: alvaro »

I czym potem smarujecie ten wieloklin żeby nie tworzył się "spaw"?
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Demontaż ramion wycieraczek

Post autor: smak56 »

Ja dwa lata temu zastosowałem smar miedziowy. Wczoraj nie było żadnego problemu ze zdjęciem wycieraczek, więc przed złożeniem, powtórzyłem zabieg i myślę, że starczy na długo. :ink
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 644
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 51 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Demontaż ramion wycieraczek

Post autor: alvaro »

A ten smar miedziowy dobry będzie do przesmarowania piast przy zmianie opon na letnie żeby tak to ciężko nie schodziło?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Demontaż ramion wycieraczek

Post autor: mwas »

alvaro pisze:A ten smar miedziowy dobry będzie do przesmarowania piast przy zmianie opon na letnie żeby tak to ciężko nie schodziło?
Da radę :ok)
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 644
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 51 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Demontaż ramion wycieraczek

Post autor: alvaro »

Piąty dzień w nafcie i puściły ;) Nie używałem żadnego ściągacza :P
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: Demontaż ramion wycieraczek

Post autor: Tomek »

Super :)
Miałem to już zostawić, ale idę do sklepu po naftę :ok)
ODPOWIEDZ