cichy pisze: Tutaj się muszę spytać spytać jakiegoś policjanta z drogówki a co do przepisów i zgodności z prawem, jest taki zapis:
"W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej."
Owszem ale przepis dotyczy zachowania świateł w czasie jazdy (mogą świecić się światła dzienne, pozycyjne i oświetlenia tablicy rejestracyjnej), a nie na postoju.
U nas światła pozycyjne spełniają rolę świateł postojowych. Uważam, że w czasie parkowania nie można mieć włączonych świateł dziennych.
Z wikipedii:
[quote]Światła postojowe są to światła, które są włączane w warunkach niedostatecznej widoczności, w czasie postoju oraz w czasie zatrzymania pojazdu. Dopuszcza się włączenie świateł postojowych jedynie od strony środka jezdni w pojeździe nie złączonym przyczepą oraz w pojazdach o długości nieprzekraczającej 6 m i szerokości nieprzekraczającej 2 m (Dz.U.Nr 32 Poz.262 z 2002 roku). W samochodach osobowych stosowane są żarówki o mocy 5 W (najczęściej W5W). Światła postojowe nie należą do obowiązkowych elementów samochodu. Często mylone są ze światłami pozycyjnymi.[/quote]
-- 19 kwi 2013, o 07:13 --
Prawdę mówiąc podłączenie sterowania świateł dziennych do jednej z lamp pozycyjnych też rodzi problemy. Bo w zależności po której stronie drogi parkujemy (mamy włączone światła wyłącznie po prawej lub lewej stronie pojazdu) to albo świecą nam światła dzienne albo nie
-- 19 kwi 2013, o 07:25 --
Ale jak ktoś ma "inteligentny" sterownik do świateł dziennych to powyższa sytuacja nie nastąpi. W większości sterowników światłą dzienne załączają się po zwiększeniu napięcia akumulatora a więc po zapaleniu silnika
