Światła do jazdy dziennej

Awatar użytkownika
markus2021
klubowicz
klubowicz
Posty: 205
Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
Przebieg: 203000
Silnik: 1.3 16v Multijet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: markus2021 »

Wepchnięte są i wystaje tylko sam klosz co w ni czym nie przeszkadza . Blach nie montowałem tylko klej na gorąco z pistoletu który dość mocno siedzi w połączeniu dość ciasnym wciśnięciem pomiędzy kratki atrapy. No niestety Chiny by wymyśliły ale wg prawa musi być odpowiednia powierzchnia świetlna aby zaliczyć dane światła do kategorii świateł dziennych RL00 . JA kupiłem niby światła dzienne a okazało się że mają homologację na postojowe i tamte pasowały jak ulał nawet z blaszką hehe :) , ale jakby był upierdliwy policjant podczas kontroli to bez demontażu przy nim by się nie obeszło. JA jeżdżę na tych światełkach od początku tego roku i chwalę sobię po pierwsze mniejsze spalanie (podczas testu w korku na równej drodze z światłami dziennymi spalanie mniejsze wg komputera mniejsze o 1 litr niż w porównaniu do świateł mijania) Myślę że przez opory alternatora podczas doładowywania wyjaśniają takie różnice w spalaniu a nie mówiąc o kau . i o altku który jest dość obciążony i nagrzewa się dość mocno. Tak samo mam w moim leciwym CC700 w którym jak włącza się światła mijania to momentalnie silnik jest przydławiony i czuć "ucieczkę paru kucy" :) hehe I wg prawa montaż jest w pełni legalny w tym miejscu bo nie przekracza te magiczne 40 cm od bocznego obrysu samochodu :) .
Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI :jazda
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: emmer »

1 litr napędu różnicy? nie popadajmy w skarajności - jeszcze wyłącze radio i dmuchawe i nic nie spalę.
Awatar użytkownika
markus2021
klubowicz
klubowicz
Posty: 205
Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
Przebieg: 203000
Silnik: 1.3 16v Multijet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: markus2021 »

Tak pokazuje komputer w spalaniu chwilowym gdy włączymy światła mijania (bez żadnych innych włączonych odbiorników oprócz radia :) ) i "toczymy się" :jazda na 1 biegu to wskazuje 10l/100km a jak wyłączamy światełka mijania a włączamy dzienne to wtedy wskazuje komp 9l /100km a nawet mniej (zależy od temp zewnętrznej) . Sprawdzone wielokrotnie w korkach na tym samym kawałku drogi w dwie strony :) . I średnia zawsze oscyluje ok. 1l/100km :zdiwiony .
Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI :jazda
Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: smak56 »

markus2021; nie neguję Twoich obserwacji, ale wybacz, nie są one miarodajne. Wystarczy drgnięcie stopy na sorry "pedale" i litr, dwa mniej lub więcej (sprawdzone). Ja aby sprawdzić orientacyjne spalanie chwilowe związane z np. włączeniem klimatyzacji robię to w trakcie płynnej, równej jazdy na trasie. Utrzymując jednakowe spalanie chwilowe przez dłuższy czas włączam lub wyłączam klimę. Spalanie wzrasta lub maleje o około 0,5 l/100 przy prędkości około 100 km . Zrób tak ze światłami. Myślę, że utrzymując średnie chwilowe spalanie na poziomie 5 litrów zyskasz około 0,1÷0,2l/100km. Napisz jak jest po tak przeprowadzonej próbie (nie mam świateł do jazdy dziennej).
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
markus2021
klubowicz
klubowicz
Posty: 205
Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
Przebieg: 203000
Silnik: 1.3 16v Multijet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: markus2021 »

Ale mi chodziło o spalanie na 1 biegu i na tzw biegu jałowym (tj. sam samochód jedzie bez dodania gazu po puszczeniu sprzęgła ;) ) na równej powierzchni drogi . Z klimą to tak też +1l/100km w spalaniu chwilowym i to czuć w tym silniku. Silnik musi dostać ekstra dawkę paliwa aby nie zgasł gdy altek ma większe opory związane z wytwarzaniem prądu (większe opory wewnętrzne ) . Zgodzę się ze nie czuć tych " ekstra litrów " na trasie bo auto ma wyższe obroty i altek wytwarza więcej Amper co jest wprost proporcjonalne do obrotów. Mój przykład dotyczył jedynie przejazdu w korku bez dodawania gazu na równej drodze w dwóch kierunkach aby zniwelować błąd pochyłu lub spadku drogi w danym kierunku. Z moich doświadczeń wynika że światła dzienne nie tylko oszczędzają żarówki i lampy które nie pokrywają się dymem od środka a także aku i altka a nie mówiąc o spalaniu które w korkach spadło o 0,7l/100km (pomiary dokonane na temp roboczej silnika :) ).
Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI :jazda
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: mpsfc »

Panowie, to nie jest temat o spalaniu :red
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: leszek1234 »

tak własnie założyłem "dzienne ledowe światła", halogeny usunąłem, ale podpiąłem tak, że mogę te ledy też zapalić przyciskiem halogenu. Zaletą tego rozwiązania jest to, że w każdej chwili można wrócić do wyposażenia fabrycznego, bez zostawiania śladów (dziur) a montaż mechaniczny jest dziecinnie prosty. Z elektryką też czarów nie ma.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: mwas »

leszek1234, daj więcej szczegółów :ink Co to za zestaw, jak się go montuje, gdzie go zakupić i jaki jest jego koszt i, co jedno z ważniejszych - jak z homologacją ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: will »

Dobra robota :ok) A co to za grill audi :luzak
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: leszek1234 »

haha:) - Dokleiłem paski listwy samoprzylepnej (takiej z rolki) pomiędzy grilem dolnym i górnym, tak mi tego jakoś brakowało;)
Co do świateł: kupiłem jakie były w sklepie motoryzacyjnym najtańsze z drogich. NSSC 510 HP ( http://nssc.pl/drl-lights.php" onclick="window.open(this.href);return false; ) za 190zł. Mają homologację. Jak montowałem?
Demontaż halogenów: podważyć cienkim śrubokrętem maskownicę halogenu (jest tylko na wcisk z zaczepami). Po wyjęciu maskownicy mocowanie halogenu jest jak na dłoni - 4 wkręty od frontu. Wypinamy kabelek za zderzakiem (trzeba się położyć) . Koniec
Montaż mechaniczny NSSC: przeciąłem pałąk tych lamp w połowie i rozgiąłem na boki robiąc z nich wąsy. Metal jest miękki i gnie się w rekach. Przykręciłem dwoma wkrętami (tymi od halogena) w istniejące otwory. Nawet przykręcone dają się korygować , tak żeby zaparły się o maskownicę (jak są dociśnięte to są na sztywno). Założyłem ozdobny pierścień , będący w zestawie świateł dziennych, bo tak nie ma żadnego prześwitu.
Montaż elektryczny:
Schemat jest załączony do świateł. Standard. Minus z masy (ja wziąłem ze śrubki przy błotniku). Trzeba podłączyć się też do świateł pozycyjnych w reflektorze (jak je włączasz to gasną dzienne). Potrzebujesz plus "spod kluczyka" - ja wciąłem się w wiązkę na podszybiu (znalazłem wbijając szpilkę i sprawdzając miernikiem). Akurat ja mam tak, że tam napięcie zanika z kilkunastosekundowym opóźnieniem po wyjęciu kluczyka ze stacyjki co pozwala mi spokojnie wyjść z ciemnego garażu (takie niezamierzone "follow me":) Automat przymocowałem paskami zębatymi na pasie przednim , tuż pod maską. Wygląda prowizorycznie ale jest sucho, na wierzchu i da się wszystko zdemontować bez śladu i zamontować ponownie fabryczne halogeny. Ja dodatkowo zakupiłem zwykły przekaźnik samochodowy i złączkę fiatowską (pasującą do kabelka z halogenu). Przez przekaźnik idzie sygnał ze świateł pozycyjnych (przekaźnik jest tam NZ - normalnie zamknięty). Obwód halogena zasila ten przekaźnik tzn. mogę go rozewrzeć włączając w kabinie przycisk "halogen" - czyli mogę zaświecić światła dzienne podczas gdy działają światła normalne (pozycyjne, drogowe, mijania) doświetlając drogę.
Wada: to nie samochód dla cichociemnych:) Nie można wygasić świateł gdy silnik działa, coś zawsze się świeci . Rozwiązaniem byłoby zamontowanie wyłącznika na tym kabelku "plusa spod kluczyka". Osobiście nie widziałem takiej potrzeby.
Uwaga może niepotrzebna, ale jednak... - robiąc z elektryką należy odpiąć "minus" akumulatora !!!
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: will »

leszek 1234 teraz pytanie czy po włączeniu świateł radio odbiera słabiej na jakiejś słabej stacji u mnie tak niestety jest a w opisie było że filtry jak najbardziej są.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: leszek1234 »

Nie zaobserwowałem czegoś takiego. Dziwne, nie widzę powodu aby tak miało się dziać. Spróbuj , choćby prowizorycznie, wziąć napięcie z innego miejsca (choćby prosto z akumulatora) i zobacz czy ten objaw ustanie
Awatar użytkownika
makrys
klubowicz
klubowicz
Posty: 167
Rejestracja: 10 gru 2009, 17:54
Przebieg: 99550
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: makrys »

leszek1234 czy możesz zrobić zdjęcie ( ewentualnie kolor przewodu ) wiązki z podszybia do którego się podłączyłeś , oraz namiary na ten przekaźnik z złączką fiatowską
Też myślę aby zamontować takie oświetlenie.
_________________
Pozdrawiam
Makrys
Nissan Qashqai Tekna i Fiat Linea 1,3 Multijet Emotion
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: will »

No tak dobra rada dzięki :ok)
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
slawek007
klubowicz
klubowicz
Posty: 172
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: staszow
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: slawek007 »

Ja myślę o takich:
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-5-led ... 77580.html
obok halogenów jak dobrze pójdzie to na wiosnę zagoszczą u mnie w aucie i wstawię fotki jak to wygląda, chyba że mnie ktoś uprzedzi.
ODPOWIEDZ