[1.4] Pompa czy paliwo?

ryszardtuning
klubowicz
klubowicz
Posty: 48
Rejestracja: 28 kwie 2012, 9:53
Przebieg: 103000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: gdynia
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

[1.4] Pompa czy paliwo?

Post autor: ryszardtuning »

Witam! Od pewnego czasu na kompie wyskakiwał błąd:wypadanie zapłonów. Pojawiało się to prawie zawsze podczas stałej prędkości przy obrotach ok. 3800-4000. Kontrolka silnika migała a po spadku obrotów po chwili gasła. Ponieważ nie miało to wpływu na parametry jazdy i kontrolka migała stosunkowo rzadko, temat odłożyłem ad acta. Kilka dni temu jednak pojawiły się objawy poważne. Samochód zaczął szarpać i gubić moc , w końcu zgasł i nie mogłem go odpalić. Przed zgaśnięciem kontrolka silnika zapaliła się na stałe i zgasła po chwili. Po chwili samochód ospalił, ale na 3,4,5 biegu wyraźne spadki mocy- kontrolka silnika już nie migała. Ponieważ stawiałem na cewkę, zakupiłem i wymieniłem cały moduł z kablami. To pomogło tylko trochę, tzn. spadki mocy są sporadyczne i mniej wyraźne. Ponieważ świece też wymieniałem temat układu zapłonowego wykluczam. Teraz zastanawiam się nad układem zasilania. Od kilku lat wkurza mnie głośny pisk pompy paliwa. Od pewnego czasu stał się on jednak głośniejszy, byłem z tym na serwisie ale mnie olali, twierdząc że wszystko jest OK i TTTM. Na wolnych obrotach słychać najwyraźniej. Dodaję, że na biegu jałowym obroty silnika i reakcja na akcelerator są prawidłowe. Od pewnego czasu leję paliwo z " niepewnego" źródła, dlatego podejrzewam, że może być to albo pompa albo paliwo. Czy są jakieś uszlachetniacze do paliwa - chcę zalać i wykluczyć kwestię benzy. Może macie jakieś inne sugestie co do przyczyn takich objawów.
Nigdy więcej "niemowlaka".
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Pompa czy paliwo?

Post autor: emmer »

uszlachetniacz ci nie pomoze. przychodzi mi tylko jeden pomysł. wyjeżdzić to co masz, nalać "pewnego" paliwa i zobaczyć efekt. jedno wykluczysz. nie pamietam czy u was jest filtr paliwa? to dwa. i trzy: chyba jakby to była pompka paliwa to bez różnicy na którym biegu by sie to działo (chyba że to początek końca).

jaki masz przebieg? regulowałeś zawory?
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Pompa czy paliwo?

Post autor: smak56 »

Wg mnie objawy wskazują na przepływomierz masy powietrza. :pomysli
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Re: Pompa czy paliwo?

Post autor: mwas »

Ekspertem może nie jestem, ale znalazłem w sieci np. coś takiego: -> http://spec.pl/motoryzacja/naprawa-i-ek ... ia-zaplonu" onclick="window.open(this.href);return false;
Z tego artykułu wynika, że winny jest tutaj element układu zapłonowego, co niekoniecznie wskazuje na układ zasilania paliwem. Filtra paliwa jako takiego u nas nie ma a pompa paliwa niestety piszczy, mnie np. od samego początku jak posiadam auto. W artykule wskazali, że winny może być czujnik położenia wałka rozrządu lub wału korbowego. Pytanie, czy ta usterka może wystąpić przez używanie "niezbyt dobrej jakości" paliwa. emmer dobrze radzi - starać się wyjeździć paliwo, nalać czegoś porządnego, np. v-powera, co by przejarał wszystko. Jak nie pomoże, no to wtedy trzeba szukać dalej :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: Pompa czy paliwo?

Post autor: Tomek »

W V8 na pewno nie ma filtra paliwa, na pewno nie ma też przepływomierza.
Też bym chyba spróbował pozbyć się paliwa (wyjeździć bądź wylać) i zatankować coś pewnego.

Pamiętam że ktoś kiedyś pisał na forum o kłopotach z silnikiem po zmianie świec na Iskry.
BUŁA
klubowicz
klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
Przebieg: 45000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Legionowo
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Pompa czy paliwo?

Post autor: BUŁA »

W moim też migała kontrolka wtrysku i gasła średnio co dwa tygodnie bez komunikatu .Podłoączyli komputer i było wypadanie napięcia na dwóch cylindrach. Wymienili cewkę i jest dobrze. Pompa paliwa też piszczy serwis olał sprawę .Myślę ,że bez diagnostyki komputerowej się nie obejdzie.Dziwi mnie fakt ,że nie ma filtra paliwa. W takim razie jak jest oczyszczane paliwo i bród z baku nawet mały fiat posiadał filtr.
BUŁA
ryszardtuning
klubowicz
klubowicz
Posty: 48
Rejestracja: 28 kwie 2012, 9:53
Przebieg: 103000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: gdynia
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Pompa czy paliwo?

Post autor: ryszardtuning »

świece wrzuciłem NGK, myślę że tu nie tkwi przyczyna.Zauważyłem, że na zimno lepiej chodzi, co wskazywałoby na problemy z mieszanką.
Pompe paliwa zdemontowałem i nie stwierdziłem aby była usyfiona.Nie grzebałem w niej bo sam plastik i wygląda delikatnie,łatwo coś ułamać.Tak sobie myślę, że miganie EOBD i padnięcie cewki to był jeden problem, a gubienie mocy to drugi problem.
Zacznę od wyjeżdżenia paliwa i zalania v powerem.Jak to nie pomoże to podłączam się do kompa i szukam dalej.
Nigdy więcej "niemowlaka".
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Pompa czy paliwo?

Post autor: emmer »

a kable i moduł kupowałęś w sklepie nowy?
ryszardtuning
klubowicz
klubowicz
Posty: 48
Rejestracja: 28 kwie 2012, 9:53
Przebieg: 103000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: gdynia
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Pompa czy paliwo?

Post autor: ryszardtuning »

Kupowałem używkę, tak że gdybym trafił na lipę to byłby już pech. Po zamontowaniu zakupionej było dużo lepiej. Wczoraj wieczorem zalałem uszlachetniacz STP i jest już o wiele lepiej. Są tylko delikatne wachnięcia mocy na 4 biegu jak ciągnę ostro . Tym samym coraz bardziej stawiam na szajsowatą wahę. Teraz tylko będę kupował na "porządnych" stacjach.
Jeśli okaże się, że to nie waha to najpierw zacznę od " kompa".
Tak na marginesie - czy poleca ktoś zakład zajmujący się diagnostyką i regeneracją pomp paliwa w rejonie pomorskiego ?
Nowa pompa to wydatek rzędu 500 zł. Znalazłem jeden adres ,ale na południu PL.
Pozdrawiam
Nigdy więcej "niemowlaka".
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Re: Pompa czy paliwo?

Post autor: mwas »

ryszardtuning pisze:Tak na marginesie - czy poleca ktoś zakład zajmujący się diagnostyką i regeneracją pomp paliwa w rejonie pomorskiego ?
Nowa pompa to wydatek rzędu 500 zł. Znalazłem jeden adres ,ale na południu PL.
Obawiam się, że niestety musisz pogrzebać i poszukać. Ja (ani nikt z moich znajomych) do tej pory tego problemu nie miałem a na forum osób z pomorskiego jest jak na lekarstwo :smutny
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
ryszardtuning
klubowicz
klubowicz
Posty: 48
Rejestracja: 28 kwie 2012, 9:53
Przebieg: 103000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: gdynia
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Pompa czy paliwo?

Post autor: ryszardtuning »

Dolałem 10 l v-powera i jakby było lepiej przez pewien czas. Potem jednak zjawisko wróciło ale w delikatniejszej formie. Obroty czasami spadaj ą, ale komp to wyrównuje i nie gaśnie. Słyszałem podpowiedzi, że może to być wytarty wałek rozrządu. Mam 70 tys. przebiegu, jest to możliwe?
Nigdy więcej "niemowlaka".
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: Pompa czy paliwo?

Post autor: mpsfc »

ryszardtuning pisze:Słyszałem podpowiedzi, że może to być wytarty wałek rozrządu. Mam 70 tys. przebiegu, jest to możliwe?
Ten kto Ci to podpowiedział sam ma chyba coś wytarte i nie są to wcale krzywki :zlośnik
Nie po 70 tysiącach.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Pompa czy paliwo?

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

A co z odmą i brudną przepustnicą? Sztandarowy problem 8v.
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: Pompa czy paliwo?

Post autor: helletic »

ryszardtuning zrób tak:
1. (Jak polecił Kuzyn) zdemontuj odmę i przepłucz benzyną ekstrakcyjną, na bank jest w niej majonez. Zobacz w jakim jest stanie, czy nie sparciała i w razie Niemca wymień.
2. Wykręcić przepustnicę (łatwizna) i wymyj ją w benzynie ekstrakcyjnej
3. Przeczyść lub wymień wężyk podciśnienia, zależy w jakim jest stanie (taki cienki, odchodzący od kapy filtra powietrza w pobliżu odmy - to ten grubszy wąż)
4. Od razu za jednym zamachem skontroluj świece, przeczyszczenie ich z nadmiaru nagaru też sporo pomoże
5. Wyreguluj zawory po takim przebiegu
6. Tankuj tylko dobre paliwo. Oszczędzanie kosztem taniego paliwa z niepewnych źródeł jest dobre na bardzo krótką metę

Ja te czynności powtarzam raz w roku, przed zimą (nie dotyczy pkt. 5, to zrobiłem teraz niedawno pierwszy raz, przebieg około 72000 km, oraz pkt.6 co jest normą, że tankuję tylko, lub staram się tankować tylko na BP). Przed zmianą oleju z Selenii na Mobila, musiałem czyścić odmę i przepustnicę częściej. Gdy tego nie zrobiłem miałem jak Ty - pływające mocno obroty (zakres 400-1300 obr./min.), skacząca wskazówka obrotów na postoju z 800 do 1000 obr./min. cyklicznie, non stop (dotyczy temp. poniżej zera). Teraz jest tak dobrze, że aż mi się nie chce gasić silnika, wszystko działa jak powinno być :) !

mpfsc dobrze gada, że ktoś źle gada :zlośnik ! Nie ma takiej opcji, by się wytarły krzywki na wałku, nie przy takim przebiegu B E Z E D U R A :ink
BUŁA
klubowicz
klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
Przebieg: 45000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Legionowo
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Pompa czy paliwo?

Post autor: BUŁA »

Nawiązując do tematu czy dużo forumowiczów ma kłopoty z pompą paliwową objawy głośnej pracy lub usterki innego typu i czy udało się komuś wymienić z tego powodu na gwarancji.
BUŁA
ODPOWIEDZ