[1.4] Pompa czy paliwo?
-
- klubowicz
- Posty: 48
- Rejestracja: 28 kwie 2012, 9:53
- Przebieg: 103000
- Silnik: 1,4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: gdynia
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
[1.4] Pompa czy paliwo?
Witam! Od pewnego czasu na kompie wyskakiwał błąd:wypadanie zapłonów. Pojawiało się to prawie zawsze podczas stałej prędkości przy obrotach ok. 3800-4000. Kontrolka silnika migała a po spadku obrotów po chwili gasła. Ponieważ nie miało to wpływu na parametry jazdy i kontrolka migała stosunkowo rzadko, temat odłożyłem ad acta. Kilka dni temu jednak pojawiły się objawy poważne. Samochód zaczął szarpać i gubić moc , w końcu zgasł i nie mogłem go odpalić. Przed zgaśnięciem kontrolka silnika zapaliła się na stałe i zgasła po chwili. Po chwili samochód ospalił, ale na 3,4,5 biegu wyraźne spadki mocy- kontrolka silnika już nie migała. Ponieważ stawiałem na cewkę, zakupiłem i wymieniłem cały moduł z kablami. To pomogło tylko trochę, tzn. spadki mocy są sporadyczne i mniej wyraźne. Ponieważ świece też wymieniałem temat układu zapłonowego wykluczam. Teraz zastanawiam się nad układem zasilania. Od kilku lat wkurza mnie głośny pisk pompy paliwa. Od pewnego czasu stał się on jednak głośniejszy, byłem z tym na serwisie ale mnie olali, twierdząc że wszystko jest OK i TTTM. Na wolnych obrotach słychać najwyraźniej. Dodaję, że na biegu jałowym obroty silnika i reakcja na akcelerator są prawidłowe. Od pewnego czasu leję paliwo z " niepewnego" źródła, dlatego podejrzewam, że może być to albo pompa albo paliwo. Czy są jakieś uszlachetniacze do paliwa - chcę zalać i wykluczyć kwestię benzy. Może macie jakieś inne sugestie co do przyczyn takich objawów.
Nigdy więcej "niemowlaka".
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Pompa czy paliwo?
uszlachetniacz ci nie pomoze. przychodzi mi tylko jeden pomysł. wyjeżdzić to co masz, nalać "pewnego" paliwa i zobaczyć efekt. jedno wykluczysz. nie pamietam czy u was jest filtr paliwa? to dwa. i trzy: chyba jakby to była pompka paliwa to bez różnicy na którym biegu by sie to działo (chyba że to początek końca).
jaki masz przebieg? regulowałeś zawory?
jaki masz przebieg? regulowałeś zawory?
- mwas
- Prezes
- Posty: 7123
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 346 razy
- Otrzymał podziękowań: 965 razy
- Kontakt:
Re: Pompa czy paliwo?
Ekspertem może nie jestem, ale znalazłem w sieci np. coś takiego: -> http://spec.pl/motoryzacja/naprawa-i-ek ... ia-zaplonu" onclick="window.open(this.href);return false;
Z tego artykułu wynika, że winny jest tutaj element układu zapłonowego, co niekoniecznie wskazuje na układ zasilania paliwem. Filtra paliwa jako takiego u nas nie ma a pompa paliwa niestety piszczy, mnie np. od samego początku jak posiadam auto. W artykule wskazali, że winny może być czujnik położenia wałka rozrządu lub wału korbowego. Pytanie, czy ta usterka może wystąpić przez używanie "niezbyt dobrej jakości" paliwa. emmer dobrze radzi - starać się wyjeździć paliwo, nalać czegoś porządnego, np. v-powera, co by przejarał wszystko. Jak nie pomoże, no to wtedy trzeba szukać dalej
Z tego artykułu wynika, że winny jest tutaj element układu zapłonowego, co niekoniecznie wskazuje na układ zasilania paliwem. Filtra paliwa jako takiego u nas nie ma a pompa paliwa niestety piszczy, mnie np. od samego początku jak posiadam auto. W artykule wskazali, że winny może być czujnik położenia wałka rozrządu lub wału korbowego. Pytanie, czy ta usterka może wystąpić przez używanie "niezbyt dobrej jakości" paliwa. emmer dobrze radzi - starać się wyjeździć paliwo, nalać czegoś porządnego, np. v-powera, co by przejarał wszystko. Jak nie pomoże, no to wtedy trzeba szukać dalej

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
Re: Pompa czy paliwo?
W V8 na pewno nie ma filtra paliwa, na pewno nie ma też przepływomierza.
Też bym chyba spróbował pozbyć się paliwa (wyjeździć bądź wylać) i zatankować coś pewnego.
Pamiętam że ktoś kiedyś pisał na forum o kłopotach z silnikiem po zmianie świec na Iskry.
Też bym chyba spróbował pozbyć się paliwa (wyjeździć bądź wylać) i zatankować coś pewnego.
Pamiętam że ktoś kiedyś pisał na forum o kłopotach z silnikiem po zmianie świec na Iskry.
-
- klubowicz
- Posty: 293
- Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
- Przebieg: 45000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Legionowo
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Pompa czy paliwo?
W moim też migała kontrolka wtrysku i gasła średnio co dwa tygodnie bez komunikatu .Podłoączyli komputer i było wypadanie napięcia na dwóch cylindrach. Wymienili cewkę i jest dobrze. Pompa paliwa też piszczy serwis olał sprawę .Myślę ,że bez diagnostyki komputerowej się nie obejdzie.Dziwi mnie fakt ,że nie ma filtra paliwa. W takim razie jak jest oczyszczane paliwo i bród z baku nawet mały fiat posiadał filtr.
BUŁA
-
- klubowicz
- Posty: 48
- Rejestracja: 28 kwie 2012, 9:53
- Przebieg: 103000
- Silnik: 1,4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: gdynia
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Pompa czy paliwo?
świece wrzuciłem NGK, myślę że tu nie tkwi przyczyna.Zauważyłem, że na zimno lepiej chodzi, co wskazywałoby na problemy z mieszanką.
Pompe paliwa zdemontowałem i nie stwierdziłem aby była usyfiona.Nie grzebałem w niej bo sam plastik i wygląda delikatnie,łatwo coś ułamać.Tak sobie myślę, że miganie EOBD i padnięcie cewki to był jeden problem, a gubienie mocy to drugi problem.
Zacznę od wyjeżdżenia paliwa i zalania v powerem.Jak to nie pomoże to podłączam się do kompa i szukam dalej.
Pompe paliwa zdemontowałem i nie stwierdziłem aby była usyfiona.Nie grzebałem w niej bo sam plastik i wygląda delikatnie,łatwo coś ułamać.Tak sobie myślę, że miganie EOBD i padnięcie cewki to był jeden problem, a gubienie mocy to drugi problem.
Zacznę od wyjeżdżenia paliwa i zalania v powerem.Jak to nie pomoże to podłączam się do kompa i szukam dalej.
Nigdy więcej "niemowlaka".
-
- klubowicz
- Posty: 48
- Rejestracja: 28 kwie 2012, 9:53
- Przebieg: 103000
- Silnik: 1,4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: gdynia
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Pompa czy paliwo?
Kupowałem używkę, tak że gdybym trafił na lipę to byłby już pech. Po zamontowaniu zakupionej było dużo lepiej. Wczoraj wieczorem zalałem uszlachetniacz STP i jest już o wiele lepiej. Są tylko delikatne wachnięcia mocy na 4 biegu jak ciągnę ostro . Tym samym coraz bardziej stawiam na szajsowatą wahę. Teraz tylko będę kupował na "porządnych" stacjach.
Jeśli okaże się, że to nie waha to najpierw zacznę od " kompa".
Tak na marginesie - czy poleca ktoś zakład zajmujący się diagnostyką i regeneracją pomp paliwa w rejonie pomorskiego ?
Nowa pompa to wydatek rzędu 500 zł. Znalazłem jeden adres ,ale na południu PL.
Pozdrawiam
Jeśli okaże się, że to nie waha to najpierw zacznę od " kompa".
Tak na marginesie - czy poleca ktoś zakład zajmujący się diagnostyką i regeneracją pomp paliwa w rejonie pomorskiego ?
Nowa pompa to wydatek rzędu 500 zł. Znalazłem jeden adres ,ale na południu PL.
Pozdrawiam
Nigdy więcej "niemowlaka".
- mwas
- Prezes
- Posty: 7123
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 346 razy
- Otrzymał podziękowań: 965 razy
- Kontakt:
Re: Pompa czy paliwo?
Obawiam się, że niestety musisz pogrzebać i poszukać. Ja (ani nikt z moich znajomych) do tej pory tego problemu nie miałem a na forum osób z pomorskiego jest jak na lekarstworyszardtuning pisze:Tak na marginesie - czy poleca ktoś zakład zajmujący się diagnostyką i regeneracją pomp paliwa w rejonie pomorskiego ?
Nowa pompa to wydatek rzędu 500 zł. Znalazłem jeden adres ,ale na południu PL.

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 48
- Rejestracja: 28 kwie 2012, 9:53
- Przebieg: 103000
- Silnik: 1,4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: gdynia
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Pompa czy paliwo?
Dolałem 10 l v-powera i jakby było lepiej przez pewien czas. Potem jednak zjawisko wróciło ale w delikatniejszej formie. Obroty czasami spadaj ą, ale komp to wyrównuje i nie gaśnie. Słyszałem podpowiedzi, że może to być wytarty wałek rozrządu. Mam 70 tys. przebiegu, jest to możliwe?
Nigdy więcej "niemowlaka".
- mpsfc
- klubowicz
- Posty: 1137
- Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
- Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 19 razy
Re: Pompa czy paliwo?
Ten kto Ci to podpowiedział sam ma chyba coś wytarte i nie są to wcale krzywkiryszardtuning pisze:Słyszałem podpowiedzi, że może to być wytarty wałek rozrządu. Mam 70 tys. przebiegu, jest to możliwe?

Nie po 70 tysiącach.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie 

- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
-
- Moderator
- Posty: 2715
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Podziękował: 453 razy
- Otrzymał podziękowań: 329 razy
Re: Pompa czy paliwo?
ryszardtuning zrób tak:
1. (Jak polecił Kuzyn) zdemontuj odmę i przepłucz benzyną ekstrakcyjną, na bank jest w niej majonez. Zobacz w jakim jest stanie, czy nie sparciała i w razie Niemca wymień.
2. Wykręcić przepustnicę (łatwizna) i wymyj ją w benzynie ekstrakcyjnej
3. Przeczyść lub wymień wężyk podciśnienia, zależy w jakim jest stanie (taki cienki, odchodzący od kapy filtra powietrza w pobliżu odmy - to ten grubszy wąż)
4. Od razu za jednym zamachem skontroluj świece, przeczyszczenie ich z nadmiaru nagaru też sporo pomoże
5. Wyreguluj zawory po takim przebiegu
6. Tankuj tylko dobre paliwo. Oszczędzanie kosztem taniego paliwa z niepewnych źródeł jest dobre na bardzo krótką metę
Ja te czynności powtarzam raz w roku, przed zimą (nie dotyczy pkt. 5, to zrobiłem teraz niedawno pierwszy raz, przebieg około 72000 km, oraz pkt.6 co jest normą, że tankuję tylko, lub staram się tankować tylko na BP). Przed zmianą oleju z Selenii na Mobila, musiałem czyścić odmę i przepustnicę częściej. Gdy tego nie zrobiłem miałem jak Ty - pływające mocno obroty (zakres 400-1300 obr./min.), skacząca wskazówka obrotów na postoju z 800 do 1000 obr./min. cyklicznie, non stop (dotyczy temp. poniżej zera). Teraz jest tak dobrze, że aż mi się nie chce gasić silnika, wszystko działa jak powinno być
!
mpfsc dobrze gada, że ktoś źle gada
! Nie ma takiej opcji, by się wytarły krzywki na wałku, nie przy takim przebiegu B E Z E D U R A 
1. (Jak polecił Kuzyn) zdemontuj odmę i przepłucz benzyną ekstrakcyjną, na bank jest w niej majonez. Zobacz w jakim jest stanie, czy nie sparciała i w razie Niemca wymień.
2. Wykręcić przepustnicę (łatwizna) i wymyj ją w benzynie ekstrakcyjnej
3. Przeczyść lub wymień wężyk podciśnienia, zależy w jakim jest stanie (taki cienki, odchodzący od kapy filtra powietrza w pobliżu odmy - to ten grubszy wąż)
4. Od razu za jednym zamachem skontroluj świece, przeczyszczenie ich z nadmiaru nagaru też sporo pomoże
5. Wyreguluj zawory po takim przebiegu
6. Tankuj tylko dobre paliwo. Oszczędzanie kosztem taniego paliwa z niepewnych źródeł jest dobre na bardzo krótką metę
Ja te czynności powtarzam raz w roku, przed zimą (nie dotyczy pkt. 5, to zrobiłem teraz niedawno pierwszy raz, przebieg około 72000 km, oraz pkt.6 co jest normą, że tankuję tylko, lub staram się tankować tylko na BP). Przed zmianą oleju z Selenii na Mobila, musiałem czyścić odmę i przepustnicę częściej. Gdy tego nie zrobiłem miałem jak Ty - pływające mocno obroty (zakres 400-1300 obr./min.), skacząca wskazówka obrotów na postoju z 800 do 1000 obr./min. cyklicznie, non stop (dotyczy temp. poniżej zera). Teraz jest tak dobrze, że aż mi się nie chce gasić silnika, wszystko działa jak powinno być

mpfsc dobrze gada, że ktoś źle gada


-
- klubowicz
- Posty: 293
- Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
- Przebieg: 45000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Legionowo
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Pompa czy paliwo?
Nawiązując do tematu czy dużo forumowiczów ma kłopoty z pompą paliwową objawy głośnej pracy lub usterki innego typu i czy udało się komuś wymienić z tego powodu na gwarancji.
BUŁA