Drżenie w desce, wsporniku

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 644
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 51 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Drżenie w desce, wsporniku

Post autor: alvaro »

Witam!

Mam nietypowy prolem otórz, zawsze rano jak autko postoi nockę, zaraz po rozruchu podczas skrętu (wyjazd ze skrzyżowania) w momencie kiedy dodaje gaz i chce wprowadzić auto w ruch zaczyna mi "pyrczeć" i trzeszczeć coś od strony pasażera... Wydaje mi się, że dźwięk dochodzi z tej jasnej obudowy wspornika podtrzymującego dach ale głowy sobie nie dam uciąć, może to coś w okolicy poduszki powietrznej czy nawiewu wentylacyjnego na szybę.
Obrazek
Na początku nie zwracałem na to uwagi ale zaczęło mnie to troszkę irytować. Podkreślę jeszcze raz, drąenie występuje jak samochód jest zimny i postoi na polu całą nockę. Wchodzę, odpalam i przy wyjeżdżaniu z parkingu/pierwszego/drugiego zakrętu stuki występują, potem już nie.
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: Drżenie w desce, wsporniku

Post autor: helletic »

Zdemontuj słupek przedni/prawy i zamontuj go jeszcze raz. Być może został nie do końca dobrze założony/spasowany, co z biegiem czasu wychodzi na jaw. Przed ponownym montażem zwróć uwagę, czy wszystkie zaczepy są całe. Przy montażu uważaj by ich nie połamać, są strasznie delikatne. Najgorzej spasować dół słupka, później to już łatwizna :ink
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: Drżenie w desce, wsporniku

Post autor: Tomek »

odpalam i przy wyjeżdżaniu z parkingu/pierwszego/drugiego zakrętu stuki występują, potem już nie.
Dobrze że potem się uspokaja.
Miejsce o którym piszesz jest dość podatne na drżenia, trzeszczenia itp.
Łączy się tam sporo elementów, i jest tam sporo różnego rodzaju filców, gąbek itp, które mają zapobiegać niepożądanym odgłosom.
Też swojego czasu trzeszczała mi delikatnie deska rozdzielcza na wybojach w tamtym miejscu, i okazało się że przesunęła mi się trochę taka jakby "tasiemka" wetknięta między deskę, a ten mały czarny element schodzący już do trójkątnej szybki.
Pomacałem, poprawiłem i jakoś się uspokoiło i jest cisza.
Tobie radzę też pomacać, po dotykać, najpierw od góry, a następnie wsadzić rękę w czeluści nad schowkiem, i to samo.
Może uda Ci się namierzyć co daje te odgłosy.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Drżenie w desce, wsporniku

Post autor: emmer »

a może kończy się łożysko na amorku?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Re: Drżenie w desce, wsporniku

Post autor: mwas »

A może coś bardziej banalnego: schowek do regulacji ? :ink alvaro, następnym razem, jak wystąpi to trzeszczenie, to spróbuj w tym samym momencie ręką docisnąć klapę schowka do deski i zobacz, czy ustąpi. Przerabiałem ostatnio coś podobnego, a schowki u nas mają tendencję do rozregulowania się i właśnie trzeszczenia. Zaznaczam, że u mnie też trzeszczenie nasilało się wraz ze spadkiem temperatury - plastiki wtedy się trochę kurczą, powstaje więcej luzu i gotowe :ink Po przejechaniu kilku km i podniesieniu temp. w kabinie efekt słabnie lub całkowicie zanika, bo plastiki się troszkę rozszerzają :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Drżenie w desce, wsporniku

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Może klapka filtra kabinowego.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Re: Drżenie w desce, wsporniku

Post autor: will »

Sprawdź łożysko amora jak radzi emmer ręka na oponę i niech ktoś pokręci kierą na asfalcie, od tego bym zaczął.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 644
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 51 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Drżenie w desce, wsporniku

Post autor: alvaro »

No i co mam wyczuć na tej oponie podczas kręcenia kołem?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Re: Drżenie w desce, wsporniku

Post autor: mwas »

alvaro, koledzy sugerują, czy nie poleciało łożysko kolumny McPhersona. Wtedy było by stukanie podczas kręcenia kierownicą, zwłaszcza przy wolnej jeździe i na postoju. Sprawdza się to tak, że kładzie się rękę na oponę lub na samą kolumnę a druga osoba kręci kierownicą. Wtedy ręką można wyczuć, czy podczas skrętu kół są takie wibracje na kole. Jeśli poczujesz, to oznacza, że padło łożysko, czyli jeden ze "standardzików" w naszych bolidach, jednak bardziej skłaniam się do czegoś w środku, ponieważ piszesz, że dzieje się to zwłaszcza przy niższych temperaturach, a ona nie ma za bardzo wpływu na stuki z McPhersona - tutaj to bardziej wilgotność powietrza, o ile łożysko nie jest za mocno skorodowane :pomysli
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
ODPOWIEDZ