[1.3] Niepokojący dźwięk.

descartes
Nowy
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 22 sie 2012, 20:40
Przebieg: 78000
Silnik: 1,3 MJET 90KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: B.Podl.
Podziękował: 1 raz

[1.3] Niepokojący dźwięk.

Post autor: descartes »

Witam,

Mam taki problem - silnik jak w temacie - mojego "nowego" auta 80 tyś przebiegu.

Przy dociskaniu gazu do dechy lub mocniejszym przyśpieszaniu, właściwie na każdym biegu w zakresie 3,0 - 4,0 tyś obrotów silnika z komory silnika do wnętrza kabiny dobiega dość dziwny - w miarę metaliczny dźwięk.

Moja mama ma Grande Punto z tym silnikiem 1,3 75KM i nie ma tutaj takiego problemu.

Czy ktoś z was miał podobny problem, co to może być? Czy ustawiać się na oględziny w ASO?
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

ciężko wyczuć "na odległość" - zamiast do ASO wybrałbym się raczej do jakiegoś zaprzyjaźnionego mechanika w okolicy - taniej i nieraz solidniej. (rozrząd, klima, alternator, jakaś osłona, obudowa, itd itp. )
Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

Myślę, że turbina tak gwiżdże. :pomysli
smak56
* * * *
Obrazek
descartes
Nowy
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 22 sie 2012, 20:40
Przebieg: 78000
Silnik: 1,3 MJET 90KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: B.Podl.
Podziękował: 1 raz

Post autor: descartes »

To nie gwizd. Jak pisałem miałem doczynienia z tym silnikiem. To dziwny rezonans który przechodzi na jakiś element - co powoduje dość dziwne drganie i ten mechaniczny dźwięk.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Jak metaliczny dźwięk, to może łańcuch rozrządu :pomysli
To dość newralgiczny element w tym silniku, i ważne jest aby olej utrzymywać w wysokich stanach na bagnecie.
Twój "nowy" samochód ma 80 kkm, i chyba nie wiadomo jak był traktowany do tej pory... łańcuch może być już rozciągnięty.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Chyba kolega WoReK miał taki problem i przyczyną był rozrząd.
Awatar użytkownika
ciarap
klubowicz
klubowicz
Posty: 97
Rejestracja: 17 sie 2011, 23:14
Przebieg: 155000
Silnik: 1.3 Multijet 16V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: ciarap »

Dolej olej.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Chyba kolega WoReK miał taki problem i przyczyną był rozrząd.
Tak. Tutaj do poczytania
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... ght=#43679
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Też wydaje mi się, że dźwięk ma związek z rozrządem :pomysli W zasadzie nie mam tego motoru, ale pamiętam dokładnie, jak koledzy opisywali, że w tym silniku łańcuch rozrządu jest napinany poprzez ciśnienie oleju, jakie jest wytwarzane w silniki - trzeba bardzo pilnować poziomu oleju (tak, jak tutaj koledzy sugerują :ink)
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
descartes
Nowy
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 22 sie 2012, 20:40
Przebieg: 78000
Silnik: 1,3 MJET 90KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: B.Podl.
Podziękował: 1 raz

Post autor: descartes »

Olej był zmieniony 500km temu + komplet filtrów.

Wymieniany był regularnie.

Co do rozrządu, to wydaję mi się, że to nie to. Raczej uważam że przyczyną może być trubosprężarka.

[ Dodano: |5 Wrz 2012|, o 15:37 ]
Regularnie co 15k km.

Ogólnie rozrząd powinien być raczej słyszalny nie w okolicy 3,5-4,0 tys obrotów, ale raczej w zakresie praktycznie całej gamy obrotów.

[ Dodano: |5 Wrz 2012|, o 15:41 ]
Dodam jeszcze, że Grande Punto mamy, ma 190 tyś km przebiegu już i nie ruszaliśmy tam jeszcze nic, poza rurką od intercooler'a
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Dolej olej do poziomu max. Jak problem nie ustapi to zwróć uwagę na łańcuch.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

descartes pisze: Raczej uważam że przyczyną może być trubosprężarka.
Spróbuj zrobić tak jak mi w serwisie; włącz silnik i zdejmij wężyk z turbiny (fot. czerwona strzałka). Pod tą "gruszką" jest cięgno (fot. żółta strzałka), które odpowiada za regulację łopatek turbiny. Po zdjęciu wężyka zobaczysz zmianę jago zachowania, może w Twoim przypadku usłyszysz również ten dźwięk.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mikepl
Nowy
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 08 lip 2010, 13:05
Przebieg: 0
Silnik: 1,3 Multijet 16V 90KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: mikepl »

Witam

Miałem kiedyś taki przypadek ,że na wyższych obrotach tak jak piłą czy kantówką by ktoś jechał, w serwisie się mocno zastanawiali oglądali aż na drugą zmianę przyszedł kierownik serwisu, posłuchał, powiedział jedziemy na stację zatankowałem do pełna Vervę On tą lepszą ropę i ustało.
A wcześniej wracaliśmy z Chorwacji i w Słowacji na stacji Agip zatankowałem kiepską ropę.
Od tamtej pory minął rok, zrobiłem 15tyś km i spokój.

Zobacz może to to

Pozdrawiam
Fiat Linea 1,3 Multijet 16V 90KM
descartes
Nowy
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 22 sie 2012, 20:40
Przebieg: 78000
Silnik: 1,3 MJET 90KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: B.Podl.
Podziękował: 1 raz

Post autor: descartes »

Ciekawi mnie sugestia dotycząca tej linki. To muszę sprawdzić jutro po pracy.

A odnośnie Paliwa - zatankowałem niedaleko Zamościa do pełna Verve na Orlenie! :) Może to właśnie przez to ;)

O i jeszcze jedno: Poziom oleju jest w jak najlepszy porządku i uważam też że z całą pewnością nie jest to łańcuch rozrządu.
ODPOWIEDZ