[1.3] Niepokojący dźwięk.
-
- Nowy
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 sie 2012, 20:40
- Przebieg: 78000
- Silnik: 1,3 MJET 90KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: B.Podl.
- Podziękował: 1 raz
[1.3] Niepokojący dźwięk.
Witam,
Mam taki problem - silnik jak w temacie - mojego "nowego" auta 80 tyś przebiegu.
Przy dociskaniu gazu do dechy lub mocniejszym przyśpieszaniu, właściwie na każdym biegu w zakresie 3,0 - 4,0 tyś obrotów silnika z komory silnika do wnętrza kabiny dobiega dość dziwny - w miarę metaliczny dźwięk.
Moja mama ma Grande Punto z tym silnikiem 1,3 75KM i nie ma tutaj takiego problemu.
Czy ktoś z was miał podobny problem, co to może być? Czy ustawiać się na oględziny w ASO?
Mam taki problem - silnik jak w temacie - mojego "nowego" auta 80 tyś przebiegu.
Przy dociskaniu gazu do dechy lub mocniejszym przyśpieszaniu, właściwie na każdym biegu w zakresie 3,0 - 4,0 tyś obrotów silnika z komory silnika do wnętrza kabiny dobiega dość dziwny - w miarę metaliczny dźwięk.
Moja mama ma Grande Punto z tym silnikiem 1,3 75KM i nie ma tutaj takiego problemu.
Czy ktoś z was miał podobny problem, co to może być? Czy ustawiać się na oględziny w ASO?
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
Tak. Tutaj do poczytaniaKuzyn_z_Sosnowca pisze:Chyba kolega WoReK miał taki problem i przyczyną był rozrząd.
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... ght=#43679
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Też wydaje mi się, że dźwięk ma związek z rozrządem
W zasadzie nie mam tego motoru, ale pamiętam dokładnie, jak koledzy opisywali, że w tym silniku łańcuch rozrządu jest napinany poprzez ciśnienie oleju, jakie jest wytwarzane w silniki - trzeba bardzo pilnować poziomu oleju (tak, jak tutaj koledzy sugerują
)


Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- Nowy
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 sie 2012, 20:40
- Przebieg: 78000
- Silnik: 1,3 MJET 90KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: B.Podl.
- Podziękował: 1 raz
Olej był zmieniony 500km temu + komplet filtrów.
Wymieniany był regularnie.
Co do rozrządu, to wydaję mi się, że to nie to. Raczej uważam że przyczyną może być trubosprężarka.
[ Dodano: |5 Wrz 2012|, o 15:37 ]
Regularnie co 15k km.
Ogólnie rozrząd powinien być raczej słyszalny nie w okolicy 3,5-4,0 tys obrotów, ale raczej w zakresie praktycznie całej gamy obrotów.
[ Dodano: |5 Wrz 2012|, o 15:41 ]
Dodam jeszcze, że Grande Punto mamy, ma 190 tyś km przebiegu już i nie ruszaliśmy tam jeszcze nic, poza rurką od intercooler'a
Wymieniany był regularnie.
Co do rozrządu, to wydaję mi się, że to nie to. Raczej uważam że przyczyną może być trubosprężarka.
[ Dodano: |5 Wrz 2012|, o 15:37 ]
Regularnie co 15k km.
Ogólnie rozrząd powinien być raczej słyszalny nie w okolicy 3,5-4,0 tys obrotów, ale raczej w zakresie praktycznie całej gamy obrotów.
[ Dodano: |5 Wrz 2012|, o 15:41 ]
Dodam jeszcze, że Grande Punto mamy, ma 190 tyś km przebiegu już i nie ruszaliśmy tam jeszcze nic, poza rurką od intercooler'a
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Spróbuj zrobić tak jak mi w serwisie; włącz silnik i zdejmij wężyk z turbiny (fot. czerwona strzałka). Pod tą "gruszką" jest cięgno (fot. żółta strzałka), które odpowiada za regulację łopatek turbiny. Po zdjęciu wężyka zobaczysz zmianę jago zachowania, może w Twoim przypadku usłyszysz również ten dźwięk.descartes pisze: Raczej uważam że przyczyną może być trubosprężarka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *

* * * *
- mikepl
- Nowy
- Posty: 16
- Rejestracja: 08 lip 2010, 13:05
- Przebieg: 0
- Silnik: 1,3 Multijet 16V 90KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: łódzkie
Witam
Miałem kiedyś taki przypadek ,że na wyższych obrotach tak jak piłą czy kantówką by ktoś jechał, w serwisie się mocno zastanawiali oglądali aż na drugą zmianę przyszedł kierownik serwisu, posłuchał, powiedział jedziemy na stację zatankowałem do pełna Vervę On tą lepszą ropę i ustało.
A wcześniej wracaliśmy z Chorwacji i w Słowacji na stacji Agip zatankowałem kiepską ropę.
Od tamtej pory minął rok, zrobiłem 15tyś km i spokój.
Zobacz może to to
Pozdrawiam
Miałem kiedyś taki przypadek ,że na wyższych obrotach tak jak piłą czy kantówką by ktoś jechał, w serwisie się mocno zastanawiali oglądali aż na drugą zmianę przyszedł kierownik serwisu, posłuchał, powiedział jedziemy na stację zatankowałem do pełna Vervę On tą lepszą ropę i ustało.
A wcześniej wracaliśmy z Chorwacji i w Słowacji na stacji Agip zatankowałem kiepską ropę.
Od tamtej pory minął rok, zrobiłem 15tyś km i spokój.
Zobacz może to to
Pozdrawiam
Fiat Linea 1,3 Multijet 16V 90KM
-
- Nowy
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 sie 2012, 20:40
- Przebieg: 78000
- Silnik: 1,3 MJET 90KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: B.Podl.
- Podziękował: 1 raz
Ciekawi mnie sugestia dotycząca tej linki. To muszę sprawdzić jutro po pracy.
A odnośnie Paliwa - zatankowałem niedaleko Zamościa do pełna Verve na Orlenie!
Może to właśnie przez to ;)
O i jeszcze jedno: Poziom oleju jest w jak najlepszy porządku i uważam też że z całą pewnością nie jest to łańcuch rozrządu.
A odnośnie Paliwa - zatankowałem niedaleko Zamościa do pełna Verve na Orlenie!

O i jeszcze jedno: Poziom oleju jest w jak najlepszy porządku i uważam też że z całą pewnością nie jest to łańcuch rozrządu.