Typ skrzyni biegów Linea 1.3 16v
- Stubaczek
- Nowy
- Posty: 24
- Rejestracja: 01 maja 2012, 22:12
- Przebieg: 89
- Silnik: 1.3 16v Multijet 90 KM
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Typ skrzyni biegów Linea 1.3 16v
Schrzaniła mi się skrzynia biegów - 5 biegowa manualna. Mam problem z ustaleniem typu (ponoć są 3). Chciałbym kupić używaną - macie jakiś pomysł - na motoallegro nie znalazłem. Zależy mi na czasie. Nr katalogowy podawany w sklepie niewiele pomaga.
-
- Moderator
- Posty: 2715
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Podziękował: 453 razy
- Otrzymał podziękowań: 329 razy
A co dokładnie się stało? Totalna rozsypka, czy może mechanik cienki i oznajmił chcąc odepchnąć temat, że skrzynia zdechła? Może to tylko głupia linka się zerwała (częsta przypadłość naszych skrzyń, gdy się trzyma rękę na lewarku podczas jazdy, choć to nie zawsze reguła).
Najlepiej kupić część w/g nr-u VIN. Inaczej nie wiem co tu Tobie poradzić
Najlepiej kupić część w/g nr-u VIN. Inaczej nie wiem co tu Tobie poradzić

- Stubaczek
- Nowy
- Posty: 24
- Rejestracja: 01 maja 2012, 22:12
- Przebieg: 89
- Silnik: 1.3 16v Multijet 90 KM
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
To jakiś większy problem. Biegi wchodzą ciężko, a wsteczny zgrzyta przy wrzucaniu, a na wolnych obrotach coś stuka w skrzyni. Poza tym coś z tą skrzynią musiało być robione zanim kupiłem Lineę, cała skrzynia jest w silikonie a ja nic w niej nie naprawiałem (zanim kupiłem jeździła jako auto demonstracyjne, w chwili kupna miała 160 km).
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 95 razy
Objawy wskazują raczej na koniec sprzęgła/wysprzęglika. Przy uszkodzonej skrzyni to raczej już byś biegu nie włączył. Zacząłbym od poprawnego odpowietrzenia wysprzęglika, ale to stukanie jest niepokojące. Tarcza lub docisk mogły się już wykończyć.Stubaczek pisze: Biegi wchodzą ciężko, a wsteczny zgrzyta przy wrzucaniu, a na wolnych obrotach coś stuka w skrzyni.
Co do uszczelniania silikonem - to widziałem nowe autka które to miały, tak jakby to fabryka uszczelniała.
- mireks
- klubowicz
- Posty: 971
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
- Kontakt:
Zgrzytanie przy wrzucaniu biegu wstecznego jest wraz z klejnym latami jeżdżenia "normalne" w tym zestawie napędowym. Stosunkowo wcześnie zużywa się docisk sprzęgła (nie tarcza) i zaczynają się pojawiać problemy z całkowitym rozłączanim skrzynki biegów od silnika. Biegi 1-5 wkładasz nadal bez problemu, ale wsteczny nie daje się włączyć bez właściwej techniki. Natomiast nie ma efektu poslizgu sprzęgła więc tarcza jeszcze nie jest zużyta. Moze zużyciu uległ ten wieniec w kształcie słoneczka:Stubaczek pisze:To jakiś większy problem. Biegi wchodzą ciężko, a wsteczny zgrzyta przy wrzucaniu, a na wolnych obrotach coś stuka w skrzyni. Poza tym coś z tą skrzynią musiało być robione zanim kupiłem Lineę, cała skrzynia jest w silikonie a ja nic w niej nie naprawiałem (zanim kupiłem jeździła jako auto demonstracyjne, w chwili kupna miała 160 km).

U mnie (1.3 Multijet) sprzęgło zaczęło powolii dawać się we znaki przy ok. 60 tys km, a przy 75 tys. dawało się jeździć, ale cofnięcie bywało już wyzwaniem ponieważ przed wrzuceniem wstecznego musiałem na chwilkę włączyć bieg nr 1 i wtedy wsteczny włączał się bez zgrzytu lecz w ostatnim okresie już i to przestawało wystarczać gdy silnik i skrzynka biegów były dobrze rozgrzane. Przymierzałem się już do zmiany sprzęgła ale ostatecznie nie zdążyłem tego zrobić ponieważ samochód zostawiłem w rozliczeniu na poczet nabycia innego. Dodam, że jeżdżę głównie w mieście w korkach więc sprzęgło łatwego życia nie miało. Magiczna granica 80 tys. już dawała o sobie znać. Po prostu ten typ tak ma (w Grande Punto też mają ten problem).
Jeśli u Ciebie biegi wchodzą ciężko, ale jednak wchodzą, to znaczy że skrzynka biegów nie umarła. Może być tak jak pisze helletic, że w skrzynce nie ma zbyt dużo oleju, a może być też tak, że umarło Ci sprzęgło a Ty wpadłeś w panikę, że to skrzynka biegów wyzionęła ducha. Jesteś pewny, że stuki dochodzą ze skrzynki biegów a nie np. ze sprzęgła?
Dziwi mnie trochę, że samochód demo przejechał tyko 160 km i został sprzedany. Rzecz raczej niespotykana, ale możę akurat trafiłeś na świetną okazję. Nawet jeśli w skrzynce biegów było coś robione, to weź poprawkę na to, że przejechałeś prawie 90 tys. km i łączenie tych dwóch faktów chyba nie ma sensu. Gdyby naprawa była źle wykonana, to awaria wyszłaby dużo wcześniej. Ale to nie jest temat tej dyskusji więc piszę tylko tytułem off topic.
- afro
- klubowicz
- Posty: 142
- Rejestracja: 09 kwie 2012, 12:47
- Przebieg: 219999
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Mszczonów
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
U mnie wypieła się jedna z linek od skrzyni dokładniej to kołnierz z mocowania na skrzyni . Efekt brak biegów nr. 2,3,4,5 i R Przebieg mam znaczny więc podejrzewam że stąd ta awaria . Pancerz linki wsadziłem na swoje miejsce . Dodatkowo zabezpieczyłem trykotką i po sprawie . Przed awarią też któryś bieg ciężko wchodził . Radzę sprawdz linki i ich mocowania .
- mireks
- klubowicz
- Posty: 971
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
- Kontakt:
No fajnie, ale napisz w czym leżał problem. Dlaczego podjąłeś decyzję o zmianie skrzynki biegów bez próby zdiagnozowania awarii?Stubaczek pisze:Dzięki za rady. Mój zaufany mechanik zalecił wymianę skrzyni i sprzęgła. Był mały problem ze znalezieniem używanej skrzyni (nie będę płacił 9000 zł za nową) ale po dwóch dniach poszukiwań znalazłem skrzynkę za 1300 zł, mechanik założył skrzynię i sprzęgło i śmiga jak nowa :D