Typ skrzyni biegów Linea 1.3 16v

Awatar użytkownika
Stubaczek
Nowy
Nowy
Posty: 24
Rejestracja: 01 maja 2012, 22:12
Przebieg: 89
Silnik: 1.3 16v Multijet 90 KM
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Typ skrzyni biegów Linea 1.3 16v

Post autor: Stubaczek »

Schrzaniła mi się skrzynia biegów - 5 biegowa manualna. Mam problem z ustaleniem typu (ponoć są 3). Chciałbym kupić używaną - macie jakiś pomysł - na motoallegro nie znalazłem. Zależy mi na czasie. Nr katalogowy podawany w sklepie niewiele pomaga.
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Post autor: helletic »

A co dokładnie się stało? Totalna rozsypka, czy może mechanik cienki i oznajmił chcąc odepchnąć temat, że skrzynia zdechła? Może to tylko głupia linka się zerwała (częsta przypadłość naszych skrzyń, gdy się trzyma rękę na lewarku podczas jazdy, choć to nie zawsze reguła).

Najlepiej kupić część w/g nr-u VIN. Inaczej nie wiem co tu Tobie poradzić :pomysli
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1207
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 120 razy
Otrzymał podziękowań: 72 razy

Post autor: daro70 »

Przy twoim przebiegu to trochę dziwna sprawa z tą rozsypką skrzyni ...może to rzeczywiście jakaś błachostka ? :pomysli
Obrazek
Awatar użytkownika
Stubaczek
Nowy
Nowy
Posty: 24
Rejestracja: 01 maja 2012, 22:12
Przebieg: 89
Silnik: 1.3 16v Multijet 90 KM
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Stubaczek »

To jakiś większy problem. Biegi wchodzą ciężko, a wsteczny zgrzyta przy wrzucaniu, a na wolnych obrotach coś stuka w skrzyni. Poza tym coś z tą skrzynią musiało być robione zanim kupiłem Lineę, cała skrzynia jest w silikonie a ja nic w niej nie naprawiałem (zanim kupiłem jeździła jako auto demonstracyjne, w chwili kupna miała 160 km).
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

to miło. znów jakis przekręt ASO.


najprędzej zrobisz to w ASO podając nr VIN. może i darcyn mógłby ci pomóc.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Nie znam się, ale 1.3 szybko wykańcza sprzęgło, a Ty masz 90kkm. Ktoś już przy 80kilku wymieniał.
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Post autor: helletic »

Stubaczek, a zaglądałeś ile tam jest oleju? Może trzeba dolać oliwy, albo ją wymienić. Koszt mniejszy niż zakup skrzyni a jak się okaże skrzynia, to oliwę zawsze można zlać z powrotem do butelki.
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 95 razy

Post autor: sylwek »

Stubaczek pisze: Biegi wchodzą ciężko, a wsteczny zgrzyta przy wrzucaniu, a na wolnych obrotach coś stuka w skrzyni.
Objawy wskazują raczej na koniec sprzęgła/wysprzęglika. Przy uszkodzonej skrzyni to raczej już byś biegu nie włączył. Zacząłbym od poprawnego odpowietrzenia wysprzęglika, ale to stukanie jest niepokojące. Tarcza lub docisk mogły się już wykończyć.
Co do uszczelniania silikonem - to widziałem nowe autka które to miały, tak jakby to fabryka uszczelniała.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Stubaczek pisze:To jakiś większy problem. Biegi wchodzą ciężko, a wsteczny zgrzyta przy wrzucaniu, a na wolnych obrotach coś stuka w skrzyni. Poza tym coś z tą skrzynią musiało być robione zanim kupiłem Lineę, cała skrzynia jest w silikonie a ja nic w niej nie naprawiałem (zanim kupiłem jeździła jako auto demonstracyjne, w chwili kupna miała 160 km).
Zgrzytanie przy wrzucaniu biegu wstecznego jest wraz z klejnym latami jeżdżenia "normalne" w tym zestawie napędowym. Stosunkowo wcześnie zużywa się docisk sprzęgła (nie tarcza) i zaczynają się pojawiać problemy z całkowitym rozłączanim skrzynki biegów od silnika. Biegi 1-5 wkładasz nadal bez problemu, ale wsteczny nie daje się włączyć bez właściwej techniki. Natomiast nie ma efektu poslizgu sprzęgła więc tarcza jeszcze nie jest zużyta. Moze zużyciu uległ ten wieniec w kształcie słoneczka:

Obrazek

U mnie (1.3 Multijet) sprzęgło zaczęło powolii dawać się we znaki przy ok. 60 tys km, a przy 75 tys. dawało się jeździć, ale cofnięcie bywało już wyzwaniem ponieważ przed wrzuceniem wstecznego musiałem na chwilkę włączyć bieg nr 1 i wtedy wsteczny włączał się bez zgrzytu lecz w ostatnim okresie już i to przestawało wystarczać gdy silnik i skrzynka biegów były dobrze rozgrzane. Przymierzałem się już do zmiany sprzęgła ale ostatecznie nie zdążyłem tego zrobić ponieważ samochód zostawiłem w rozliczeniu na poczet nabycia innego. Dodam, że jeżdżę głównie w mieście w korkach więc sprzęgło łatwego życia nie miało. Magiczna granica 80 tys. już dawała o sobie znać. Po prostu ten typ tak ma (w Grande Punto też mają ten problem).

Jeśli u Ciebie biegi wchodzą ciężko, ale jednak wchodzą, to znaczy że skrzynka biegów nie umarła. Może być tak jak pisze helletic, że w skrzynce nie ma zbyt dużo oleju, a może być też tak, że umarło Ci sprzęgło a Ty wpadłeś w panikę, że to skrzynka biegów wyzionęła ducha. Jesteś pewny, że stuki dochodzą ze skrzynki biegów a nie np. ze sprzęgła?

Dziwi mnie trochę, że samochód demo przejechał tyko 160 km i został sprzedany. Rzecz raczej niespotykana, ale możę akurat trafiłeś na świetną okazję. Nawet jeśli w skrzynce biegów było coś robione, to weź poprawkę na to, że przejechałeś prawie 90 tys. km i łączenie tych dwóch faktów chyba nie ma sensu. Gdyby naprawa była źle wykonana, to awaria wyszłaby dużo wcześniej. Ale to nie jest temat tej dyskusji więc piszę tylko tytułem off topic.
enter
klubowicz
klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2011, 12:28
Przebieg: 0
Silnik: 1,4
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Łapy
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: enter »

mireks pisze: Dziwi mnie trochę, że samochód demo przejechał tyko 160 km i został sprzedany. Rzecz raczej niespotykana, ale możę akurat trafiłeś na świetną okazję.
być może to była okazja, w 'moich' salonach też były linee DEMO z przebiegami jeszcze mniejszymi
Pozdrawiam Enter
darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: darcyn »

nie ma opcji zeby skrzynia była na silikon
Awatar użytkownika
afro
klubowicz
klubowicz
Posty: 142
Rejestracja: 09 kwie 2012, 12:47
Przebieg: 219999
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Mszczonów
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: afro »

U mnie wypieła się jedna z linek od skrzyni dokładniej to kołnierz z mocowania na skrzyni . Efekt brak biegów nr. 2,3,4,5 i R Przebieg mam znaczny więc podejrzewam że stąd ta awaria . Pancerz linki wsadziłem na swoje miejsce . Dodatkowo zabezpieczyłem trykotką i po sprawie . Przed awarią też któryś bieg ciężko wchodził . Radzę sprawdz linki i ich mocowania .
Awatar użytkownika
Stubaczek
Nowy
Nowy
Posty: 24
Rejestracja: 01 maja 2012, 22:12
Przebieg: 89
Silnik: 1.3 16v Multijet 90 KM
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Stubaczek »

Dzięki za rady. Mój zaufany mechanik zalecił wymianę skrzyni i sprzęgła. Był mały problem ze znalezieniem używanej skrzyni (nie będę płacił 9000 zł za nową) ale po dwóch dniach poszukiwań znalazłem skrzynkę za 1300 zł, mechanik założył skrzynię i sprzęgło i śmiga jak nowa :D
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Stubaczek pisze:Dzięki za rady. Mój zaufany mechanik zalecił wymianę skrzyni i sprzęgła. Był mały problem ze znalezieniem używanej skrzyni (nie będę płacił 9000 zł za nową) ale po dwóch dniach poszukiwań znalazłem skrzynkę za 1300 zł, mechanik założył skrzynię i sprzęgło i śmiga jak nowa :D
No fajnie, ale napisz w czym leżał problem. Dlaczego podjąłeś decyzję o zmianie skrzynki biegów bez próby zdiagnozowania awarii?
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

To tak jakby wymienić silnik bez zdiagnozowania co się stało...
Nie wierzę w totalne zniszczenie skrzyni biegów. Podejrzewam, że jakaś część siadła i tyle.
ODPOWIEDZ