[Inne] Olej

Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Post autor: mpsfc »

duskap pisze:potrafiły robić pół miliona km
Spokojnie więcej ale miały niewysilone silniki. Nikt kiedyś nawet nie marzył o 120 KM z 1,4 litra. Jak będziesz bardzo dbał o tego t-jeta (a czytam, że dbasz) to mooooże zrobisz 500 tysi czego Ci życzę :pivo
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

mpsfc, plan na T-Jeta to 300 tys km. Chociaż nie wiem jak ja zniosę to samo auto przez tak długi czas :P
Chodziło mi o niewysilone silniki. Czyli bez turbo. Np nasze 77KM z 1,4. Nie jest wysilony. Wiele aut ma jeszcze silniki 1,6 albo 1,8 z mocą około 100KM. Wtedy (lata 90te) niewiele słabsze były a oleje dużo gorsze. Idę o zakład, że dbana Linea 77KM zrobi pół miliona tak samo jak nowa Octavia 1,6 105KM dbana z częstymi wymianami oleju zrobi te pół miliona km bez trudu.
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1748
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Post autor: krakus02 »

...rozmawiałem z osobą z ASO, która twierdziła, że Selenie można zastąpić Castrol-em Magnatec Professional OE 5W-40, który spełnia normę Fiata 9.55535-S2; SAE 5W-40; API SM/CF; ACEA C3; można nawet dolewać do Seleni w celu uzupełnienia - prawda czy reklama??? :? :? :?
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

krakus02 pisze:...rozmawiałem z osobą z ASO, która twierdziła, że Selenie można zastąpić Castrol-em Magnatec Professional OE 5W-40, który spełnia normę Fiata 9.55535-S2; SAE 5W-40; API SM/CF; ACEA C3; można nawet dolewać do Seleni w celu uzupełnienia - prawda czy reklama??? :? :? :?
Reklama. Fiat zabrania stosowania na gwarancji innego oleju niż Selenia (wszystkie ASO w Polsce dostały wytyczne na piśmie->a to czy się do tego stosują to już zupełnie inna sprawa). Castrol Magnatec to SHC. Polecam odrobinę droższego za to lepszego Castrol Edge. Oba spełniają normę Fiata (pierwsze oleje na rynku oprócz Selenii, które tę normę mają zatwierdzoną).
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1748
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Post autor: krakus02 »

dzięki duskap! :)
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

krakus02, żeby było ciekawiej takie stanowisko o olejach usłyszałem w Inter Auto i identyczne w Viamocie. Co nie zmienia faktu, że Castrol spełnia wszystkie normy naszego auta. Ja 2 tys km temu ostatni raz zmieniłem olej na Selenię bo miałem zapas na 1 zmianę ale na następne 3 zmiany już stoi na półce Castrol Edge 5W40 kupiony w Tesco w promocji za 109zł (4 litry).
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

normy, atesty, aprobaty, itp. jako że do optymistów w związku z FAP nie należę, w przypadku awarii silnika na gwarancji - myślicie że będą to brali pod uwagę? wątpię: źle Pan/Pani użytkował auto, zbyt długo samochód stał z włączonym zimnym silnikiem, nie na takim biegu wjeżdżał Pan pod górkę, nie takimi kosmetykami czyścił blok - co poprą kilkunastoma ekspertyzami i technicznymi pismami rzeczoznawców i ekspertów.

w związku z tym iż, w większości nie są to nasze pierwsze samochody - ja stosuje zasadę co sprawdzone i ok to to biorę. dlatego w każdym moim byłym i obecnym samochodzie jeździe ten sam olej. z całym szacunkiem, ale nie popadajmy w paranoje.
Jery
klubowicz
klubowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 163000
Silnik: 1.3 IMA
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Pniów
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Post autor: Jery »

Olej wymieniony za 176 zł razem z filtrami oleju i powietrza. Wlany olej to Shell 5W40
Henia ;-) red milano
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Mija prawie rok od ostatniej wymianie oleju co oznacza, że przede mną kolejna, więc mogę się podzielić z Wami spostrzeżeniami z użytkowania Valvoline'a :ink Jest o niebo lepszy od Selenii i Catsrola, ale mimo wszystko dolewki musiałem robić. W sumie przez cały rok zeszła mi cała bańka 4l, czyli jeśli na starcie wlano 2.6l, to 1.4l poszło przez cały rok. To i tak dużo mniej niż poprzedników, szlamu nie stwierdziłem, falujących obrotów też, ale mimo wszystko kolejna wymiana będzie na coś innego. Skłaniam się tutaj do polecanego przez mpsfc Orlena :luzak, ale chciałbym jeszcze poznać opinie kolegów, którzy używają Mobil'a, np:
cichy pisze:Po trzech latach pożegnałem dzisiaj Castrola myślałem żeby wrócić do Seleni tak jak w pierwszym roku jej użytkowania ale jednak nie. Kupiłem Mobil Super 3000 X1 5W-40 http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... 5W-40.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; mam nadzieję że nie będzie mi się zbierał teraz szlam w przepustnicy i odmie, ale tak sobie myślę że jak nie zda egzaminu to zaleje Mobil 1 Peak Life 5W-50 też syntetyk, ma niby zapobiegać "powstawaniu osadów i szlamów, pozwalając jednocześnie wydłużyć żywotność silnika i utrzymać jego wnętrze w czystości" http://www.mobil1.pl/produkty/peak-life-5w-50.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; no ale to zobaczymy za rok co zrobię bo jeśli znowu w zimie będę miał wahania obrotów i zasyfioną przepustnicę oraz odmę szlamem to chyba się skuszę na tego typu olej.
cichy, możesz opisać wrażenia z użytkowania tego Mobilka Super 3000 ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

mwas, Silnik mi ładnie pracuje. W niedziele sprawdzałem poziom oleju i jest w porządku, zobaczymy jak się zrobi zimno i przymrozki czy będę miał wahania obrotów a co z tym idzie szlam w przepustnicy. Na razie jestem happy, zobaczymy jak to będzie w zimie.
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Dzięki :pivo A jak używałeś poprzednich marek olejów, to silnik miał tendencję do pobierania oliwy w analogicznym czasie jak teraz użytkujesz tego Mobila ?

P.S. Paweł, co Cię skusiło do zmiany nicka na forum ? :pomysli
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
kk25
klubowicz
klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 150650
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: kk25 »

mwas pisze:P.S. Paweł, co Cię skusiło do zmiany nicka na forum ?
I jeszcze ten pasek zadowolenia na 10 % :?
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Post autor: mpsfc »

Kto to jest cichy? :eot :red
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Post autor: helletic »

mwas, ja jestem osobiście bardzo zadowolony z Mobila :) ! Używam "New Life" 0W-40. Ostatnio wymieniałem go 5000 km temu w Czerwcu. Nie dolałem od tamtej pory ani grama oleju. Oczywiście go ubyło, bo widzę na miarce, ale wciąż jest go tyle, że nie trzeba nic dolewać :ink. We wtorek 25-go września zdjąłem odmę, w której nie było żadnych śladów majonezu. Baaardzo delikatny nalot olejowy (opar), ale kolor ciemno-brunatny. Do przepustnicy nie doleciało nic. Sama przepustnica była leciutko tłustawa. Nawet po przetarciu ręczniczkiem papierowym nie było żadnych śladów zaolejenia. Silnik pracuje równiutko, moim zdaniem ciszej niż na Selenii. Oczywiście ubytek oleju także jest mniejszy, bo znając to z autopsji, Selenię już bym dolewał, przynajmniej te 200-300 gram.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

helletic, dzięki za relację i spostrzeżenia :pivo Mimo wszystko jednak oleju Ci ubyło, a biorąc pod uwagę ilość stwierdzam, że poszło Ci go mniej więcej tyle, ile szło mi Valvoline'a. Stwierdzam więc, że tym razem polecę "po taniości" :lacha i zainwestuję w olej, który polecał mpsfc, czyli Orlen PLATINUM SYNTHETIC 5W-40 :luzak mpsfc, stwierdzenie, że Linka nie bierze Ci tej oliwy jest nadal aktualne ? :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
ODPOWIEDZ