Chrobotanie na obciążonym silniku

Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Chrobotanie na obciążonym silniku

Post autor: Rafcio »

Od pewnego czasu jak silnik jest porządnie rozgrzany to na wolnych obrotach przy obciążeniu silnika np. światłami mijania słychać takie chrobotanie które dochodzi jak by gdzieś z góry silnika np. sprężarki klimy ale klimy w tym czasie nie włączałem. Po wyłączeniu świateł mijania chrobotanie znika całkowicie lub znacznie się ucisza, gdy silnik jest zimny chrobotania nie ma. To jest ciekawe że nie zawsze to chrobocze i z tym jest problem bo już dawno udał bym się z tym do ASO
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Post autor: helletic »

coś mi się wydaje, że to będzie alternator :przykry
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

helletic pisze:coś mi się wydaje, że to będzie alternator :przykry
Też tak myślę ale teraz pytanie do T-Jetowców gdzie znajduje się alternator bo ewidentnie słychać to z góry po lewej stronie silnika
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Alternator, sprężarka klimy, paski, rolki, rozrząd są po prawej.
Z lewej może rzęzić łożysko sprzęgła, ale trochę to nie pasuje do załączania świateł.
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Post autor: helletic »

Kuzyn_z_Sosnowca, patrzysz na to ze środka auta, czy od przodu? Bo Rafcio, chyba patrzy na to od przodu :zlośnik
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Dla mnie lewa strona auta to ta, po której jest kierownica, a prawa tam gdzie mają ją Anglicy.
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Post autor: helletic »

Osobiście jak mi coś tam rzęzi w silniku, to zaglądam pod maskę i nasłuchuję, wtedy mogę odruchowo powiedzieć/napisać, że dźwięk dochodzi z lewej strony silnika (prawa strona samochodu siedząc za kierownicą) - zależy po prostu jak kto to sprecyzuje. Kuzyn_z_Sosnowca, Twoje rozumowanie jest jak najbardziej prawidłowe i tego powinniśmy się wszyscy trzymać określając strony auta.
Awatar użytkownika
Jarek85
klubowicz
klubowicz
Posty: 201
Rejestracja: 06 lis 2011, 21:58
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 8V+ LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Szadek

Post autor: Jarek85 »

Może być to alternator, ponieważ w punto i w pandzie słyszałem, że zdarza się pękanie obudowy i wtedy zaczyna hałasować....
POZDRAWIAM WSZYSTKICH KLUBOWICZÓW
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Ok mój błąd :róż
Chodziło mi o lewą stronę jak stoję przed maską i dźwięk dochodzi bardziej z góry
W sumie to nie wiem co to może być bo dzisiaj jeździłem i była cisza. Zgasiłem silnik i później zapaliłem i znów zaczęło chrobotać nawet przy wyłączonej klimie i światłach a za pare minut znowu cisza :pomysli
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Może Lina tylko czasami stroi fochy od gorąca :pomysli
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Rafcio, zgon alternatora. Miałem to samo->pęknięta obudowa. Raz chrobotało, raz cisza. Raz wyło, raz nie. Wymiana alternatora na nowy. Alternator jest właśnie z lewej strony (patrząc od przodu auta) od góry.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Dzisiaj odwiedziłem serwis z tym chrobotaniem i dobrali się do alternatora i innych rolek i okazało się że alternator ma się całkiem dobrze, obudowa cała, luzów nie ma. Następnie podejrzenie padło na napinacz paska alternatora - wymontowali go i okazało się że to on jest winny temu chrobotaniu. Poczekałem 2 godziny aż ściągną napinacz z ich oddziału i nareszcie nastała cisza :) Chyba już ostatnia naprawa na gwarancji bo jest do 23 września :przykry
Tak przy okazji, jak odkręcali koło od strony pasażera żeby dostać się do alternatora urwali mi jedną śrubę :zdiwiony Była tak zapieczona że odkręcając kluczem ukręciła się. Do odkręcenia gwintu było trzeba rozebrać piastę i do gwintu przyspawać nakrętkę i się w końcu poddała. Zapłaciłem tylko za nową śrubę całe 9,19zł :) Pomimo zakazu smarowania gwintu tych śrub panowie jednak stwierdzili że troszeczkę smaru warto dać z czym się zgodziłem :)
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Rafcio pisze: Pomimo zakazu smarowania gwintu tych śrub panowie jednak stwierdzili że troszeczkę smaru warto dać z czym się zgodziłem :)
Używam smaru miedziowego, niedużej ilości i tylko na jedną trzecią gwintu śruby. Dzisiaj Linea miała zdejmowane koła, i nie było żadnego problemu.
Ten smar miedziowy, i tą jedną trzecią gwintu podpowiedział mi wulkanizator ze stacji obsługi aut, ode mnie z pracy.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

Tomek, robię dokładnie tak samo! :)
smak56
* * * *
Obrazek
ODPOWIEDZ