Wyważanie kół - tak czy nie?

Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

mireks, nie bierzesz pod uwagę że bieznik się ściera i tym samym wywazenie idzie w p....... ja założyłem wczoraj swoje letnie i w porównaniu do zimówek czuje że muszę je wyważyć. przy wyższych prędkościach kierownica/samochód drży
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Post autor: helletic »

emmer pisze:mireks, nie bierzesz pod uwagę że bieznik się ściera i tym samym wywazenie idzie w p....... ja założyłem wczoraj swoje letnie i w porównaniu do zimówek czuje że muszę je wyważyć. przy wyższych prędkościach kierownica/samochód drży
dokładnie, poza tym każde wpadnięcie w większą dziurę powoduje minimalne zmiany w kole, co przekłada się na drgania na kierownicy. Ja myślę, że naprawdę warto wyważać koła co sezon. To (mikrodrgania) jednak wpływa również na zużycie łożysk, drążków kierowniczych, tulei wahaczy, ogólnie całego układu jezdnego.
Awatar użytkownika
NRG
klubowicz
klubowicz
Posty: 368
Rejestracja: 22 maja 2010, 21:34
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 3 razy

Post autor: NRG »

Zmieniłem dzisiaj. Przerzutka na letniaki + wyważenie 55,-
FIAT Tipo SW Business Lounge T-Jet 1.4 @ 120KM
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Postraszyliście mnie dziś wymieniłem na letnie plus wyważenie 50pln, zimówki wywarze przed zimą najpierw powyciągałem sobie kupę drobnych kamieni z lameli niektóre dość spore to na wyważenie na pewno wpływa negatywnie.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Rafcio pisze:Wcieło mi gdzieś posta
Wczoraj zmieniłem kapcie na letniaki, oczywiście z wyważeniem bo zakładane na te same alufelgi.
Wymieniono również wentle bo po przygodach z nakrętkami na wentyle były zniszczone
Razem 80zł
Rozbój w biały dzień, tyle kasiorki
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Planuję przerzucić kółka w sobotę w pracy.
Wyważę w wolnej chwili jak gumiarze będą mieli więcej wolnego czasu.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

Tomek - byłem wczoraj i przedwczoraj na Józefowie. z 10 min czekania i można robić.

a tak na marginesie - wiem że nie linka, ale suzuki dostało wczoraj nowe kółka i chciałem pokazać jak mogłyby wyglądać red flamenco z grafitowymi felami
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

pawe1_c pisze:
Rafcio pisze:Wcieło mi gdzieś posta
Wczoraj zmieniłem kapcie na letniaki, oczywiście z wyważeniem bo zakładane na te same alufelgi.
Wymieniono również wentle bo po przygodach z nakrętkami na wentyle były zniszczone
Razem 80zł
Rozbój w biały dzień, tyle kasiorki
17,50 od założenia 1 opony na alu z wyważeniem + 2,50 za wentyl=20zł x4=80zł.
Niestety u nas takie są ceny a to i tak najtaniej bo gdzie indziej biorą 100zł za założenie 4szt z wyważeniem
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

emmer pisze:Tomek - byłem wczoraj i przedwczoraj na Józefowie. z 10 min czekania i można robić.
No to szału na zmiany jeszcze chyba nie ma :)
Ja jeżdżę do pana na ulicy Owocowej, jest to całkiem blisko Romaru, ale dla Ciebie to jednak druga strona miasta...
Niemniej jakbyś przy okazji był, to gorąco polecam. Mały zakładzik, ale solidnie pracują.

P.S. Ładne fele na Suzuce :brawo
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

emmer fele fajne ale młody emmer na miejsce kubicy się szykuje
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1748
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Post autor: krakus02 »

Dziś była zmiana kółek na letnie + wyważenie (razem 64zł)
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
deer67
klubowicz
klubowicz
Posty: 36
Rejestracja: 08 lut 2012, 23:03
Przebieg: 138
Silnik: 1.3 mjet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gliwice
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: deer67 »

No i warto było wyważyć letniaki. Okazało się, że poprzedni właściciel "zaliczył dołek" i skrzywił lekko jedną alufelgę. Jeździłem na niej krótko jesienią i niczego nie czułem, lecz fachowiec wyjaśnił mi, że przy w pełni sprawnym zawieszeniu początkowo niczego się nie odczuje ale z czasem może przynieść negatywne skutki. Na razie wsadzona spora ilość ołowiu i wstępne umówienie się na naprawę alufelgi (jak określił czas naprawy ok. 2-3 dni, koszt 120-160 zł).
Awatar użytkownika
Jarek85
klubowicz
klubowicz
Posty: 201
Rejestracja: 06 lis 2011, 21:58
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 8V+ LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Szadek

Post autor: Jarek85 »

Podczas zmiany opon zimowych (mam je na felgach stalowych 15 ) na letnie okazało się, że zbyt mocno zdarty jest bieżnik od wewnetrznej strony w przednich kołach.
Tak samo było z kołami letnimi które zdjąłem jesienią, ale jakoś tego nie zauważyłem wtedy.... :zmieszany
ASO ustawiło mi zbieżność kół, ale przy prędkości około 90 km/h kierownica zaczynała drgać więć postanowiłem wyważyć koła. Drganie ustąpiło :)
Myślę że wyważone koła to podstawa i będę sie starał to robić przed każdym sezonem.
Miał ktoś może taki problem ze zdzieraniem opon tak jak u mnie?
POZDRAWIAM WSZYSTKICH KLUBOWICZÓW
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Jarek85 pisze:Miał ktoś może taki problem ze zdzieraniem opon tak jak u mnie?
Temat niejednokrotnie wałkowany na forum :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Jarek85 pisze: Myślę że wyważone koła to podstawa i będę sie starał to robić przed każdym sezonem.
Miał ktoś może taki problem ze zdzieraniem opon tak jak u mnie?
Jak wspomniał mwas temat już w swoim czasie roztrząsaliśmy na forum. Moim zdaniem wyważanie kół co sezon gdy się ma dwa komplety felg z oponami jest nadgorliwością. Jeśli nie zaliczasz głębszych dziur mogących uszkodzić oponę i felgę, to nie szukałbym sobie problemu.

Zbieżność i wyważenie kół to dwie odzielne sprawy, ale obydwie są bardzo ważne. Natomiast trzeba wiedzieć, że wjechanie w głęboką dziurę w jezdni może spowodwać uszkodzenie felgi oraz rozkalibrowanie zbieżności. Skutkiem może być ścinanie opon na krawędziach.

Zbieżoność w Linei to temat rzeka. Samochód ma bardzo wąski zapas tolerancji i nie każdy fachowiec poradzi sobie z fochami Linei. Wątek, o którym wspomniał mwas dotyczący zbieżności znajdziesz tutaj,a konkrety na temat nastawów znajdziesz na 10 stronie tematu. Owocnej lektury :)
ODPOWIEDZ