Wyważanie kół - tak czy nie?
-
- Moderator
- Posty: 2715
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Podziękował: 453 razy
- Otrzymał podziękowań: 329 razy
dokładnie, poza tym każde wpadnięcie w większą dziurę powoduje minimalne zmiany w kole, co przekłada się na drgania na kierownicy. Ja myślę, że naprawdę warto wyważać koła co sezon. To (mikrodrgania) jednak wpływa również na zużycie łożysk, drążków kierowniczych, tulei wahaczy, ogólnie całego układu jezdnego.emmer pisze:mireks, nie bierzesz pod uwagę że bieznik się ściera i tym samym wywazenie idzie w p....... ja założyłem wczoraj swoje letnie i w porównaniu do zimówek czuje że muszę je wyważyć. przy wyższych prędkościach kierownica/samochód drży
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Tomek - byłem wczoraj i przedwczoraj na Józefowie. z 10 min czekania i można robić.
a tak na marginesie - wiem że nie linka, ale suzuki dostało wczoraj nowe kółka i chciałem pokazać jak mogłyby wyglądać red flamenco z grafitowymi felami
a tak na marginesie - wiem że nie linka, ale suzuki dostało wczoraj nowe kółka i chciałem pokazać jak mogłyby wyglądać red flamenco z grafitowymi felami
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3759
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 332 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
17,50 od założenia 1 opony na alu z wyważeniem + 2,50 za wentyl=20zł x4=80zł.pawe1_c pisze:Rozbój w biały dzień, tyle kasiorkiRafcio pisze:Wcieło mi gdzieś posta
Wczoraj zmieniłem kapcie na letniaki, oczywiście z wyważeniem bo zakładane na te same alufelgi.
Wymieniono również wentle bo po przygodach z nakrętkami na wentyle były zniszczone
Razem 80zł
Niestety u nas takie są ceny a to i tak najtaniej bo gdzie indziej biorą 100zł za założenie 4szt z wyważeniem
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna

- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
No to szału na zmiany jeszcze chyba nie maemmer pisze:Tomek - byłem wczoraj i przedwczoraj na Józefowie. z 10 min czekania i można robić.

Ja jeżdżę do pana na ulicy Owocowej, jest to całkiem blisko Romaru, ale dla Ciebie to jednak druga strona miasta...
Niemniej jakbyś przy okazji był, to gorąco polecam. Mały zakładzik, ale solidnie pracują.
P.S. Ładne fele na Suzuce

-
- klubowicz
- Posty: 36
- Rejestracja: 08 lut 2012, 23:03
- Przebieg: 138
- Silnik: 1.3 mjet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gliwice
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
No i warto było wyważyć letniaki. Okazało się, że poprzedni właściciel "zaliczył dołek" i skrzywił lekko jedną alufelgę. Jeździłem na niej krótko jesienią i niczego nie czułem, lecz fachowiec wyjaśnił mi, że przy w pełni sprawnym zawieszeniu początkowo niczego się nie odczuje ale z czasem może przynieść negatywne skutki. Na razie wsadzona spora ilość ołowiu i wstępne umówienie się na naprawę alufelgi (jak określił czas naprawy ok. 2-3 dni, koszt 120-160 zł).
- Jarek85
- klubowicz
- Posty: 201
- Rejestracja: 06 lis 2011, 21:58
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 8V+ LPG
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Szadek
Podczas zmiany opon zimowych (mam je na felgach stalowych 15 ) na letnie okazało się, że zbyt mocno zdarty jest bieżnik od wewnetrznej strony w przednich kołach.
Tak samo było z kołami letnimi które zdjąłem jesienią, ale jakoś tego nie zauważyłem wtedy....
ASO ustawiło mi zbieżność kół, ale przy prędkości około 90 km/h kierownica zaczynała drgać więć postanowiłem wyważyć koła. Drganie ustąpiło
Myślę że wyważone koła to podstawa i będę sie starał to robić przed każdym sezonem.
Miał ktoś może taki problem ze zdzieraniem opon tak jak u mnie?
Tak samo było z kołami letnimi które zdjąłem jesienią, ale jakoś tego nie zauważyłem wtedy....

ASO ustawiło mi zbieżność kół, ale przy prędkości około 90 km/h kierownica zaczynała drgać więć postanowiłem wyważyć koła. Drganie ustąpiło

Myślę że wyważone koła to podstawa i będę sie starał to robić przed każdym sezonem.
Miał ktoś może taki problem ze zdzieraniem opon tak jak u mnie?
POZDRAWIAM WSZYSTKICH KLUBOWICZÓW
- mireks
- klubowicz
- Posty: 971
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
- Kontakt:
Jak wspomniał mwas temat już w swoim czasie roztrząsaliśmy na forum. Moim zdaniem wyważanie kół co sezon gdy się ma dwa komplety felg z oponami jest nadgorliwością. Jeśli nie zaliczasz głębszych dziur mogących uszkodzić oponę i felgę, to nie szukałbym sobie problemu.Jarek85 pisze: Myślę że wyważone koła to podstawa i będę sie starał to robić przed każdym sezonem.
Miał ktoś może taki problem ze zdzieraniem opon tak jak u mnie?
Zbieżność i wyważenie kół to dwie odzielne sprawy, ale obydwie są bardzo ważne. Natomiast trzeba wiedzieć, że wjechanie w głęboką dziurę w jezdni może spowodwać uszkodzenie felgi oraz rozkalibrowanie zbieżności. Skutkiem może być ścinanie opon na krawędziach.
Zbieżoność w Linei to temat rzeka. Samochód ma bardzo wąski zapas tolerancji i nie każdy fachowiec poradzi sobie z fochami Linei. Wątek, o którym wspomniał mwas dotyczący zbieżności znajdziesz tutaj,a konkrety na temat nastawów znajdziesz na 10 stronie tematu. Owocnej lektury
