[1.4] Skoki obrotów silnika
-
- Nowy
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 paź 2011, 11:22
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Polanka Wielka
[1.4] Skoki obrotów silnika
Hej
Linea 1.4 benzyna + LPG (BRC) od nowości, przebieg 3400 km.
Od samego początku miałem taki objaw: podczas zwalniania jazdy, redukcji biegów i po zatrzymaniu samochodu - na luzie zaczynają skakać obroty - od 500 do 1500 (kilka razy) po czym silnik gaśnie.
Dzieje się to:
- na ciepłym silniku
- na gazie
- po przejechaniu różnych dystansów od około 10 do 150 km jednorazowo
- nieregularnie - czyli z nieokreślona częstotliwością
- niezależnie od temperatury na zewnątrz
Zgłaszałem sprawę Fiat'owi - kazali jechać na przegląd instalacji LPG. Pojechałem na przegląd, instalacja została wyregulowana - objaw skoków nie ustał.
Zgłosiłem sprawę po raz kolejny do Fiata, umówiłem się na serwis.
Wczoraj Byłem na serwisie, gdzie dowiedziałem się, że:
- jeżdżę za krótkie jednorazowe dystanse i dlatego w paliwie pojawia się wilgoć
- instalacja za wcześnie przełącza się na gaz (mam ustawione 30 st C), że powinno przełączać się przy 70 st C
- w przepustnicy i wężyku odpowietrzenia silnika pojawiła się wilgoć.
Powiedziałem Mistrzowi serwisu, ze jest to moje trzecie auto na gaz (Punto 2 1.2, Panda 1.2), jeżdżę takie same dystanse, ustawione te same parametry, ponadto teściu ma Renówke Megane 1.4 z taka samą instalacją i podobnymi parametrami pracy i pozostałe auta się tak nie zachowują - gość stwierdził, że każde auto zachowuje się inaczej.
Serwis przeczyścił przepustnicę i kazali obserwować zachowanie auta.
Mój mechanik (tzn mechanik z pracy) stwierdził, ze możliwe, że silnik nie jest jeszcze dostatecznie dotarty i część spalin może dostawać się przed przepustnice (wężykiem odpowietrzającym) i powodować takie coś.
A co Wy o tym sądzicie?
pzdr
tomek
Linea 1.4 benzyna + LPG (BRC) od nowości, przebieg 3400 km.
Od samego początku miałem taki objaw: podczas zwalniania jazdy, redukcji biegów i po zatrzymaniu samochodu - na luzie zaczynają skakać obroty - od 500 do 1500 (kilka razy) po czym silnik gaśnie.
Dzieje się to:
- na ciepłym silniku
- na gazie
- po przejechaniu różnych dystansów od około 10 do 150 km jednorazowo
- nieregularnie - czyli z nieokreślona częstotliwością
- niezależnie od temperatury na zewnątrz
Zgłaszałem sprawę Fiat'owi - kazali jechać na przegląd instalacji LPG. Pojechałem na przegląd, instalacja została wyregulowana - objaw skoków nie ustał.
Zgłosiłem sprawę po raz kolejny do Fiata, umówiłem się na serwis.
Wczoraj Byłem na serwisie, gdzie dowiedziałem się, że:
- jeżdżę za krótkie jednorazowe dystanse i dlatego w paliwie pojawia się wilgoć
- instalacja za wcześnie przełącza się na gaz (mam ustawione 30 st C), że powinno przełączać się przy 70 st C
- w przepustnicy i wężyku odpowietrzenia silnika pojawiła się wilgoć.
Powiedziałem Mistrzowi serwisu, ze jest to moje trzecie auto na gaz (Punto 2 1.2, Panda 1.2), jeżdżę takie same dystanse, ustawione te same parametry, ponadto teściu ma Renówke Megane 1.4 z taka samą instalacją i podobnymi parametrami pracy i pozostałe auta się tak nie zachowują - gość stwierdził, że każde auto zachowuje się inaczej.
Serwis przeczyścił przepustnicę i kazali obserwować zachowanie auta.
Mój mechanik (tzn mechanik z pracy) stwierdził, ze możliwe, że silnik nie jest jeszcze dostatecznie dotarty i część spalin może dostawać się przed przepustnice (wężykiem odpowietrzającym) i powodować takie coś.
A co Wy o tym sądzicie?
pzdr
tomek
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
po pierwsze jak gościu ci mówi że ma przełaczać sie na gaz przy 70 to go wysmiej i zmień serwis. ja jezdże 12 km w jedną i 12 km w drugą stronę. nic takiego sie nie dzieje. samochód startuje na gazie przy temp 35 C
[ Dodano: |3 Lut 2012|, o 12:37 ]
niestety jetes kolejna osobą ktora ma problemy z instalacja założoną na zlecenie fiata. wcześniej była mowa o bravo. objawy chyba identyczne jak u ciebie.
ja zacząłbym od świec. zmień na jakie markowe przystosowane do gazu.
[ Dodano: |3 Lut 2012|, o 12:37 ]
niestety jetes kolejna osobą ktora ma problemy z instalacja założoną na zlecenie fiata. wcześniej była mowa o bravo. objawy chyba identyczne jak u ciebie.
ja zacząłbym od świec. zmień na jakie markowe przystosowane do gazu.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Falowanie obrotów w 8v na mrozie to częsta przypadłość nie tylko przy LPG http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... =falowanie" onclick="window.open(this.href);return false;
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
poza tym zrób szczegółowe zdjęcia, napisz co masz włożone i wklej na http://lpg-forum.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;. tam sie dowiesz czy masz wszystko ok z montażem i gratami
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Falowanie obrotów silnika spowodowane majonezem na przepustnicy i w odmie było już na forum opisywane - choć gaśnięcie silnika to już dość ekstremalny przypadek.
Falowanie to częsta przypadłość silników 8V przy mocno ujemnych temperaturach i krótkich przebiegach.
Oczywiście nie wykluczam innych czynników - po czyszczeniu przepustnicy pojawiało się falowanie / gaśnięcie?
Falowanie to częsta przypadłość silników 8V przy mocno ujemnych temperaturach i krótkich przebiegach.
Oczywiście nie wykluczam innych czynników - po czyszczeniu przepustnicy pojawiało się falowanie / gaśnięcie?
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną 

- mwas
- Prezes
- Posty: 7123
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 346 razy
- Otrzymał podziękowań: 965 razy
- Kontakt:
Koledzy, falowanie obrotów jak najbardziej jest częstą przypadłością naszych nieszczęsnych jednostek 8V, ale kolega domeldoom napisał:
domeldoom pisze:- po przejechaniu różnych dystansów od około 10 do 150 km jednorazowo
domeldoom, potwierdź, czy dzieje Ci się tak TYLKO przy niskich temperaturach i krótszych przebiegach, czy po dłuższej trasie w temperaturze pow. 0 też Ci się tak zdarzało ?domeldoom pisze:- niezależnie od temperatury na zewnątrz
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- Nowy
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 paź 2011, 11:22
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Polanka Wielka
Nie dzieje się to tylko przy niskich temperaturach, tzn nie przy mrozie - auto mam od 8 listopada i od początku jeżdżenia takie coś się działo. Nie tylko przy krótkich przebiegach, nie ma znaczenia czy było to 10 czy 80 km.Coval pisze:domeldoom, potwierdź, czy dzieje Ci się tak TYLKO przy niskich temperaturach i krótszych przebiegach, czy po dłuższej trasie w temperaturze pow. 0 też Ci się tak zdarzało ?
-
- Nowy
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 paź 2011, 11:22
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Polanka Wielka
Na samym Pb nie jeździłem - będę testował, choć nie wiem co taki test da, bo jak napisałem, skoki obrotów są nieregularne. trudno powiedzieć kiedy nastapią - przejade np 3 baki LPG i nic, potem raz się zdąży a potem znowu nic. Tak więc, ten przypadek może objąć też jazdę na Pb.emmer pisze:i czy tylko na gazie czy na Pb też?
- mireks
- klubowicz
- Posty: 971
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
- Kontakt:
Zadam z pozoru dziwne pytanie.
Zainstalowanie instalacji gazowej powoduje, ze samochód zaczyna jeździć na innym paliwie niż przewidział producent. Oczywiście nie oznacza to, że jest to nieprawidłowe lub zabronione, ale obiegowa opinia jest taka, że samochód przez pierwsze kilkaset kilometrów "uczy" się jazdy. Czy aby nie jest tak, że silnik nie zdążył zgromadzić danych o parametrach jazdy na benzynie (czyli spodziewanych i właściwościowych) i jednocześnie ciągle karmiony jest "nieprawidłowymi" danymi związanymi ze spalaniem gazu?, przez co sterownik silnika głupieje? Może ktoś ma jakieś doświadczenia z takimi przypadkami?
Zainstalowanie instalacji gazowej powoduje, ze samochód zaczyna jeździć na innym paliwie niż przewidział producent. Oczywiście nie oznacza to, że jest to nieprawidłowe lub zabronione, ale obiegowa opinia jest taka, że samochód przez pierwsze kilkaset kilometrów "uczy" się jazdy. Czy aby nie jest tak, że silnik nie zdążył zgromadzić danych o parametrach jazdy na benzynie (czyli spodziewanych i właściwościowych) i jednocześnie ciągle karmiony jest "nieprawidłowymi" danymi związanymi ze spalaniem gazu?, przez co sterownik silnika głupieje? Może ktoś ma jakieś doświadczenia z takimi przypadkami?