[1.4] Skoki obrotów silnika

domeldoom
Nowy
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 30 paź 2011, 11:22
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Polanka Wielka

[1.4] Skoki obrotów silnika

Post autor: domeldoom »

Hej
Linea 1.4 benzyna + LPG (BRC) od nowości, przebieg 3400 km.
Od samego początku miałem taki objaw: podczas zwalniania jazdy, redukcji biegów i po zatrzymaniu samochodu - na luzie zaczynają skakać obroty - od 500 do 1500 (kilka razy) po czym silnik gaśnie.
Dzieje się to:
- na ciepłym silniku
- na gazie
- po przejechaniu różnych dystansów od około 10 do 150 km jednorazowo
- nieregularnie - czyli z nieokreślona częstotliwością
- niezależnie od temperatury na zewnątrz

Zgłaszałem sprawę Fiat'owi - kazali jechać na przegląd instalacji LPG. Pojechałem na przegląd, instalacja została wyregulowana - objaw skoków nie ustał.

Zgłosiłem sprawę po raz kolejny do Fiata, umówiłem się na serwis.

Wczoraj Byłem na serwisie, gdzie dowiedziałem się, że:
- jeżdżę za krótkie jednorazowe dystanse i dlatego w paliwie pojawia się wilgoć
- instalacja za wcześnie przełącza się na gaz (mam ustawione 30 st C), że powinno przełączać się przy 70 st C
- w przepustnicy i wężyku odpowietrzenia silnika pojawiła się wilgoć.

Powiedziałem Mistrzowi serwisu, ze jest to moje trzecie auto na gaz (Punto 2 1.2, Panda 1.2), jeżdżę takie same dystanse, ustawione te same parametry, ponadto teściu ma Renówke Megane 1.4 z taka samą instalacją i podobnymi parametrami pracy i pozostałe auta się tak nie zachowują - gość stwierdził, że każde auto zachowuje się inaczej.

Serwis przeczyścił przepustnicę i kazali obserwować zachowanie auta.


Mój mechanik (tzn mechanik z pracy) stwierdził, ze możliwe, że silnik nie jest jeszcze dostatecznie dotarty i część spalin może dostawać się przed przepustnice (wężykiem odpowietrzającym) i powodować takie coś.


A co Wy o tym sądzicie?


pzdr
tomek
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

po pierwsze jak gościu ci mówi że ma przełaczać sie na gaz przy 70 to go wysmiej i zmień serwis. ja jezdże 12 km w jedną i 12 km w drugą stronę. nic takiego sie nie dzieje. samochód startuje na gazie przy temp 35 C

[ Dodano: |3 Lut 2012|, o 12:37 ]
niestety jetes kolejna osobą ktora ma problemy z instalacja założoną na zlecenie fiata. wcześniej była mowa o bravo. objawy chyba identyczne jak u ciebie.


ja zacząłbym od świec. zmień na jakie markowe przystosowane do gazu.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Falowanie obrotów w 8v na mrozie to częsta przypadłość nie tylko przy LPG http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... =falowanie" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

poza tym zrób szczegółowe zdjęcia, napisz co masz włożone i wklej na http://lpg-forum.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;. tam sie dowiesz czy masz wszystko ok z montażem i gratami
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Falowanie obrotów silnika spowodowane majonezem na przepustnicy i w odmie było już na forum opisywane - choć gaśnięcie silnika to już dość ekstremalny przypadek.
Falowanie to częsta przypadłość silników 8V przy mocno ujemnych temperaturach i krótkich przebiegach.

Oczywiście nie wykluczam innych czynników - po czyszczeniu przepustnicy pojawiało się falowanie / gaśnięcie?
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

i czy tylko na gazie czy na Pb też?
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

emmer pisze:po pierwsze jak gościu ci mówi że ma przełaczać sie na gaz przy 70 to go wysmiej i zmień serwis
Dokładnie, ja mam ustawione na 30 C i nic takiego się nie dzieje
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Koledzy, falowanie obrotów jak najbardziej jest częstą przypadłością naszych nieszczęsnych jednostek 8V, ale kolega domeldoom napisał:
domeldoom pisze:- po przejechaniu różnych dystansów od około 10 do 150 km jednorazowo
domeldoom pisze:- niezależnie od temperatury na zewnątrz
domeldoom, potwierdź, czy dzieje Ci się tak TYLKO przy niskich temperaturach i krótszych przebiegach, czy po dłuższej trasie w temperaturze pow. 0 też Ci się tak zdarzało ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
domeldoom
Nowy
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 30 paź 2011, 11:22
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Polanka Wielka

Post autor: domeldoom »

Coval pisze:domeldoom, potwierdź, czy dzieje Ci się tak TYLKO przy niskich temperaturach i krótszych przebiegach, czy po dłuższej trasie w temperaturze pow. 0 też Ci się tak zdarzało ?
Nie dzieje się to tylko przy niskich temperaturach, tzn nie przy mrozie - auto mam od 8 listopada i od początku jeżdżenia takie coś się działo. Nie tylko przy krótkich przebiegach, nie ma znaczenia czy było to 10 czy 80 km.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

na benzynie i gazie tak samo sie dzieje?
domeldoom
Nowy
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 30 paź 2011, 11:22
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Polanka Wielka

Post autor: domeldoom »

emmer pisze:i czy tylko na gazie czy na Pb też?
Na samym Pb nie jeździłem - będę testował, choć nie wiem co taki test da, bo jak napisałem, skoki obrotów są nieregularne. trudno powiedzieć kiedy nastapią - przejade np 3 baki LPG i nic, potem raz się zdąży a potem znowu nic. Tak więc, ten przypadek może objąć też jazdę na Pb.
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Post autor: mpsfc »

rafcio082 pisze:Dokładnie, ja mam ustawione na 30 C i nic takiego się nie dzieje
A ja mam 20 stopni i 72000 na gazie i nic. I żadnych specjalnych świec.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
lineanna
klubowicz
klubowicz
Posty: 159
Rejestracja: 16 lip 2011, 22:27
Przebieg: 20000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Częstochowa - Jura
Podziękował: 1 raz

Post autor: lineanna »

u mnie też tak się robiło, pewnie sięnie znam, ale ja spróbowałam inaczej....... tankuję gaz na sprawdzonej stacji i nie mam już problemów.
dynamic 1.4 red Flamenco.....
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Nie mam gazu ale to chyba nie wina ani benzyny ani gazu, tylko konstrukcji silnika. Tylko że kolega ma ekstremę bo gaśnie czyli czyszczenie przepustnicy, czujnika ciśnienia i krokowego biegu jałowego.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Zadam z pozoru dziwne pytanie.

Zainstalowanie instalacji gazowej powoduje, ze samochód zaczyna jeździć na innym paliwie niż przewidział producent. Oczywiście nie oznacza to, że jest to nieprawidłowe lub zabronione, ale obiegowa opinia jest taka, że samochód przez pierwsze kilkaset kilometrów "uczy" się jazdy. Czy aby nie jest tak, że silnik nie zdążył zgromadzić danych o parametrach jazdy na benzynie (czyli spodziewanych i właściwościowych) i jednocześnie ciągle karmiony jest "nieprawidłowymi" danymi związanymi ze spalaniem gazu?, przez co sterownik silnika głupieje? Może ktoś ma jakieś doświadczenia z takimi przypadkami?
ODPOWIEDZ