Kontrolka silnika i inne cuda

daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 495
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: daro189 »

will, dzięki za informacje :)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Zalecają dla bezpieczeństwa, żeby w razie coś z elektroniką nic się nie stało, ale wydaje mi się, że w ekstremalnej sytuacji spokojnie można by zaryzykować :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
markus2021
klubowicz
klubowicz
Posty: 205
Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
Przebieg: 203000
Silnik: 1.3 16v Multijet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: markus2021 »

W moim przypadku te błędy jakie obserwowałem przez ostatni miesiąc było spowodowane ponoć luźno dokręconą masą :ryczy
Tak więc testuje swój samochodzik :jazda zobaczymy czy rzeczywiście winna była masa przy akumulatorze :) NIby pierdoła ale bardzo wkurzająca gdy nie można było zapalić samochodu :red [/b]
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

markus2021 pisze:W moim przypadku te błędy jakie obserwowałem przez ostatni miesiąc było spowodowane ponoć luźno dokręconą masą :ryczy
Cenna informacja. Kto by pomyślał, że kabel masowy może się wogóle poluzować :zdiwiony
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

mireks pisze:Cenna informacja. Kto by pomyślał, że kabel masowy może się wogóle poluzować
Nie wiem jak u Was ale w moim klema (-) jest na tzw. szybkozłączkę zaciskową. Jeżeli nie wciśnie się jej max w dół może być za luźno. Przy częstszym zdejmowaniu i zakładaniu, średnica bolca aku ulega zmniejszeniu i zacisk jest za słaby. Ten rodzaj zacisku ma jednak regulację i przy odłączaniu aku należy co jakiś czas to sprawdzić.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Bolce akumulatora z czasem śniedzieją i trzeba je przeczyścić drobnym papierem ściernym.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

ale poluzowany przewód masowy to raczej nie minus na akumulatorze, tylko przewód masowy uziemiony do karoserii.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

emmer pisze:ale poluzowany przewód masowy to raczej nie minus na akumulatorze, tylko przewód masowy uziemiony do karoserii.
Też bym bardziej to obstawiał.
Inna sprawa że na przykład w Pandzie była plaga przecierających się i pękających kabli masowych...
Ot taka Fiatowska jakość.
Awatar użytkownika
markus2021
klubowicz
klubowicz
Posty: 205
Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
Przebieg: 203000
Silnik: 1.3 16v Multijet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: markus2021 »

Byłem przy tym jak gość z ASO grzebał mi pod maską :) co jest rzadkością we Fiacie. i powiedziałem mu żeby szukał jakiegoś modułu lub innego kabelka bo błedy jakie występowały u mnie były te same a sygnały były przerywane :przykry co skłaniało mnie do tego że jakiś kabel od masy może nie łączyć bo tak jakby jakiś jeden moduł raz dostawał prąd a raz nie :? wiec facet poskręcał wszystkie masy a jedna szczególnie ta która znajduje się przy klemie - tam są takie śrubki które są chyba przykręcane na klucz chyba 10 i jedna z tych śrub nie była dokręcona prawidłowo i nawet mi pokazywał że nie sa dobrze umocowane te kable , ot taka jakość Fiata. Narazie spokój, zobaczymy czy winne były te kable z minusem czy też inna przyczyna :bezzdania ale jak narazie jeżdżę i nic nie świruje. :jazda
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

markus2021 pisze:ale jak narazie jeżdżę i nic nie świruje. :jazda
No i pewnie to będzie to :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
markus2021
klubowicz
klubowicz
Posty: 205
Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
Przebieg: 203000
Silnik: 1.3 16v Multijet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: markus2021 »

Mam taką cichą nadzieję że to było przyczyną mojej usterki :) Ale chyba elektryk poprawiał także minus na karoserii bo tak mu kazałem zrobić dla pewności :)
A najśmieszniejsze było to że usterka ujawniała się dopiero przy minusowej temp. a najlepiej wilgotnej pogodzie . A jak samochodem choć chwilę się pojeździło tak żeby nagrzać samochód to wszystko wracało do normy :zdiwiony .
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

markus2021, to ma sens :ink Przy niższych temperaturach materiały się kurczą, co może powodować przerwy na łączeniach, jeśli nie są one dobrze zabezpieczone :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Przydarzyło mi się dzisiaj coś dziwnego. Popołudniu pojechałem z dzieckiem do przychodni nie było mnie około 40 minut, włożyłem kluczyk przekręciłem raz i zaczekałem aż mi zgaśnie kontrolka następnie chciałem przekręcić jeszcze raz by odpalić auto i ku mojemu zdziwieniu CISZA zgasło wszystko nagle linka straciła zasilanie :zdiwiony , osłupiałem. Otworzyłem maskę jedynie co przyszło mi do głowy to odpiąć klamrę minusową akumulatora i odczekaniu chwilę po czym założyłem z powrotem i po przekręceniu kluczyka wszystko wróciło do normy. Nie mam pojęcia co to mogło być, sprawdziłem klamry - jak i + siedzą ciasno i nie miały możliwości się poluzować zaciski mocno trzymają. Wygląda na to że coś z komputerem a po odłączeniu zasilania zresetował się i wszystko powróciło do normy.
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

wyczyść klemy i bieguny, posmaruj jakąs wazeliną. sprawdź przewód masowy.


tomektt, jak nie naprawią to nie odbieraj samochodu, albo odbierz i na zleceniu napisz usterka nieusunięta i niech sie ktos od nich pod tym podpisze. to tak na wszelki wypadek jakby cie zaczęli zlewać.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Też to mi wygląda na nie łączenie na klemach miałem tak samo w innym aucie. Komp raczej nie mógł zgłupieć skoro nie miałeś zasilania. Ewentualnie sprawdź bezpiecznik na acu ten duży czy styki nie zaśniedziały.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
ODPOWIEDZ