[1.4] Lekki zgrzyt przy zmianie biegu 2 na 3

slawek007
klubowicz
klubowicz
Posty: 172
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: staszow
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: slawek007 »

Nie pomyślałem o tym.. sprawdzę
Awatar użytkownika
karol_zydek
klubowicz
klubowicz
Posty: 275
Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 42 razy

Post autor: karol_zydek »

i jak byłeś w aso?? Jestem ciekaw bo mi to samo się zrobiło po wymianie uszczelnienia wybieraka ;]
Pzdro Karol
slawek007
klubowicz
klubowicz
Posty: 172
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: staszow
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: slawek007 »

Jestem umówiony z ASO na 14 stycznia, przy czym zauważyłem, że u mnie wybierak też się lekko poci i teraz nie wiem czy od razu im mówić o tym zgrzycie czy dopiero jak wymienią. Tak ogólnie mówiąc to zaczyna mi ten samochód lekko podnosić ciśnienie (dziś zaczęło dochodzić do mnie jakieś piszczenie z tyłu na nierównościach) ale póki jest gwarancja to podchodzę do tego z rezerwą.


Jestem już po wizycie, mechanik po przejechaniu sie autem stwierdzil ze synchronizator w skrzyni niedomaga, mówił że rzadki przypadek, chyba że sie nie wysprzęgla dobrze to też można załatwić. Ja kupiłem wersję demo to też nie wiadomo kto tym jeździł.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

slawek007 pisze:Ja kupiłem wersję demo to też nie wiadomo kto tym jeździł.
To jest właśnie ruletka... Albo się trafi, albo nie
Awatar użytkownika
karol_zydek
klubowicz
klubowicz
Posty: 275
Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 42 razy

Post autor: karol_zydek »

I jak zrobili Ci to? Ile kosztowało??
Pzdro Karol
slawek007
klubowicz
klubowicz
Posty: 172
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: staszow
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: slawek007 »

Mam podjechać jeszcze w poniedziałek bo nie było kierownika a mam zastrzeżenia do paru innych rzeczy (taka kosmetyka), i dopiero wtedy będę umawiał się na naprawę, wiesz u mnie to zrobią na gwarancji ale mogę dopytać się ile by kosztowało.
Awatar użytkownika
karol_zydek
klubowicz
klubowicz
Posty: 275
Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 42 razy

Post autor: karol_zydek »

Ok byłbym wdzięczny jak byś się dowiedział o tej usterce i naprawie jak najwięcej. No i o cenę jak byś mógł. Ja będę musiał to sam wymienić więc każda pomoc się przyda ;D Pozdrawiam
Pzdro Karol
Awatar użytkownika
wojtekk
klubowicz
klubowicz
Posty: 59
Rejestracja: 14 paź 2011, 19:23
Przebieg: 37200
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wojtekk »

Dołączę się do tematu. U nas w Linei od początku jest taka sprawa, że dźwignia zmiany biegów jest, ujmę to tak, zamulona. Przyzwyczajony jestem, że jak dźwignia jest w pozycji 'luz', to jak pociągnę ją w lewo lub w prawo to po puszczeniu powinna odbić i znaleźć się w centralnym punkcie. U nas ta sytuacja nie ma miejsca. Tylko to powoduje, że odczuwam duży dyskomfort, ale naprawdę nerwowo robi się, kiedy chcąc wrzucić 3 bieg okazuje się, że muszę go szukać :przykry Zaznaczam, że nie zdarza się to często.
Minęły już 3 lata jezdżenia i na razie nie ma żadnych konsekwencji tej sytuacji, ale obawiem się, że coś jest nie tak i w końcu to coś da o sobie znać. Linea zdążyła już stracić gwarancję
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

wojtekk, masz tak od nowości ?? Jeśli tak, to czemu nie reklamowałeś tego na gwarancji ?? Moim skromnym zdaniem nie powinno tak być, u mnie dźwignia po puszczeniu wraca na środkowe położenie, i nie ma tutaj znaczenia, że u Ciebie siedzi T-Jet :pomysli
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

w moim t-jet tego nie ma
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

U mnie też takiego objawu nie ma
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
wojtekk
klubowicz
klubowicz
Posty: 59
Rejestracja: 14 paź 2011, 19:23
Przebieg: 37200
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wojtekk »

Tak od nowości. Chciałem oddać to na gwarancję, ale dałem się komuś przekonać, że to nic złego, a dać fachowcom w ASO dobrać się do skrzyni biegów to wieeelkie ryzyko. Czas pokaże czy będziemy tego żałować. W jednej Linei miałem możliwość sprawdzenia i było ok. To była Linea 8v, ale to bez znaczenia. Byłem ciekawy, czy ktoś w Tjet też ma/miał takie coś, ale widzę, że usterka u innych nie występuje
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

wojtekk, myślę, że usterka nie koniecznie dotyczy samej skrzyni, bardziej obstawiam, że masz coś pokręcone przy linkach od zmiany biegów :ink Tylko aż dziw bierze, że wytrzymałeś z tym taki kawał czasu, że aż Ci się gwarancja skończyła ! Z drugiej strony - jak coś jest nie tak z linkami, to również dziw bierze, że tak się dziarsko trzymają :lacha
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Post autor: mpsfc »

mwas pisze:coś jest nie tak z linkami
mwas ma rację, odpowiada za to zewnętrzny mechanizm zmiany biegów.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

wojtekk, o ile się orientuję linki to nie jest jakiś drastyczny koszt, więc możesz pomyśleć o ich wymianie :ink Szkoda tylko, że nie zrobiłeś tego na gwarancji, nie musiałbyś teraz wydawać żadnych pieniędzy. A jak jeździłeś na przeglądy gwarancyjne, to nikt nie zwrócił na to uwagi ??
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
ODPOWIEDZ