zawieszenie przednie

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

duskap pisze:A jaka to różnica skoro u mnie oryginalny wytrzymał słownie 10 dni i przebieg 500km?!?
Robią Ci to na gwarancji?
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Coval, te co wytrzymały 500km to dawno było. 2 tygodnie temu wymienili mi na gwarancji łącznik lecz mówili, że to jako gwarancja bo nie minął rok od wymiany tego łącznika na nowy (dokładnie to brakło kilku dni do roku).
Awatar użytkownika
Hummel
klubowicz
klubowicz
Posty: 110
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:25
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Hummel »

Z tego co czytam, to łączniki stabilizatorów wytrzymują 30-50 tys. km. (dwa inne to przykład typowej wadliwej części). Panowie, no...proszę Was nie piszcie ze zawieszenie które wytrzymuje 30-50tys i do wymiany jest tylko łącznik za 60-120 zł jest słabe. W Seatach łączniki padają po 10-15 tys. podobnie w Octaviach i Fabiach. Własnie jestem po lekturze postu o rdzy na klapie bagażnika i co...panika na forum na maksa( nawet rdza na tylnych amortyzatorach i tłumiku jest wadą :ryczy ). Już nie chce zaśmiecać tamtego wątku, ale auta mają sie psuć( żeby kupić nowy, bo naprawy interesują tylko ASO, a nie producenta,) a rdza...no cóż to nie Ferrari, żeby każdy egzemplarz przeglądać i badać :). Pewnie niektórzy z Nas następny NOWY samochód kupią innej marki i znając życie będzie to samo tylko w innym wydaniu. A co jakości samochodów...w pracy używam Alfy 159 za ponad 100 tys zł. i przez ponad pół roku auto przejechało więcej kilometrów na lawecie niż na własnych kołach :), ot...jak to Włoch :)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Hummel, w mojej lince oby dwa łączniki padły po ok 17tys a to chyba troche za mało
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

Przebieg mojego samochodu jest znany i ani ja ani poprzednik nie wymienialiśmy żadnej części zawieszenia (za wyjątkiem osłon plastikowo - piankowych tylnych amortyzatorów, koszt 50 zł./szt. wymiana samemu banalnie prosta i jednego łożyska McPersona przy prawie 90 tys. km). Tak więc albo taki egzemplarz albo ..... ? :pomysli Nadmieniam, że nie mam żadnego ogniska korozji ani obtarcia nadwozia . Auto nie ma garażu i stoi pod chmurką.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

tfu, tfu - u mnie tez zawieszenie przednie poza mcphersonami nie ruszane
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

A po jakich drogach się poruszacie? Złe, dobre, dużo przejazdów kolejowych, stałe te same trasy, czy ciągle coś nowego. Na wybojach spokojnie, czy nad wybojami :)
Widać, że po za tymi nieszczęsnymi łożyskami i odbojami zawias jest mocny, chociaż nowi forumowicze z autami z 2010 jakoś nic nie piszą o tych wadach. Może już są dobre części, albo w Turcji odnaleźli smar.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

ja jeżdże po różnych i takich i takich, także na zawieszenie nie moge narzekać - oczywiście poza wspomnianymi mcphersonami
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

Ja natomiast mam dużo szczęścia. W moim pobliżu nie ma żadnych tramwajów ani przejazdów, jezdnie w Zielonej Górze i okolicy należą moim zdaniem do jednych z najlepszych w kraju! :lacha
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

No i mnie dopadło. Prawy łącznik stailzatora w stanie agonalnym. Przebieg ok. 66500 km.
Koszt zakupu oryginalnej części w ASO wraz z nakrętkami 84 zł za prawy komplet.

Cenne wiadomości dla dziatek :siechu czerpiących satysfakcję z zakupów osobistych:
  • 1) łącznik jest taki sam dla wszystkich modeli Linei
    2) łącznik jest taki sam jak w Grande Punto (informacja od sprzedawcy)
    3) lewy i prawy łącznik są takie same czyli nie ma zagrożenia zakupu nieodpowiedniego egzemplarza
    4) należy bezwzględnie zakupić w komplecie nakrętki 2 szt. na łącznik ponieważ fiat zmienił skok gwintu i stare nakrętki nie pasują do nowych łączników
Pozdrawiam
mireks
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

A te nowe nakrętki jakie są? Stare były M10x1,25
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Fiat potrafi pokomplikować życie nawet w prostych sprawach.
Kiedyś chciałem sobie sam zmienić łączniki w Pandzie, i wszystko dobrze szło do czasu jak nie rozbiłem się o problem nie posiadania klucza nr. 16 żeby odkręcić oryginalne łączniki.
Łączniki na zmianę miały już po bożemu nakrętki na klucz 17.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Coval pisze:A te nowe nakrętki jakie są? Stare były M10x1,25
Coval, nie sprawdziłem jaki to rodzaj nakrętki. Średnica zapewne bez zmian, ale gwint - wygląda na typowy dla tego rodzaju średnicy śruby. Zrobię fotkę starego i nowego łącznika i wrzucę na forum.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Nie chciałeś spróbować jakiś markowych zamienników?
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Coval pisze:Nie chciałeś spróbować jakiś markowych zamienników?
Potrzebowałem części z dnia na dzień i nie miałem czasu szukać zamiennika. Zoszczędziłbym może ze 30 zeta, a straciłbym na poszukiwania i przejazdy pół dnia. Nie żebym miał brak zufania do zamienników, ale doświadczenie mnie nauczyło, że zamiennik za pół ceny działa o połowę krócej albo psuje się najdalej w 6-m miesiącu po zakupie. Skoro oryginał wytrzymał 4 lata i 67 tysięcy km, to wart jest swojej ceny. To w sumie pierwsza rzecz oprócz łożysk w McPhersonie, którą robie przy zawieszeniu z powodu zużycia eksploatacyjnego. Nawet nie znam nazw producentów zamienników. Musiałbym szukać. Z zamienników stosuję jedynie filtry, elementy układu hamulcowego i amortyzującego.
ODPOWIEDZ