Robią Ci to na gwarancji?duskap pisze:A jaka to różnica skoro u mnie oryginalny wytrzymał słownie 10 dni i przebieg 500km?!?
zawieszenie przednie
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- Hummel
- klubowicz
- Posty: 110
- Rejestracja: 19 maja 2010, 21:25
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Łódź
Z tego co czytam, to łączniki stabilizatorów wytrzymują 30-50 tys. km. (dwa inne to przykład typowej wadliwej części). Panowie, no...proszę Was nie piszcie ze zawieszenie które wytrzymuje 30-50tys i do wymiany jest tylko łącznik za 60-120 zł jest słabe. W Seatach łączniki padają po 10-15 tys. podobnie w Octaviach i Fabiach. Własnie jestem po lekturze postu o rdzy na klapie bagażnika i co...panika na forum na maksa( nawet rdza na tylnych amortyzatorach i tłumiku jest wadą
). Już nie chce zaśmiecać tamtego wątku, ale auta mają sie psuć( żeby kupić nowy, bo naprawy interesują tylko ASO, a nie producenta,) a rdza...no cóż to nie Ferrari, żeby każdy egzemplarz przeglądać i badać
. Pewnie niektórzy z Nas następny NOWY samochód kupią innej marki i znając życie będzie to samo tylko w innym wydaniu. A co jakości samochodów...w pracy używam Alfy 159 za ponad 100 tys zł. i przez ponad pół roku auto przejechało więcej kilometrów na lawecie niż na własnych kołach
, ot...jak to Włoch 
Pozdrawiam




Pozdrawiam
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Przebieg mojego samochodu jest znany i ani ja ani poprzednik nie wymienialiśmy żadnej części zawieszenia (za wyjątkiem osłon plastikowo - piankowych tylnych amortyzatorów, koszt 50 zł./szt. wymiana samemu banalnie prosta i jednego łożyska McPersona przy prawie 90 tys. km). Tak więc albo taki egzemplarz albo ..... ?
Nadmieniam, że nie mam żadnego ogniska korozji ani obtarcia nadwozia . Auto nie ma garażu i stoi pod chmurką.

smak56
* * * *

* * * *
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
A po jakich drogach się poruszacie? Złe, dobre, dużo przejazdów kolejowych, stałe te same trasy, czy ciągle coś nowego. Na wybojach spokojnie, czy nad wybojami
Widać, że po za tymi nieszczęsnymi łożyskami i odbojami zawias jest mocny, chociaż nowi forumowicze z autami z 2010 jakoś nic nie piszą o tych wadach. Może już są dobre części, albo w Turcji odnaleźli smar.

Widać, że po za tymi nieszczęsnymi łożyskami i odbojami zawias jest mocny, chociaż nowi forumowicze z autami z 2010 jakoś nic nie piszą o tych wadach. Może już są dobre części, albo w Turcji odnaleźli smar.
- mireks
- klubowicz
- Posty: 971
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
- Kontakt:
No i mnie dopadło. Prawy łącznik stailzatora w stanie agonalnym. Przebieg ok. 66500 km.
Koszt zakupu oryginalnej części w ASO wraz z nakrętkami 84 zł za prawy komplet.
Cenne wiadomości dla dziatek
czerpiących satysfakcję z zakupów osobistych:
mireks
Koszt zakupu oryginalnej części w ASO wraz z nakrętkami 84 zł za prawy komplet.
Cenne wiadomości dla dziatek

- 1) łącznik jest taki sam dla wszystkich modeli Linei
2) łącznik jest taki sam jak w Grande Punto (informacja od sprzedawcy)
3) lewy i prawy łącznik są takie same czyli nie ma zagrożenia zakupu nieodpowiedniego egzemplarza
4) należy bezwzględnie zakupić w komplecie nakrętki 2 szt. na łącznik ponieważ fiat zmienił skok gwintu i stare nakrętki nie pasują do nowych łączników
mireks
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
Fiat potrafi pokomplikować życie nawet w prostych sprawach.
Kiedyś chciałem sobie sam zmienić łączniki w Pandzie, i wszystko dobrze szło do czasu jak nie rozbiłem się o problem nie posiadania klucza nr. 16 żeby odkręcić oryginalne łączniki.
Łączniki na zmianę miały już po bożemu nakrętki na klucz 17.
Kiedyś chciałem sobie sam zmienić łączniki w Pandzie, i wszystko dobrze szło do czasu jak nie rozbiłem się o problem nie posiadania klucza nr. 16 żeby odkręcić oryginalne łączniki.
Łączniki na zmianę miały już po bożemu nakrętki na klucz 17.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- mireks
- klubowicz
- Posty: 971
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
- Kontakt:
Potrzebowałem części z dnia na dzień i nie miałem czasu szukać zamiennika. Zoszczędziłbym może ze 30 zeta, a straciłbym na poszukiwania i przejazdy pół dnia. Nie żebym miał brak zufania do zamienników, ale doświadczenie mnie nauczyło, że zamiennik za pół ceny działa o połowę krócej albo psuje się najdalej w 6-m miesiącu po zakupie. Skoro oryginał wytrzymał 4 lata i 67 tysięcy km, to wart jest swojej ceny. To w sumie pierwsza rzecz oprócz łożysk w McPhersonie, którą robie przy zawieszeniu z powodu zużycia eksploatacyjnego. Nawet nie znam nazw producentów zamienników. Musiałbym szukać. Z zamienników stosuję jedynie filtry, elementy układu hamulcowego i amortyzującego.Coval pisze:Nie chciałeś spróbować jakiś markowych zamienników?