
Problem z radiem
- PawelS
- Nowy
- Posty: 22
- Rejestracja: 08 sie 2010, 13:39
- Przebieg: 96000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Knurów
Problem z radiem
Witam
mam radio LG 2800r, wszystko ładnie działa tylko denerwuje mnie jedna rzecz, a mianowicie radio nie gra przy wyłączonym silniku. Nie wiem czy to jest wina radia, czy komputera w lince. Jeżeli odłączę kostkę i podłączę z powrotem (przy wyłączonym silniku) to słyszę że radio czyta CD ale po chwili milknie. Spotkał się ktoś z takim problemem? Jakie jest wyjście? pozdrawiam!

- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
Podejrzewam że to tylko kwestia nieodpowiednio podpiętych kabelków.
Prawdopodobnie do zasilania Twojego radia obecnie wykorzystany jest + po stacyjce i jak wyłączasz auto to radio nie ma zasilania i tyle.
Czy miałeś w swoim aucie fabryczną instalację do radia??
Możliwe że nie jest ona w pełni kompatybilna ze standardem ISO.
Prawdopodobnie do zasilania Twojego radia obecnie wykorzystany jest + po stacyjce i jak wyłączasz auto to radio nie ma zasilania i tyle.
Czy miałeś w swoim aucie fabryczną instalację do radia??
Możliwe że nie jest ona w pełni kompatybilna ze standardem ISO.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
-
- klubowicz
- Posty: 340
- Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Małopolska
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Witam Wszystkich!!
Zainspirowany poruszonym tematem postanowiłem że w swoim autku dokonam też drobnych modyfikacji jeżeli chodzi o zasilanie radia.Niestety jak to w życiu bywa to co wydaje się proste i łatwe okazało się na chwilę obecną nie do przeskoczenia przynajmniej prze zemnie hehehe ale do rzeczy a więc:
tak wyglądają kabelki na razie bez żadnej zamiany:
http://w756.wrzuta.pl/obraz/7m0l9NQDilm/kabelkologia_2" onclick="window.open(this.href);return false;
Wszystko wydaje się proste,krótki czerwony kabelek należało by na logikę wpiąć w żółty przewód bo w zasadzie tylko tam pasuje ale nic z tego radio bez włączonego zapłonu ni jak nie chce się załączyć.Na przewodzie żółtym przy wyłączonym zapłonie jest +12v,na czerwonym brak napięcia,ale jeżeli podłączyć krótki czerwony kabel do żółtego gniazda to nie ma żadnej reakcji brak zasilania,natomiast podłączenie na krzyż czyli czerwony z żółtym i na odwrót skutkuje tym iż omijam stacyjkę i po mimo wyłączonego zapłonu zaświecają się wszystkie kontrolki na tablicy oraz światła mijania słychać również działającą pompę paliwa.
Jakieś pomysły??? jak to podłączyć czy też może pozostaje podłączenie bezpośrednio po aku ale przyznam że nie bardzo mi się chce robić nowe zasilanie myślałem o wykorzystaniu obecnego stanu.
Zainspirowany poruszonym tematem postanowiłem że w swoim autku dokonam też drobnych modyfikacji jeżeli chodzi o zasilanie radia.Niestety jak to w życiu bywa to co wydaje się proste i łatwe okazało się na chwilę obecną nie do przeskoczenia przynajmniej prze zemnie hehehe ale do rzeczy a więc:
tak wyglądają kabelki na razie bez żadnej zamiany:
http://w756.wrzuta.pl/obraz/7m0l9NQDilm/kabelkologia_2" onclick="window.open(this.href);return false;
Wszystko wydaje się proste,krótki czerwony kabelek należało by na logikę wpiąć w żółty przewód bo w zasadzie tylko tam pasuje ale nic z tego radio bez włączonego zapłonu ni jak nie chce się załączyć.Na przewodzie żółtym przy wyłączonym zapłonie jest +12v,na czerwonym brak napięcia,ale jeżeli podłączyć krótki czerwony kabel do żółtego gniazda to nie ma żadnej reakcji brak zasilania,natomiast podłączenie na krzyż czyli czerwony z żółtym i na odwrót skutkuje tym iż omijam stacyjkę i po mimo wyłączonego zapłonu zaświecają się wszystkie kontrolki na tablicy oraz światła mijania słychać również działającą pompę paliwa.
Jakieś pomysły??? jak to podłączyć czy też może pozostaje podłączenie bezpośrednio po aku ale przyznam że nie bardzo mi się chce robić nowe zasilanie myślałem o wykorzystaniu obecnego stanu.
-
- klubowicz
- Posty: 340
- Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Małopolska
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
mwas, no faktycznie tej opcji nie brałem pod uwagę ale to dla tego że czerwony jest pod napięciem dopiero po włączeniu zapłonu czyli jeżeli zapłon wyłącze to gaśnie wszystko i na postoju jest cisza,natomiast żółty jest stale po napięciem,no tak na chłopski rozum to gdyby to żółty był rozgałęziony to wydaje mi się że nie było by problemu bo można by wpiąć go do czerwonego i powinno być zasilanie bez włączonego zapłonu.Oczywiście przyjmuję że to żółty jest podtrzymaniem pamięci i dla tego jest stale pod napięciem.Nie pamiętam niestety dokładnie jak to było rozwiązane w Sony ale wydaje mi się że właśnie tam na jednym przewodzie było takie podwójne gniazdo do podłączenia no ale to było sony a nie jvc.