Problem z radiem

Awatar użytkownika
PawelS
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 08 sie 2010, 13:39
Przebieg: 96000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów

Problem z radiem

Post autor: PawelS »

Witam :) mam radio LG 2800r, wszystko ładnie działa tylko denerwuje mnie jedna rzecz, a mianowicie radio nie gra przy wyłączonym silniku. Nie wiem czy to jest wina radia, czy komputera w lince. Jeżeli odłączę kostkę i podłączę z powrotem (przy wyłączonym silniku) to słyszę że radio czyta CD ale po chwili milknie. Spotkał się ktoś z takim problemem? Jakie jest wyjście? pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Podejrzewam że to tylko kwestia nieodpowiednio podpiętych kabelków.
Prawdopodobnie do zasilania Twojego radia obecnie wykorzystany jest + po stacyjce i jak wyłączasz auto to radio nie ma zasilania i tyle.
Czy miałeś w swoim aucie fabryczną instalację do radia??
Możliwe że nie jest ona w pełni kompatybilna ze standardem ISO.
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

Zamień kabel żółty z czerwonym w kostce zasilającej. Będzie zawsze grało, niezależnie od położenia kluczyka w stacyjce.
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3838
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 553 razy
Otrzymał podziękowań: 441 razy
Kontakt:

Post autor: ślimak »

Instalacja w linie jest tak zrobiona, że po wyłączeniu stacyjki jest wyłączone napięcie. Musiał byś się podjąć w miejsce gdzie jest prąd przed kluczykiem. Ewentualnie jeżeli masz instalację radiową spróbować znaleść podtrzymanie napięcia bo fabryczne radio ma możliwość włączenia bez kluczyka.
Toyota sie je..e !!
Awatar użytkownika
PawelS
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 08 sie 2010, 13:39
Przebieg: 96000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów

Post autor: PawelS »

Tak wersja z głośnikami i okablowaniem ale bez radia fabrycznego. Słyszałem o tym, że trzeba podjechać do Fiata żeby "wpisali" radio do komputera ale może to dotyczyło tych fabrycznych? nie wiem...
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

PawelS, nic nie trzeba wpisywać. Tylko odpowiednio podłączyć.

[ Dodano: |5 Wrz 2011|, o 19:47 ]
aixen, dobrze radzi :) , można zamienić kabelki
Awatar użytkownika
PawelS
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 08 sie 2010, 13:39
Przebieg: 96000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów

Post autor: PawelS »

ok dzięki za pomoc! Jutro się za to zabiorę ;)
Jery
klubowicz
klubowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 163000
Silnik: 1.3 IMA
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Pniów
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Post autor: Jery »

Nie wiem jak jest z radiem dostawionym. Ale w fabrycznym po wyłączeniu stacyjki trzeba go włączyć ponownie poprzez wciśnięcie gałki. U mnie radio i CD gra przy wyłączonej stacyjce. Jedynie nie można odtwarzać Media Playera z Blue & Me.
Henia ;-) red milano
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

W Emotionie po wyłączeniu zapłonu radio gra dalej i wyłącza się samoczynnie po ok. 20 min. Aby je znów włączyć wystarczy nacisnąć przycisk. Wychodząc z auta aby wyłączyć radio, przycisk włączania/wyłączania trzeba przytrzymać 2-3 s.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

To jest opcja w ustawieniach radia, w zwykłym CD też tak mamy.
Awatar użytkownika
ciarap
klubowicz
klubowicz
Posty: 97
Rejestracja: 17 sie 2011, 23:14
Przebieg: 155000
Silnik: 1.3 Multijet 16V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: ciarap »

aixen pisze:Zamień kabel żółty z czerwonym w kostce zasilającej. Będzie zawsze grało, niezależnie od położenia kluczyka w stacyjce.
Witam, trzeba połączyć żółty z czerwonym i podpiąć pod zasilanie. Nie zamieniaj kolorów bo po wyłączeniu zapłonu radio traci ustawienia.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

ciarap, ma racje. po prostu połącz żółty z czerwonym i będzie śmigać.
ENDRIU
klubowicz
klubowicz
Posty: 340
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: ENDRIU »

Witam Wszystkich!!
Zainspirowany poruszonym tematem postanowiłem że w swoim autku dokonam też drobnych modyfikacji jeżeli chodzi o zasilanie radia.Niestety jak to w życiu bywa to co wydaje się proste i łatwe okazało się na chwilę obecną nie do przeskoczenia przynajmniej prze zemnie hehehe ale do rzeczy a więc:
tak wyglądają kabelki na razie bez żadnej zamiany:
http://w756.wrzuta.pl/obraz/7m0l9NQDilm/kabelkologia_2" onclick="window.open(this.href);return false;
Wszystko wydaje się proste,krótki czerwony kabelek należało by na logikę wpiąć w żółty przewód bo w zasadzie tylko tam pasuje ale nic z tego radio bez włączonego zapłonu ni jak nie chce się załączyć.Na przewodzie żółtym przy wyłączonym zapłonie jest +12v,na czerwonym brak napięcia,ale jeżeli podłączyć krótki czerwony kabel do żółtego gniazda to nie ma żadnej reakcji brak zasilania,natomiast podłączenie na krzyż czyli czerwony z żółtym i na odwrót skutkuje tym iż omijam stacyjkę i po mimo wyłączonego zapłonu zaświecają się wszystkie kontrolki na tablicy oraz światła mijania słychać również działającą pompę paliwa.
Jakieś pomysły??? jak to podłączyć czy też może pozostaje podłączenie bezpośrednio po aku ale przyznam że nie bardzo mi się chce robić nowe zasilanie myślałem o wykorzystaniu obecnego stanu.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

ENDRIU, masz jeszcze jedną opcję podłączenia: jeden z czerwonych przewodów od strony radia jest rozgałęziony. Do tego rozgałęzienia podłącz żółty i czerwony przewód od strony radia na raz - podejrzewam, że wtedy osiągniesz to, do czego zmierzasz :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
ENDRIU
klubowicz
klubowicz
Posty: 340
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: ENDRIU »

mwas, no faktycznie tej opcji nie brałem pod uwagę ale to dla tego że czerwony jest pod napięciem dopiero po włączeniu zapłonu czyli jeżeli zapłon wyłącze to gaśnie wszystko i na postoju jest cisza,natomiast żółty jest stale po napięciem,no tak na chłopski rozum to gdyby to żółty był rozgałęziony to wydaje mi się że nie było by problemu bo można by wpiąć go do czerwonego i powinno być zasilanie bez włączonego zapłonu.Oczywiście przyjmuję że to żółty jest podtrzymaniem pamięci i dla tego jest stale pod napięciem.Nie pamiętam niestety dokładnie jak to było rozwiązane w Sony ale wydaje mi się że właśnie tam na jednym przewodzie było takie podwójne gniazdo do podłączenia no ale to było sony a nie jvc.
ODPOWIEDZ