[T-jet] Filtr powietrza K&N

Awatar użytkownika
SZAMAN
klubowicz
klubowicz
Posty: 409
Rejestracja: 19 kwie 2011, 13:51
Przebieg: 102000
Silnik: 1,4 T-Jet 16v
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

[T-jet] Filtr powietrza K&N

Post autor: SZAMAN »

Witam.
przymierzam sie do zmiany filtra powietrza papierowego ,który jest oryginalny na K&N.Koszt ok 250 zł.Co zyskuję: podbicie mocy o ok 7% czyli byłoby ok 130KM i większa dynamika.
Czy ktoś robił już taka przeróbkę i jakie efekty/,czy podwyższone zużycie paliwa.Linka na gwarancji,ale myślę ,ze nic z tej zmiany nie zaważy na utracie.
Proszę o opinie.
Pozdrawiam. :jazda
szaman
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Musiałbyś pojechać na hamownie i zrobić wykres przed i po.
Awatar użytkownika
SZAMAN
klubowicz
klubowicz
Posty: 409
Rejestracja: 19 kwie 2011, 13:51
Przebieg: 102000
Silnik: 1,4 T-Jet 16v
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: SZAMAN »

Witaj.
Producent informuje o tym i na tym opieram swoje informacje.
szaman
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

I pamiętaj, że po wymianie filtra aby uzyskać te 7% mocy musisz zrobić mapowanie silnika, bo sama tylko wymiana filtra na taki o innych parametrach (mniejszych oporach przepływu powietrza) przyniesie odwrotny efekt..
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ciężko powiedzieć ile to korzyści przyniesie w silniku z turbo, który sam sobie dawkuje ilość powietrza. Jakiś inż. od silników musiałby się wypowiedzieć. Ja się tylko domyślam.
Producent podaje +7%, ale czy pisze, że włożysz do T-Jeta i już masz tyle??
Awatar użytkownika
SZAMAN
klubowicz
klubowicz
Posty: 409
Rejestracja: 19 kwie 2011, 13:51
Przebieg: 102000
Silnik: 1,4 T-Jet 16v
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: SZAMAN »

witaj.
A na czym to polega???
szaman
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Coval, racja - z turbo to może być jeszcze inaczej.
SZAMAN, pan przelatuje na hamowni przez cały zakres, mapuje się wtrysk czyli ustawia się czasy wtrysku paliwa (a co za tym idzie ilość podawanego paliwa) w zależności od obrotów silnika i otwarcia przepustnicy. Następnie nowa "mapa" jest wgrywana do kompa pokładowego.
Taka usługa też swoje kosztuje.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

SZAMAN, moim skromnym zdaniem to szkoda zachodu sobie robić z tym filtrem.
Kosztuje to niemało, a podejrzewam że takie same efekty zapewni dbałość o czystość i częstsza zmiana zwykłego papierowego filtra.
Jakoś nie chce mi się wierzyć w te 7%, bez tuningu całości dolotu.
Trochę to bajki chyba jakiegoś sprzedawcy z dużą wyobraźnią.
Te 7% w przypadku T-Jeta to jakieś 8,4 KM. Filtr ten niby powoduje lepszy przepływ powietrza. Jak jesteś ciekaw czy coś by Ci to dało to wyjmij sobie na chwilę zwykły filtr i przejedź się kawałek, i zobaczysz czy bez oporów ze strony filtra poczujesz jakąś różnicę.
Awatar użytkownika
SZAMAN
klubowicz
klubowicz
Posty: 409
Rejestracja: 19 kwie 2011, 13:51
Przebieg: 102000
Silnik: 1,4 T-Jet 16v
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: SZAMAN »

dzięki za wszelkie opinie,wszystko przeanalizuję.zastanawia mnie ta hamownia ,ale chyba będzie problem ,bo mam gwarancję ( Linka ma pół roku) i mógłbym stracić przy ingerencjach w układ..
muszę popytać w ASO.
wszystkim dziękuje za wypowiedzi i czekam na kolejne " spojrzenia" na temat.
szaman
Jery
klubowicz
klubowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 163000
Silnik: 1.3 IMA
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Pniów
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Post autor: Jery »

Moim skromnym zdaniem to chwyt marketingowy. Przyrost mocy o 7 % po wymianie filtra powietrza ?? Chcesz podbić bardziej moc wymień tłumik na sportowy i wycieraczki :ryczy
Henia ;-) red milano
Awatar użytkownika
SZAMAN
klubowicz
klubowicz
Posty: 409
Rejestracja: 19 kwie 2011, 13:51
Przebieg: 102000
Silnik: 1,4 T-Jet 16v
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: SZAMAN »

Myślę ,ze nie jest to chwyt reklamowy jeśli chodzi o filterek.zasada jego działania jest doskonalsza niz filtra papierowego.Mam znajomka ,który baw sie w tuningi i ma sklep z gadżetami ,ze jest to prawdopodobne by uzyskać takie wzmocnienie.Filtr K&N przepuszcza więcej powietrza, a co za tym idzie polepsza jakość spalania paliwa w komorze ,a im lepsze spalanie tym wzrost mocy.Jedynym moim kłopotem jak to sie ma do gwarancji..
szaman
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3842
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 553 razy
Otrzymał podziękowań: 445 razy
Kontakt:

Post autor: ślimak »

Taki filtr ma wady i zalet. Oczywiście zgadzam się z przedmówcami. Proponuje Ci założyć coś tańszego z firmy SIMOTA. Kosztuje ok. 90 zł, a nie jak w przypadku K&N 250 zł.

To teraz o wadach i zaletach

Zalety :
- masz filtr K&N
- kupiłeś ostatni filtr powietrza. do Swojego auta
- może tam doszło trochę mocy (ale to wątpliwe)
- masz dalej gwarancję

Wady :
- wywaliłeś 250 zł
- aby uzyskać obiecywane 7% mocy musisz wywalić ok. 1000 zł ( w benzynie niestety to drogo wychodzi)
- robisz powyższe tracisz gwarancję (dot. hamowni i nowej mapy)

W ASO nawet nie pytaj u nich tuning kończy się na zamontowaniu niefabrycznego radia. Gwarantuję Ci, ze w odpowiedzi otrzymasz info o utracie gwarancji.

Zakup takiego filtra to nie do końca 250 zł. Filtr nowy jest odpowiednio przygotowany i natłuszczony/napuszczony odpowiednim impregnatem. Po jakimś czasie filtr należy wyjąć ( tak jak wymieniasz zwykły na nowy) wymyć wyczyścić - zakupić odpowiedni impregnat (ok. 50 zł jak nie więcej). Spryskać oczyszczony filtr, aby miał te same właściwości jak nowy.
Tutaj link do takiego zestawu -->>KLIK<<--

Więc kolego wybór należy do Ciebie

Za 250 zł możesz stworzyć dolot z rur chromowanych z filtrem stożkowym ( efekt mechaniczny ten sam) wizualny 100% lepszy - niestety też powoduje utratę gwarancji. Chyba, ze przed przeglądem założysz oryginalny układ powietrzny.

Pozdro.
Toyota sie je..e !!
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1032
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 44 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Post autor: marcin24 »

Według mnie nie warto do silnika z turbo sprężarką.
Pozdrawiam wszystkich
darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: darcyn »

ale to stożek czy wkładka?
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Wkładka. Abarth Essesse chyba ma taki.
ODPOWIEDZ