[T-jet] Skontroluj silnik - wskazania komputera .....
-
- Nowy
- Posty: 20
- Rejestracja: 05 cze 2011, 11:27
- Przebieg: 13000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Braniewo
[T-jet] Skontroluj silnik - wskazania komputera .....
Witam !!!
Szanowni Użytkownicy,....
Mam, (jak to w lince bywa) problem z zapalającym się lampką silniczka na obrotomierzu. Jest to światło ciągłe, które wg instrukcji mówi o awarii systemu kontroli silnika EOBD.(Pojawił się parokrotnie).
Moja linka to benzyniak 120 km. Założyłem niedawno gaz i sądziłem, że błąd ten jest wywołany nieprawidłowym składem mieszanki.
Jednakże po sprawdzeniu (w zakładzie zakładającym gaz) stwierdził, że jest on wywołany czym innym-mieszanka jest w porządku.
Wg urządzenia kontrolującego wyskakujący (ostatni) błąd wystąpił na niedogrzanym silniku (72 stop.), podczas hamowania silnikiem i nosi nazwę "P1172". Został on wykasowany jak poprzednio.
Jeśli ktoś miał podobny problem, zwłaszcza taki typ błędu to proszę o info.
W ogóle dobrze by było mieć taki temat z wszelakimi błędami występującymi w Linei.
Jeśli już gdzieś na forum to zostało opisane to proszę o wskazanie.
Pozdrawiam
Szanowni Użytkownicy,....
Mam, (jak to w lince bywa) problem z zapalającym się lampką silniczka na obrotomierzu. Jest to światło ciągłe, które wg instrukcji mówi o awarii systemu kontroli silnika EOBD.(Pojawił się parokrotnie).
Moja linka to benzyniak 120 km. Założyłem niedawno gaz i sądziłem, że błąd ten jest wywołany nieprawidłowym składem mieszanki.
Jednakże po sprawdzeniu (w zakładzie zakładającym gaz) stwierdził, że jest on wywołany czym innym-mieszanka jest w porządku.
Wg urządzenia kontrolującego wyskakujący (ostatni) błąd wystąpił na niedogrzanym silniku (72 stop.), podczas hamowania silnikiem i nosi nazwę "P1172". Został on wykasowany jak poprzednio.
Jeśli ktoś miał podobny problem, zwłaszcza taki typ błędu to proszę o info.
W ogóle dobrze by było mieć taki temat z wszelakimi błędami występującymi w Linei.
Jeśli już gdzieś na forum to zostało opisane to proszę o wskazanie.
Pozdrawiam
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
chyba nie ma nikogo z takim doswiadczeniem. tez mam t-jeta i tez niedawno załozyłem gaz, ale cos takiego mi się nie pojawia.
przychodzi mi na myśł tylko jedno rozwiązanie - jechac do ASO i podpiąc pod kompa. byc może gazownik cos spieprzył przy robocie i teraz mówi ze to nie jest problem instalacji.
przychodzi mi na myśł tylko jedno rozwiązanie - jechac do ASO i podpiąc pod kompa. byc może gazownik cos spieprzył przy robocie i teraz mówi ze to nie jest problem instalacji.
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
od kolegów z alfaclubu:
Kod:
-- P1172 error
P1172 Lambda adaptat. 2 (additive) above upper limit
P1172 Lambda adaptat. 2 (additive) below lower limit
Jeśli TRA > 0 to air leak, TRA <0 to fuel injectors problems lub MAF (przepływomierz)
P1172 dotyczy tylko wolnych obrotów lub obciażenia.
Opis tego błędu sugeruje sprawdzanie w kolejności
- fałszywe powietrze na dolocie, tor wydechowy
-sonda lambda ( np. brak grzania grzałki )
- cisnienie paliwa ( filtr przytkany w pompie)
- system paliwowy ( np. wtryskiwacze )
- mechaniczne uszkodzenia ( uszczelniacz gumowy cylindra, słabsze cisnienie w którymś cylindrze, podpalone zawory )
- no i na końcu uszkodzone ECU, mało prawdopodobne ale .
Kod:
-- P1172 error
P1172 Lambda adaptat. 2 (additive) above upper limit
P1172 Lambda adaptat. 2 (additive) below lower limit
Jeśli TRA > 0 to air leak, TRA <0 to fuel injectors problems lub MAF (przepływomierz)
P1172 dotyczy tylko wolnych obrotów lub obciażenia.
Opis tego błędu sugeruje sprawdzanie w kolejności
- fałszywe powietrze na dolocie, tor wydechowy
-sonda lambda ( np. brak grzania grzałki )
- cisnienie paliwa ( filtr przytkany w pompie)
- system paliwowy ( np. wtryskiwacze )
- mechaniczne uszkodzenia ( uszczelniacz gumowy cylindra, słabsze cisnienie w którymś cylindrze, podpalone zawory )
- no i na końcu uszkodzone ECU, mało prawdopodobne ale .
- Fish
- klubowicz
- Posty: 493
- Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
- Przebieg: 145000
- Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
No w koncu ktos sie przyznaje do LPG w T-Jecie, napiszcie koledzy jakie macie instalacje.
Co do bledu tez go mialem. Nasze bolidy sa bardzo czule na niewlasciwa mieszanke, u mnie takze gazownik nie umial nic poradzic. Sam jezdzilem z podpietym komputerem tydzien i regulowalem mapki, tak wyregulowalem, ze juz od 2 miesiecy blad sie nie pojawil.
Ja obstawiam zla mieszanke, kwestia regulacji, ale zaden gazownik nei poswieci tyle czasu ile samemu mozna mapki wypiescic (uwaga utrata gwarancji, chyba ze sie dogadasz z gazownikiem).
Co do bledu tez go mialem. Nasze bolidy sa bardzo czule na niewlasciwa mieszanke, u mnie takze gazownik nie umial nic poradzic. Sam jezdzilem z podpietym komputerem tydzien i regulowalem mapki, tak wyregulowalem, ze juz od 2 miesiecy blad sie nie pojawil.
Ja obstawiam zla mieszanke, kwestia regulacji, ale zaden gazownik nei poswieci tyle czasu ile samemu mozna mapki wypiescic (uwaga utrata gwarancji, chyba ze sie dogadasz z gazownikiem).
<<FISH>>
-
- Nowy
- Posty: 20
- Rejestracja: 05 cze 2011, 11:27
- Przebieg: 13000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Braniewo
Witam !!!
Dziękuję za info.
Jednakże mam pytanko do "Fisha", co do typu reduktora i układu sterującego, itp.
Chciałbym się dowiedzieć, czy są takie same..... .Może być na priva.
Moje to:
1 reduktor: KME SILVER;
2 ukł. sterujący: STAG 4;
3 listwa wtryskowa: MAGIC JET .
Po drugie - gazownik mówił, że błąd z mieszanką zaczyna się od zera, np.
"P 017...." ? Co potwierdza fiat.
Ponadto miałeś jakiś specjalny program do ustawiania mieszanki ??? Nazwa ?
Pogadam jeszcze z tym gazownikiem - ma on niezłą opinie wśród właścicieli "kuchenek". Jestem jeszcze przed przeglądem-1000km.
Być może będę mu mógł (dzięki Wam Panowie) coś zasugerować.
Pozdrawiam.
Dziękuję za info.
Jednakże mam pytanko do "Fisha", co do typu reduktora i układu sterującego, itp.
Chciałbym się dowiedzieć, czy są takie same..... .Może być na priva.
Moje to:
1 reduktor: KME SILVER;
2 ukł. sterujący: STAG 4;
3 listwa wtryskowa: MAGIC JET .
Po drugie - gazownik mówił, że błąd z mieszanką zaczyna się od zera, np.
"P 017...." ? Co potwierdza fiat.
Ponadto miałeś jakiś specjalny program do ustawiania mieszanki ??? Nazwa ?
Pogadam jeszcze z tym gazownikiem - ma on niezłą opinie wśród właścicieli "kuchenek". Jestem jeszcze przed przeglądem-1000km.
Być może będę mu mógł (dzięki Wam Panowie) coś zasugerować.
Pozdrawiam.
- Fish
- klubowicz
- Posty: 493
- Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
- Przebieg: 145000
- Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
znam ale dzieki, nie schodzilem z niego jak mialem problemy

[ Dodano: |12 Lip 2011|, o 17:45 ]
tutaj masz wszystko o moim zestawie i problemie http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... &start=165tom113 pisze:Jednakże mam pytanko do "Fisha", co do typu reduktora i układu sterującego, itp.
w mojej ocenie masz lepszy reduktor i wtryskiwacze i z tego co wiem powinno to wszystko ladnie obsluzyc. Zostaje po mojemu sprawa kwestia prawidlowosci montazu ale bardziej regulacja. Skorzystaj z podanego przez emmera forum, tam jest kilku specy, tylko nie rob od razu tego co Ci napisza, tylko poczytaj i wyciagnij wnioski, mnie tam kilku chcialo prawie zajechac silnik.
Mnie sie wydaje, ze mialem wlasnie ten blad o ktorym piszesz, wiem ze go zdiagnozowalem pobieznie bo akurat nie mialem neta przy samochodzie, ale ja wyszedlem z tego jedynie regulacja map.
Ale oprocz tego bledu masz wszystko OK? Jezdzi dobrze?
Pogadaj z tym Twoim gazownikiem skoro taki dobry, do tego musi byc na prawde obeznany sam sie przekonalem.
Jak cos to podesle Ci skreeny jak ja mam ustawiony sterownik bo mamy ten sam, ewentualnie jak juz nic nie zrobisz to dam Ci namiary na goscia, ktory na 100% sobie z tym poradzi, cale forum lpg go zna, jezdza do niego z calej Polski, rozmawialem z ludzmi co u niego byli i robi cuda, sam bym do niego pojechal jakbym nie wybrnal z problemu, oszczedzasz czas i pieniadze.
Powodzenia, jak cos to sluze pomoca.
[ Dodano: |12 Lip 2011|, o 17:48 ]
nie, tylko AcGasSynchro.tom113 pisze:Ponadto miałeś jakiś specjalny program do ustawiania mieszanki ??? Nazwa ?
Z tego co takze sie dowiedzialem, to strojenie tego T-Jeta mapami to lipa, nalezy stroic po korektach z OBDII, no ale mnie sie udalo, mapy nie sa idealne, ale wlasnie chyba ma tak byc, od 2 miesiecy tylko leje i jezdze juz 4 000 km.
[ Dodano: |12 Lip 2011|, o 17:57 ]
Jesli jezdzi dobrze a tylko masz blad to nie jest tak zle, mnie blad pojawil sie dopiero po przegladzie na 1000 km.tom113 pisze:Jestem jeszcze przed przeglądem-1000km.
Poczekaj spokojnie do przegladu, maja obowiazek wszystko sprawdzic, faktycznie komp i silnik musza sie przystosowac do tego, nie wierzylem w to ale tak jest, centralka musi sie przystosowac bo na biezaco wprowadza korekty do skladu mieszanki i wszelkie grzebanie zaburza ta adaptacje (to taka autorska mysl, zeby sie nikt nie czepial). W nowych samochodach podobno Check engine przy LPG to normalka na poczatku.
<<FISH>>
-
- Nowy
- Posty: 20
- Rejestracja: 05 cze 2011, 11:27
- Przebieg: 13000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Braniewo
Witam !!!
Na wstępie dzięki "Fish" za obszerne info....
Hmmmmm .... co do tych mapek itp. Przeglądałem to ale za bardzo sam nie chce się bawić. Uważam, że lepiej to zrobią spece... Wiem, iż może czasami pomagają "za mocno" - ale to oni dysponują sprzętem. Chciałem jedynie coś swojemu gazownikowi zasugerować....
Po drugie, to co dodałeś po trzecim akapicie to tak jakbym go słuchał (tego gazownika), cytuję " komp i silnik musza sie przystosowac do tego, ..., centralka musi sie przystosować ....... i wszelkie grzebanie zaburza ta adaptacje".
Po pierwszym wystąpieniu błędu(i tu nie wiem jaki to był, ale na drugi dzień po założeniu gazu) specjalnie, dodatkowo wysyłał mnie do innego mechaniora celem sprawdzenia tej "adaptacji" i czy coś nie tak z silnikiem, aby upewnić że wsio "cacy".
Poza tym linea jeździ bez zarzutu - żadnych prychań, kichań , czy szarpnięć -- jak na benzynie .... Tylko ten sygnał po odpaleniu "check engine" mnie irytuje.
Aha, co znaczy " zapetlalo wtryski" - za dużo mieszanki (za bogato) ?
Oczywiście, wspomnę mu to co na pisałeś odnośnie strojenia oraz zmiany "ze Staga 4 - Stag 4 plus".
A po niedzieli mam u niego być, na ten przegląd i zobaczymy ...
Pozdrawiam
Na wstępie dzięki "Fish" za obszerne info....
Hmmmmm .... co do tych mapek itp. Przeglądałem to ale za bardzo sam nie chce się bawić. Uważam, że lepiej to zrobią spece... Wiem, iż może czasami pomagają "za mocno" - ale to oni dysponują sprzętem. Chciałem jedynie coś swojemu gazownikowi zasugerować....
Po drugie, to co dodałeś po trzecim akapicie to tak jakbym go słuchał (tego gazownika), cytuję " komp i silnik musza sie przystosowac do tego, ..., centralka musi sie przystosować ....... i wszelkie grzebanie zaburza ta adaptacje".
Po pierwszym wystąpieniu błędu(i tu nie wiem jaki to był, ale na drugi dzień po założeniu gazu) specjalnie, dodatkowo wysyłał mnie do innego mechaniora celem sprawdzenia tej "adaptacji" i czy coś nie tak z silnikiem, aby upewnić że wsio "cacy".
Poza tym linea jeździ bez zarzutu - żadnych prychań, kichań , czy szarpnięć -- jak na benzynie .... Tylko ten sygnał po odpaleniu "check engine" mnie irytuje.
Aha, co znaczy " zapetlalo wtryski" - za dużo mieszanki (za bogato) ?
Oczywiście, wspomnę mu to co na pisałeś odnośnie strojenia oraz zmiany "ze Staga 4 - Stag 4 plus".
A po niedzieli mam u niego być, na ten przegląd i zobaczymy ...
Pozdrawiam
- Fish
- klubowicz
- Posty: 493
- Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
- Przebieg: 145000
- Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
a dokladnie to nie wiem, nie wydaje mi sie zeby chodzilo o mieszanke, raczej chodzi tutaj o maksymalne otwarcie wtryskiwaczy, ktore nie nadazaja obsluzyc, szczerze to ja bardziej kieruje sie tym wszystkim logika niz jakas wiedza mechanicznatom113 pisze:Aha, co znaczy " zapetlalo wtryski" - za dużo mieszanki (za bogato) ?

Co do Stag4 plus to mysle, ze masz zaktualizowane bo to sie robi z automatu instalujac na PC nowsze oprogramowanie producenta centralki, nie sadze zeby gazownik nie zaktualizowac sobie softu. Skoro Ci nie prycha i nie kicha to albo rozgarniety gazownik zrobil od razu co trzeba w programie albo akurat Silver + Magiki obsluguja to bez kombinacji.
Jesli ten blad bedzie sporadyczny to po kilku dniach sam Ci zniknie, ale moze sie pojawic ponownie, ja mysle, ze skoro jeszcze nie zagladane bylo do tego od instalacji to skoryguje Ci ustawienia i bedzie dobrze. Powodzenia. Daj znac po rozwiazaniu.
[ Dodano: |13 Lip 2011|, o 22:26 ]
tom113 a tak na marginesie to oplacalo Ci sie ten gaz montowac przy takich przebiegach jakies widze u Ciebie? Chyba ze planujesz pojezdzic wiecej, jesli mozna to ile Cie kosztowala instalacja, ja dalem 2300 zl.
<<FISH>>