Bicie kierownicy i ściąganie w prawo

Awatar użytkownika
patefoniq
klubowicz
klubowicz
Posty: 31
Rejestracja: 15 sty 2010, 8:43
Przebieg: 38000
Silnik: 1,4 T-Jet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: patefoniq »

Moje stały normalnie, ale narzeczonej też stały tak samo i nic się u niej nie dzieje, a też ma alusy.
pozdrawiam
Piotr Paszkowski aka patefoniQ FIAT -> "Fix It Again Tomorrow"

¯\(°_o)/¯
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

patefoniq, no skoro stały normalnie (czyli nie na leżąco jak rozumiem) to opona się prawdopodobnie odkształciła. Nie chce Cię martwić ale tak zepsuta opona może nadawać się już tylko na śmietnik...
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Moje też stały sobie w garażu oparte o ścianę. Nie mam innej możliwości przetrzymania ich przez zimę. Napompowałem tylko więcej powietrza, żeby się zdeformowały. Założyłem i nie mam żadnych problemów w jazdą. Zimówki traktuję tak samo i też im nic nie było.
Gdyby opona była zdeformowana, to powinno chyba wyjść przy wyważaniu.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

przełóż tył na przód i odwrotnie. u mnie poskutkowało chociaż bicia nie miałem tylko ściąganie. na wyważarce nic nie wychodziło. ta opona lata na prawym tylnym kole, jest oznaczona przeze mnie że zawsze tam ma być. żadnych śladów zniszczeń czy uszkodzeń na niej nie widać
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Bernardito »

Coval, czyli jak trzymasz na felgach i dbasz o dobre ciśnienie to nie powinno być problemów? Kwestia ułożenia w tym przypadku nie ma już takiego znaczenia? Mam na razie swoje zimówki od Bravo po prostu poskładane tak nie do końca ani pion ani poziom (raczej jedna obok drugiej z małym ukosem:)) - nie miałem czasu ani możliwości się z tym pobawić.
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Bernardito, wzorem do naśladowania w kwestii przechowywania opon raczej nie jestem. Ale wątpię żeby np w hurtowniach z nowymi oponami ktoś się bardzo przejmował przechowywaniem. Leżą jedna na drugiej ułożone w kilkumetrowe wieże, a potem sprzedają takie gnioty grożąc palcem co nam się stanie jak nie będziemy o nie dbali. W motorze miałem 15 letnie opony, motor stał normalnie tylko mocno napompowany. Wymieniłem je bo straciły przyczepność, ale bicia czy deformacji nie zaobserwowałem.
Awatar użytkownika
patefoniq
klubowicz
klubowicz
Posty: 31
Rejestracja: 15 sty 2010, 8:43
Przebieg: 38000
Silnik: 1,4 T-Jet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: patefoniq »

No to w takim razie co bije?! :(
pozdrawiam
Piotr Paszkowski aka patefoniQ FIAT -> "Fix It Again Tomorrow"

¯\(°_o)/¯
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

patefoniq, a próbowałeś przełożyć koła z tyłu na przód ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

patefoniq, robiłeś już coś? byłeś u diagnosty? Nikt z nas nie jechał Twoim autem i możemy tylko zgadywać.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Ja to widzę tak:
Przełożyć koła z tyłu na przód i a z przodu na tył. Jeśli nadal bije, to wizyta w serwisie i diagnoza zawieszenia. Jeśli bicie ustąpiło, to wizyta u porządnego gumiarza i ustalenie, dlaczego koła, które właśnie wylądowały na tyle powodują takie efekty. Cudów nie ma, coś musi być, pytanie czy problem tkwi w zawieszeniu, felgach czy może w oponach. Jeśli okazało by się, że to wina kół, to proponował bym pojechać do innego gumiarza niż ten, który zmieniał Ci opony, rozważył bym wizytę w ASO - u mnie po nieudolnej wymianie opon w zapyziałym warsztaciku z oponami właśnie ASO porządnie ustaliło co i jak (głąby nie usunęli starych ciężarków, nie wiem jak im się udało w ogóle koło tak wyważyć)
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Czasami u pseudo wulkanizatorów zdarzają się rozkalibrowane wyważarki.
Pojechałbym do kogoś polecanego, kto dba o swój sprzęt, i wyważył od nowa.
Sam spotkałem się już z zakładami dla których 10 gram w tą czy w tamtą nie stanowi problemu, i uważają że można tak zostawić, bo szybko szybko i następny klient czeka
Awatar użytkownika
patefoniq
klubowicz
klubowicz
Posty: 31
Rejestracja: 15 sty 2010, 8:43
Przebieg: 38000
Silnik: 1,4 T-Jet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: patefoniq »

Kolejna usterka. Od bicia kół "brzęczy" mi przegub przy skrętach. Nie robiłem nic, bo nie mam kiedy. Teraz bez ASO się nie obejdzie już.
pozdrawiam
Piotr Paszkowski aka patefoniQ FIAT -> "Fix It Again Tomorrow"

¯\(°_o)/¯
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

patefoniq, napisz coś więcej. Co rozumiesz przez "brzęczy" przegub przy skrętach i że jest to od bicia kół ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

patefoniq pisze:Kolejna usterka. Od bicia kół "brzęczy" mi przegub przy skrętach. Nie robiłem nic, bo nie mam kiedy. Teraz bez ASO się nie obejdzie już.
Masz na myśli chrobotanie przy max skręcie, nie pamiętam już w którą stronę?
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

patefoniq, może to być guma (osłona) przegubów. Po zimie przy skręcie lubią dziwny dźwięk wydawać. Pomaga psiknięcie na gumę WD-40. Albo masz kolejną usterkę.
ODPOWIEDZ