Nowy kontra użwany

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Nowy kontra użwany

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Linea trafiła do serwisu i dostałem zastępczą 1.4 8v z przebiegiem 640km. Mój bolid ma obecnie ponad 19tyś km więc teoretycznie niewiele. Jechałem sobie do domu i byłem zaskoczony ciszą jaka panuje w nowym aucie. Deska, konsola, tapicerka drzwi, nie wydają żadnych niepokojących dźwięków. Dezintegracja mojego wnętrza w stosunku do nowego samochodu nieco mnie przeraża.
Wydaje mi się, że u mnie od nowości jest lekki luz na kierownicy. Pisze że mi się wydaje, bo w Linei, którą dostałem nie ma absolutnie żadnego luzu na kierownicy, drążek zmiany biegów również nie ma żadnego luzu.
Z tego co wiem to T-Jet i 8v mają identyczne podwozia. Teraz wiem, że to podwozie zostało stworzone do 8v, a potem wrzucili do niego ciężkiego T-Jeta. Jeździ się o wiele lepiej, auto jest sztywniejsze i bardziej sprężyste, a mimo to lepiej wybiera nierówności drogi. T-Jetem jeździ się jak by miał wyrobione amory i rozhartowane sprężyny. Różnica może być w pewnej części zasługą opon. Auto stało na 205/55/16.
Co do samej jazdy to w przedziale od 1200-2000ob/min T-Jet nie ma szans :zlośnik To co się dzieje potem to już czyste szaleństwo. Nie dziwię się, że ten silnik bierze olej, żeby żwawo przejechać przez miasto trzeba go trzymać na 4tyś obr, a od 2biegu noga leży na podłodze.
Hamulce w 8v są w porównaniu do T-Jeta słabiutkie. Zaskoczyły mnie bardziej niż silnik.
Niestety nadal nie ma osłony pod silnikiem, gumy przy zawiasach praktycznie dotykają drzwi i wkrótce zaczną ocierać, a listwa na dachu odstaje i wymaga interwencji.
Kierownica, drążek biegów i mieszek są z innej skóry niż w starych Lineach, więc tutaj się poprawiło.
Auto jest na tyle nowe, że ma jeszcze czasowy dowód rejestracyjny i ma nowy kolorek z gamy Fiata.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2011, 18:44 przez Kuzyn_z_Sosnowca, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

Coval nie myślałeś żeby się w jakimś auto świecie zatrudnić dałeś opis, odczucia jak w teście na tvnturbo.
a na poważnie zamieniłbyś się na 1,4 8v czy pozostałbyś przy T-jecie?
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Re: Nowy kontra użwany

Post autor: mireks »

Coval, aż się boję myśleć jak musi hałasować mój bolid, który ma prawie 3 razy większy przebieg niż Twój. W dodatku jeszcze kopciuch pod maską :)
Pozostaje tylko zakup rollsa. Podobno wyciszenie jest absolutne :ryczy

Tak na serio, to pomimo posunięcia w czasie nie obserwuje u siebie żadnych niepokojących trzasków, stuków, świerszczy i innych dodatków akustycznych. Może akurat tego nie zauważam, ale jeśli chodzi o świerszcze to jestem na nie uczulony. Jedyny jaki się czasem zdarza, to ten przy lewym środkowym słupku obok kierowcy. Kilka osób się na niego uskarżało. Natomiast czy to zima czy lato, samochód jeździ jako jeden kawałek. I dobrze :pomysli
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

mireks pisze:Coval, aż się boję myśleć jak musi hałasować mój bolid, który ma prawie 3 razy większy przebieg niż Twój. W dodatku jeszcze kopciuch pod maską :)
Skrzypienia w mojej Linei to głównie zasługa wiecznie remontowanej drogi do centrum miasta. Ale mimo wszystko wnętrze nie powinno tak szybko się rozpadać. Z resztą wystarczy spojrzeć na forum, usterkowość naszych limuzyn jest skrajnie różna. Widocznie auto mam z piątkowej zmiany.

Wracając do nowej Linei to nadal nie ma fabrycznie nadkoli z tyłu, więc nowi właściciele dalej muszą smarować rygiel klapki.
M pisze:poważnie zamieniłbyś się na 1,4 8v czy pozostałbyś przy T-jecie?
Jak wjadę moją na autostradę to wszystko idzie w niepamięć. Przedwczoraj chciałem zamknąć licznik, ale przy 210 przypomniałem sobie że opony mam do 180km/h :) Tak więc o zamianie na 8v nie ma mowy. Może w przyszłości trzeba będzie pokombinować ze sprężynami z 1.6
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Coval pisze:Auto stało na 205/55/16.
To mnie zaskoczyło.
Czy tak fabryka dała, czy diler takie akurat zimówki założył??
Mnie się również bardzo miło jeździ na 205 :)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Diler założył Kormorany.

[ Dodano: |1 Mar 2011|, o 21:09 ]
A co sądzicie o tym nowym kolorze? Widziałem go wcześniej na zdjęciach i prezentował się ładnie, natomiast teraz wg. mnie do Red Flamenco się nie umywa. Zrobię zdjęcia jak będzie jaśniej na dworze.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
enter
klubowicz
klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2011, 12:28
Przebieg: 0
Silnik: 1,4
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Łapy
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: enter »

a jak jest ze spasowaniem plastików w okolicy schowka i bezpieczników?
Pozdrawiam Enter
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

widzę ma rejestrację Zawierciańską, w mojej ze spasowaniem plastików jest ok
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ze spasowaniem plastików w dolnej części tapicerki jest ok. Ale u siebie też nie mam zastrzeżeń. W zastępczej schowek opada powoli, w mojej od razu. Nie przeszkadza mi to, ale coś widocznie w mechanizmie otwierania jest zmienione. Tutaj nie wiem czy seryjnie czy jest to opcja, zastosowano podświetlenie schowka.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Coval pisze:A co sądzicie o tym nowym kolorze?
Kolor ten jest taki jakby "smutny"
Red Flamenco jednak bardziej do mnie przemawia.
Fajnie by było jakby udało Ci się zrobić zdjęcie dwóch Linek obok siebie; Twojej i tego pożyczaka.
Coval pisze:Tutaj nie wiem czy seryjnie czy jest to opcja, zastosowano podświetlenie schowka.
Seryjnie.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Zdecydowanie kolor Red Flamenco jest ładniejszy. Co do "zużycia" Twojej Linei Coval to niestety nie zużyła się a po prostu tak od nowości działała. Nowe Linee zostały poprawione. Zauważyłem to już na jazdach testowych w 2010 roku (po kolejnej fazie zmian). W końcu jak mawiają najlepsze auta to ostatnie auta z danej serii modelowej. Hamulce w 1,4 owszem słabiutkie. A zawieszenie jest jakie jest, ja nie narzekam :)
Jeździłem wczoraj T-Jetem taki jak mój... przebieg 3800 km, kupiona w lutym 2008. Hałas we wnętrzu i działanie auta identyczne.
PS>Mam nadzieję, że właściciel tej Linei już tutaj jest :)
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Coval pisze:
mireks pisze:Coval, aż się boję myśleć jak musi hałasować mój bolid, który ma prawie 3 razy większy przebieg niż Twój. W dodatku jeszcze kopciuch pod maską :)
Skrzypienia w mojej Linei to głównie zasługa wiecznie remontowanej drogi do centrum miasta. Ale mimo wszystko wnętrze nie powinno tak szybko się rozpadać. Z resztą wystarczy spojrzeć na forum, usterkowość naszych limuzyn jest skrajnie różna. Widocznie auto mam z piątkowej zmiany.
Coval, gdy wracam z robótki do domciu, to korzystam ze skrótu, który przez 300 metrów ciągnie się dróżką ułożoną z betonowych płyt. Jak się po tym jeździ każdy wie. Przy dojeździe do pracy również korzystam ze złej jakości jezdni, na której nie ma jednego metra jednolitego albo równego asfaltu. Odcinek ten ma ok. 5 km i jeżdżę nim już 3 lata dzień w dzień z wyjątkiem weekendów. No i generalnie nie słyszę aby coś mi chrupało albo świerszczało w samochodzie. Obawiałem się o świerszcze 3 , 6 lat po zakupie ale póki co złego słowa nie powiem,a 3 latka zleciały. Syndrom piątku to ogólnie znana przypadłość. Szczególnie na forum Nuova Bravo się fascynowali tym przypadkiem :)
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 943
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: buhert »

Coval pisze:Jak wjadę moją na autostradę to wszystko idzie w niepamięć.
ja mam tak samo + jak widzę jakiegoś Wieśwagena których "próbuje" podskoczyć :ryczy

wtedy nawet bajerów z wersji Dynamic mi nie brakuje :zlośnik

możecie mówić co chcecie ale jest uwieeeelbiam T-JETa :zlośnik
enter
klubowicz
klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2011, 12:28
Przebieg: 0
Silnik: 1,4
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Łapy
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: enter »

Coval, czy mógłbyś zrobić choć jeszcze jedno zdjęcie?
Tak, żeby dobrze było go widać z boku
Pozdrawiam Enter
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Coval pisze:Może w przyszłości trzeba będzie pokombinować ze sprężynami z 1.6
Linea 1,6 również podobnie jeździ do naszej. I też przód tak nisko jest jak u nas. Może nieseryjne zawieszenie wprowadź :)
ODPOWIEDZ