Krzywe koło kierownicy

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Moim zdaniem w Lineach coś jest do bani z układem kierowniczym. Tylko Linee ściąga i tylko Linea ma hydrauliczne wspomaganie z..... Peugeota. GPunto 500 mają te same skrzynie z tymi samymi dyferencjałami, ale Fiatowski elektryczny układ kierowniczy i jeżdżą prosto.
Wystarczy zrobić mały test, jedziemy po prostej drodze około 60km/h i lekko tyrpnąć kierownice w lewo, o kilka stopni. Od razu odbije i ustawi się prosto. Jeśli to samo zrobimy w prawą stronę kierownica zostanie przekrzywiona w prawo.
Awatar użytkownika
MARCIN127
klubowicz
klubowicz
Posty: 264
Rejestracja: 24 sty 2010, 19:32
Przebieg: 50085
Silnik: 1,4,8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: poznań

Post autor: MARCIN127 »

ja miałem ten sam problem na alufelgach no i założyłem felgi stalowe z zimowymi oponami no i co problem zniknął także podejrzewam ze felgi aluminiowe są pokrzywione i to powoduje ściąganie naszych aut :red
marcin127
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

bacasos, spróbuj przełożyć opony z przodu na tył, a tył na przód. u mnie pomogło.
tomektt
klubowicz
klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: tomektt »

MARCIN127 pisze:ja miałem ten sam problem na alufelgach no i założyłem felgi stalowe z zimowymi oponami no i co problem zniknął także podejrzewam ze felgi aluminiowe są pokrzywione i to powoduje ściąganie naszych aut :red
Marcin nie wiem czy wymieniasz opony samodzielnie, ale w mojej już po zakupie okazało się, że jedna alufelga była krzywa.
Niestety ujawniło się to w listopadzie, półroku później, gdy zmieniałem opony.
Po dokładnym przyjrzeniu się krawędziom gumiarz odkrył mały ślad na rancie po uderzeniu. Wrzucił koło na wyważarkę i potwierdził podejrzenie.
Pozostałe koła miałem proste.
Z autem do czasu tej wymiany obchodziłem się jak z jajkiem.
Wszelkie krawężniki, ostre podjazdy, dziury studzienki były pokonywane przez mnie z wielką, bardzo wielką ostrożnością.
Nie walczyłem z serwisem bo wyszedłem z założenia, że miałbym małe szanse na wszelką reklamację.
Jak każdy normalny klient domniemałem, że kupując auto u dealera, nawet demo , nie będzie mnie chciał on "przekręcić", bo ryzykuje utratę reputacji.
Dlatego nie przyjrzałem się wtedy dokładnie krawędziom szprychowych felg.
Za to skupiłem się wtedy na innych detalach.
I znów się pomyliłem. U gumiarza stwierdziłem, że mimo upływu 10 lat niewiele się w salonach zmieniło. Wtedy z nowym autem wciśnięto mi jak się okazało później "stary" minimalnie uszkodzony aku. :przykry
Teraz już wiem, że przy kupnie nowego auta trzeba postępowac jak przy okazjonalnym zakupie na giełdzie, czyli przez lupę z dużą dozą niewiary we wszelkie zapewnienia dealera.
Mądry Polak po szkodzie. :)

Marcin, proponuję Ci podczas zamiany kól na letnie sprawdzić alulfelgi na wyważarce.
Ja czekam bliżej kalendarzowej wiosny i zmiany kółek, wtedy pojadę na sprawdzenie zbieżności.
Nie do ASO.
Zobaczymy jaki będzie wynik.
Tomek
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

emmer pisze:bacasos, spróbuj przełożyć opony z przodu na tył, a tył na przód. u mnie pomogło.
U mnie w zeszłym roku też coś takiego występowało i przełożenie pomogło
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Na piatek jestem umowiony na pierszy przeglad rejestracyjny wiec poprosze zeby sie przyjrzeli dokladniej temu
Ostatnio zmieniony 23 lut 2011, 12:03 przez cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

pawe1_c, a jaki masz przebieg?
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

38000 km. Przez pierwsze dwa lata robilem mniej kilometrow
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
MARCIN127
klubowicz
klubowicz
Posty: 264
Rejestracja: 24 sty 2010, 19:32
Przebieg: 50085
Silnik: 1,4,8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: poznań

Post autor: MARCIN127 »

czekam na zmianę felg mam nadziej ze wyważenie wystarczy i nie bede musiał ich prostować aczkolwiek mogę je zawies już teraz i je sprawdzi :idea
marcin127
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Odświeżę nieco temat: kierownica leciutko przekręcona w lewą stronę. Czy u Was regulacja zbieżności wyeliminowała takie przypadłości ? Czy delikatnie przestawiona zbieżność również może wpływać na występowanie drgań przy wyższych prędkościach ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Post autor: mpsfc »

mwas pisze:kierownica leciutko przekręcona w lewą stronę. Czy u Was regulacja zbieżności wyeliminowała takie przypadłości ?
Oczywiście.
mwas pisze: Czy delikatnie przestawiona zbieżność również może wpływać na występowanie drgań przy wyższych prędkościach ?
Nie, na bank wyważenie. Zaliczyłeś pewnie jakieś dziursko, masz wtedy w gratisie zbieżność i wyważenie.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

mpsfc pisze:Zaliczyłeś pewnie jakieś dziursko
O to akurat u nas nie trudno :ink
mpsfc pisze:masz wtedy w gratisie zbieżność i wyważenie.
Tak właśnie myślałem, jutro jestem umówiony na sprawdzenie i jednego i drugiego. Pytanie, czy warsztat musi być wyposażony w jakąś kosmiczną technologię do ustawiania zbieżności, czy na normalnym stanowisku dadzą sobie z tym radę ? Pytam, gdyż wiem, że w naszych Linkach zbieżność jest strasznie delikatną kwestią :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

mwas pisze:
mpsfc pisze:Zaliczyłeś pewnie jakieś dziursko
O to akurat u nas nie trudno :ink
mpsfc pisze:masz wtedy w gratisie zbieżność i wyważenie.
Tak właśnie myślałem, jutro jestem umówiony na sprawdzenie i jednego i drugiego. Pytanie, czy warsztat musi być wyposażony w jakąś kosmiczną technologię do ustawiania zbieżności, czy na normalnym stanowisku dadzą sobie z tym radę ? Pytam, gdyż wiem, że w naszych Linkach zbieżność jest strasznie delikatną kwestią :ink
mwas, normalny warsztat poradzi sobie ze zbieżnością w Linei pod warunkiem dysponowania zaleceniami Fiata. Bez nich będą się szarpać i eksperymentować, bo tolerancja nastaw jest bardzo wąska i auto pod tym względem jest nadzwyczj wredne dla fachowca. Ustawią Ci zbieżność w dobrej wierze, a przy okazji auto zacznie Ci uciekać na którąś stronę albo zacznie mieć tendencję do myszkowania po nierównej drodze. Mam gdzieś w domu skan nastaw fabrycznych gdy sam przerabiałem ten temat. Zawiesiłem ten skan w którymś z wątków tylko nie pamiętam gdzie :bezzdania
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

mireks pisze:mwas, normalny warsztat poradzi sobie ze zbieżnością w Linei pod warunkiem dysponowania zaleceniami Fiata.
No i właśnie pytanie, czy takowymi będą dysponowali. Najwyżej, jak się okaże, że sobie nie poradzą, to zawitam w ASO :ink
mireks pisze:Mam gdzieś w domu skan nastaw fabrycznych gdy sam przerabiałem ten temat. Zawiesiłem ten skan w którymś z wątków tylko nie pamiętam gdzie :bezzdania
No fajnie byłoby mieć coś takiego, ale również nie mogę tego namierzyć na forum... :oj
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

jak będę miał trochę czasu w weekend (chociaż wątpię) to poszukam swoich
ODPOWIEDZ