Krzywe koło kierownicy
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Moim zdaniem w Lineach coś jest do bani z układem kierowniczym. Tylko Linee ściąga i tylko Linea ma hydrauliczne wspomaganie z..... Peugeota. GPunto 500 mają te same skrzynie z tymi samymi dyferencjałami, ale Fiatowski elektryczny układ kierowniczy i jeżdżą prosto.
Wystarczy zrobić mały test, jedziemy po prostej drodze około 60km/h i lekko tyrpnąć kierownice w lewo, o kilka stopni. Od razu odbije i ustawi się prosto. Jeśli to samo zrobimy w prawą stronę kierownica zostanie przekrzywiona w prawo.
Wystarczy zrobić mały test, jedziemy po prostej drodze około 60km/h i lekko tyrpnąć kierownice w lewo, o kilka stopni. Od razu odbije i ustawi się prosto. Jeśli to samo zrobimy w prawą stronę kierownica zostanie przekrzywiona w prawo.
-
- klubowicz
- Posty: 249
- Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
- Przebieg: 49000
- Silnik: 1,3 mjt
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Poznań
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Marcin nie wiem czy wymieniasz opony samodzielnie, ale w mojej już po zakupie okazało się, że jedna alufelga była krzywa.MARCIN127 pisze:ja miałem ten sam problem na alufelgach no i założyłem felgi stalowe z zimowymi oponami no i co problem zniknął także podejrzewam ze felgi aluminiowe są pokrzywione i to powoduje ściąganie naszych aut
Niestety ujawniło się to w listopadzie, półroku później, gdy zmieniałem opony.
Po dokładnym przyjrzeniu się krawędziom gumiarz odkrył mały ślad na rancie po uderzeniu. Wrzucił koło na wyważarkę i potwierdził podejrzenie.
Pozostałe koła miałem proste.
Z autem do czasu tej wymiany obchodziłem się jak z jajkiem.
Wszelkie krawężniki, ostre podjazdy, dziury studzienki były pokonywane przez mnie z wielką, bardzo wielką ostrożnością.
Nie walczyłem z serwisem bo wyszedłem z założenia, że miałbym małe szanse na wszelką reklamację.
Jak każdy normalny klient domniemałem, że kupując auto u dealera, nawet demo , nie będzie mnie chciał on "przekręcić", bo ryzykuje utratę reputacji.
Dlatego nie przyjrzałem się wtedy dokładnie krawędziom szprychowych felg.
Za to skupiłem się wtedy na innych detalach.
I znów się pomyliłem. U gumiarza stwierdziłem, że mimo upływu 10 lat niewiele się w salonach zmieniło. Wtedy z nowym autem wciśnięto mi jak się okazało później "stary" minimalnie uszkodzony aku.

Teraz już wiem, że przy kupnie nowego auta trzeba postępowac jak przy okazjonalnym zakupie na giełdzie, czyli przez lupę z dużą dozą niewiary we wszelkie zapewnienia dealera.
Mądry Polak po szkodzie.

Marcin, proponuję Ci podczas zamiany kól na letnie sprawdzić alulfelgi na wyważarce.
Ja czekam bliżej kalendarzowej wiosny i zmiany kółek, wtedy pojadę na sprawdzenie zbieżności.
Nie do ASO.
Zobaczymy jaki będzie wynik.
Tomek
- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
- Kontakt:
Na piatek jestem umowiony na pierszy przeglad rejestracyjny wiec poprosze zeby sie przyjrzeli dokladniej temu
Ostatnio zmieniony 23 lut 2011, 12:03 przez cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
Sympatyk forum :-)
- mpsfc
- klubowicz
- Posty: 1137
- Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
- Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 19 razy
Oczywiście.mwas pisze:kierownica leciutko przekręcona w lewą stronę. Czy u Was regulacja zbieżności wyeliminowała takie przypadłości ?
Nie, na bank wyważenie. Zaliczyłeś pewnie jakieś dziursko, masz wtedy w gratisie zbieżność i wyważenie.mwas pisze: Czy delikatnie przestawiona zbieżność również może wpływać na występowanie drgań przy wyższych prędkościach ?
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie 

- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
O to akurat u nas nie trudnompsfc pisze:Zaliczyłeś pewnie jakieś dziursko

Tak właśnie myślałem, jutro jestem umówiony na sprawdzenie i jednego i drugiego. Pytanie, czy warsztat musi być wyposażony w jakąś kosmiczną technologię do ustawiania zbieżności, czy na normalnym stanowisku dadzą sobie z tym radę ? Pytam, gdyż wiem, że w naszych Linkach zbieżność jest strasznie delikatną kwestiąmpsfc pisze:masz wtedy w gratisie zbieżność i wyważenie.

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- mireks
- klubowicz
- Posty: 971
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
- Kontakt:
mwas, normalny warsztat poradzi sobie ze zbieżnością w Linei pod warunkiem dysponowania zaleceniami Fiata. Bez nich będą się szarpać i eksperymentować, bo tolerancja nastaw jest bardzo wąska i auto pod tym względem jest nadzwyczj wredne dla fachowca. Ustawią Ci zbieżność w dobrej wierze, a przy okazji auto zacznie Ci uciekać na którąś stronę albo zacznie mieć tendencję do myszkowania po nierównej drodze. Mam gdzieś w domu skan nastaw fabrycznych gdy sam przerabiałem ten temat. Zawiesiłem ten skan w którymś z wątków tylko nie pamiętam gdziemwas pisze:O to akurat u nas nie trudnompsfc pisze:Zaliczyłeś pewnie jakieś dziursko
Tak właśnie myślałem, jutro jestem umówiony na sprawdzenie i jednego i drugiego. Pytanie, czy warsztat musi być wyposażony w jakąś kosmiczną technologię do ustawiania zbieżności, czy na normalnym stanowisku dadzą sobie z tym radę ? Pytam, gdyż wiem, że w naszych Linkach zbieżność jest strasznie delikatną kwestiąmpsfc pisze:masz wtedy w gratisie zbieżność i wyważenie.

- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
No i właśnie pytanie, czy takowymi będą dysponowali. Najwyżej, jak się okaże, że sobie nie poradzą, to zawitam w ASOmireks pisze:mwas, normalny warsztat poradzi sobie ze zbieżnością w Linei pod warunkiem dysponowania zaleceniami Fiata.

No fajnie byłoby mieć coś takiego, ale również nie mogę tego namierzyć na forum...mireks pisze:Mam gdzieś w domu skan nastaw fabrycznych gdy sam przerabiałem ten temat. Zawiesiłem ten skan w którymś z wątków tylko nie pamiętam gdzie

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM