
Krzywe koło kierownicy
Krzywe koło kierownicy
Mam pytanie. Tydzień temu miałem wymieniane górne mocowania kolumny MacPersona. Dzisiaj wracając do domu zauważyłem, że koło kierownicy (jadąc prosto) jest lekko przekręcone w prawą stronę. Kiedy wyprostowałem kierownicę, auto zaczęło nieznacznie skręcać w lewo. Czy w przypadku wymiany mocować też powinno ustawiać się zbieżność? Generalnie nie wiem czy ten lekki skręt jest czymś niepokojącym, stąd pytanie do Was 

FIAT Tipo SW Business Lounge T-Jet 1.4 @ 120KM
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- mireks
- klubowicz
- Posty: 971
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
- Kontakt:
Miałem ten sam problem po wymianie łożysk, ale u mnie przekręcenie kierownicy było prawie niewidoczne. Linea ma nadzwyczaj mało tolerancyjny układ kierowniczy w związku z czym ustawienie zbieżności wymaga bardzo dobrej znajomości parametrów narzuconych przez producenta i bardzo precyzyjnej regulacji nastawów. Metoda "na lampki" i bardzo dobre doświadczenia diagnosty się tu nie sprawdzą, bo inne samochody są pod tym względem bardziej tolerancyjne dzięki czemu regulacja w nich zawsze wychodzi. U nas tak nie jest.NRG pisze:Czyli wymiana mocowań ma wpływ na zbieżność?
Powinni Ci poprawić zbieżność w ramach wymiany łożysk (ja takie zapewnienie dostałem z ASO) i koniecznie zażądaj aby zrobili to zgodnie ze sztuką, a nie tylko metodą "na oko". Jeśli ASO się nie przyłoży, to samochód będzie nerwowo zachowywać się na drodze i będziesz zmuszony ponowić wizytę w sewisie. Nie daj się namówić na regulację geometrii tylnej osi

mireks
-
- Nowy
- Posty: 17
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:35
- Przebieg: 39858
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Podkarpacie
Ech te nasze serwisy... na pewno za bardzo przekręcili końcówkę kierowniczą nawet o pół to już jest różnica.
Jak wymieniłem całą kolumnę w nexii to kierownica była o 3/4 w prawo a samochód jechał prosto zajechałem na regulację "końcówki drążka kierowniczego" i "wsiio" i kierownica prostom i kierunki i nawet 4 śladów nie zostawia
Także zwróc uwagę w ASO wymienili to powinni od dac tak jak było czyli prosto (acha ino niech to robią delikatne bo mogą specjalnie zerwac osłonkę "golenia" i powiedziec iż musieli wymienic całą końcówkę czyli kaska znów dla nich . Tak czy siek trzeba zawsze mimo zakazów na hali warsztatowej by i patrzyc na ręce ,niby serwis a h** lepiej sami sobie dłubmy w naszych maszynach i będziemy wiedziec że jak coś to sami niechcący zrobiliśmy a nie Autoryzowany profesjonalny servis "
Jak wymieniłem całą kolumnę w nexii to kierownica była o 3/4 w prawo a samochód jechał prosto zajechałem na regulację "końcówki drążka kierowniczego" i "wsiio" i kierownica prostom i kierunki i nawet 4 śladów nie zostawia

Także zwróc uwagę w ASO wymienili to powinni od dac tak jak było czyli prosto (acha ino niech to robią delikatne bo mogą specjalnie zerwac osłonkę "golenia" i powiedziec iż musieli wymienic całą końcówkę czyli kaska znów dla nich . Tak czy siek trzeba zawsze mimo zakazów na hali warsztatowej by i patrzyc na ręce ,niby serwis a h** lepiej sami sobie dłubmy w naszych maszynach i będziemy wiedziec że jak coś to sami niechcący zrobiliśmy a nie Autoryzowany profesjonalny servis "
- kazgas
- klubowicz
- Posty: 715
- Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
- Przebieg: 85000
- Silnik: 1,4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Czarna
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Dlaczego musisz płacić?bacasos pisze:mam ten sam problem gość z ASO SZCZĘSNY w Dąbrowie powiedział podobnie <wjechałem w dziurę i się przestawiło>.
zbieżności - 120zeta!!!! ha ha ha
Byłem na przeglądzie gwarancyjnym i zbieżność sprawdzili na stanowisku w ramach przeglądu bo powiedziałem,że zbieżność nie podoba mi się.
Ale po sprawdzeniu okazało się że wszystko jest w porządku.
Kierownica nie może być krzywa. Ma być prosta, a poza tym skąd serwisowiec wie że wjechałem w dziurę
Zbieżność w samochodzie na gwarancji ma być prawidłowa.
Kazek
- mireks
- klubowicz
- Posty: 971
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
- Kontakt:
A bo mnie przy jednej okazji próbowali na to naciągnąć. Tłumaczenie było takie, że trzeba wszystko kompleksowo ustawiać i takie tam inne banały. Tylko, że u mnie problem wystąpił po zaliczeniu dziury przodem. Po wielu bojach z ustawieniami przodu wszystko wróciło do normy. Oczywiście ASO za kompleksową regulację kasuje ponad 100% więcej kaski. U mnie koszt usługi przy takiej dogłębnej geometrii miał kosztować około 350 zetaemmer pisze:a czemu?mireks pisze:Nie daj się namówić na regulację geometrii tylnej osi
