Krzywe koło kierownicy

Awatar użytkownika
NRG
klubowicz
klubowicz
Posty: 368
Rejestracja: 22 maja 2010, 21:34
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 3 razy

Krzywe koło kierownicy

Post autor: NRG »

Mam pytanie. Tydzień temu miałem wymieniane górne mocowania kolumny MacPersona. Dzisiaj wracając do domu zauważyłem, że koło kierownicy (jadąc prosto) jest lekko przekręcone w prawą stronę. Kiedy wyprostowałem kierownicę, auto zaczęło nieznacznie skręcać w lewo. Czy w przypadku wymiany mocować też powinno ustawiać się zbieżność? Generalnie nie wiem czy ten lekki skręt jest czymś niepokojącym, stąd pytanie do Was :)
FIAT Tipo SW Business Lounge T-Jet 1.4 @ 120KM
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

NRG, jedź na regulację zbieżności do ASO. Niech poprawią usługę.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
NRG
klubowicz
klubowicz
Posty: 368
Rejestracja: 22 maja 2010, 21:34
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 3 razy

Post autor: NRG »

Czyli wymiana mocowań ma wpływ na zbieżność?
FIAT Tipo SW Business Lounge T-Jet 1.4 @ 120KM
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

z tego co mówi ASO to nie ma nic wspólnego, ale oczywiście miałem tak samo. diagnoza ASO - wjechałem w dziurę i się przestawiło :).

jedź niech poprawiają.
Awatar użytkownika
NRG
klubowicz
klubowicz
Posty: 368
Rejestracja: 22 maja 2010, 21:34
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 3 razy

Post autor: NRG »

Kolejne pytanie - robią na gwarancji czy trzeba przygotować portfel ? :P
FIAT Tipo SW Business Lounge T-Jet 1.4 @ 120KM
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

NRG pisze:Kolejne pytanie - robią na gwarancji czy trzeba przygotować portfel ? :P
Zależy na jakiego człowieka trafisz. Ale jak grzebali przy podwoziu to powinni podciągnąć robotę pod wymianę łożysk.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

NRG pisze:Czyli wymiana mocowań ma wpływ na zbieżność?
Miałem ten sam problem po wymianie łożysk, ale u mnie przekręcenie kierownicy było prawie niewidoczne. Linea ma nadzwyczaj mało tolerancyjny układ kierowniczy w związku z czym ustawienie zbieżności wymaga bardzo dobrej znajomości parametrów narzuconych przez producenta i bardzo precyzyjnej regulacji nastawów. Metoda "na lampki" i bardzo dobre doświadczenia diagnosty się tu nie sprawdzą, bo inne samochody są pod tym względem bardziej tolerancyjne dzięki czemu regulacja w nich zawsze wychodzi. U nas tak nie jest.

Powinni Ci poprawić zbieżność w ramach wymiany łożysk (ja takie zapewnienie dostałem z ASO) i koniecznie zażądaj aby zrobili to zgodnie ze sztuką, a nie tylko metodą "na oko". Jeśli ASO się nie przyłoży, to samochód będzie nerwowo zachowywać się na drodze i będziesz zmuszony ponowić wizytę w sewisie. Nie daj się namówić na regulację geometrii tylnej osi :ink

mireks
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Powinni podciągnąć zbieżność pod wymianę łożysk i zrobić to na gwarancji
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

mireks pisze:Nie daj się namówić na regulację geometrii tylnej osi
a czemu?
Awatar użytkownika
bacasos
klubowicz
klubowicz
Posty: 30
Rejestracja: 10 lut 2010, 12:38
Przebieg: 89500
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: bacasos »

mam ten sam problem gość z ASO SZCZĘSNY w Dąbrowie powiedział podobnie <wjechałem w dziurę i się przestawiło> :) .

zbieżności - 120zeta!!!! ha ha ha

i co dalej .....?????
L_NEA
Nowy
Nowy
Posty: 17
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:35
Przebieg: 39858
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: L_NEA »

Ech te nasze serwisy... na pewno za bardzo przekręcili końcówkę kierowniczą nawet o pół to już jest różnica.
Jak wymieniłem całą kolumnę w nexii to kierownica była o 3/4 w prawo a samochód jechał prosto zajechałem na regulację "końcówki drążka kierowniczego" i "wsiio" i kierownica prostom i kierunki i nawet 4 śladów nie zostawia :ink

Także zwróc uwagę w ASO wymienili to powinni od dac tak jak było czyli prosto (acha ino niech to robią delikatne bo mogą specjalnie zerwac osłonkę "golenia" i powiedziec iż musieli wymienic całą końcówkę czyli kaska znów dla nich . Tak czy siek trzeba zawsze mimo zakazów na hali warsztatowej by i patrzyc na ręce ,niby serwis a h** lepiej sami sobie dłubmy w naszych maszynach i będziemy wiedziec że jak coś to sami niechcący zrobiliśmy a nie Autoryzowany profesjonalny servis "
Awatar użytkownika
kazgas
klubowicz
klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
Przebieg: 85000
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Czarna
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: kazgas »

bacasos pisze:mam ten sam problem gość z ASO SZCZĘSNY w Dąbrowie powiedział podobnie <wjechałem w dziurę i się przestawiło> :) .

zbieżności - 120zeta!!!! ha ha ha
Dlaczego musisz płacić?
Byłem na przeglądzie gwarancyjnym i zbieżność sprawdzili na stanowisku w ramach przeglądu bo powiedziałem,że zbieżność nie podoba mi się.
Ale po sprawdzeniu okazało się że wszystko jest w porządku.
Kierownica nie może być krzywa. Ma być prosta, a poza tym skąd serwisowiec wie że wjechałem w dziurę
Zbieżność w samochodzie na gwarancji ma być prawidłowa.
Kazek
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

L_NEA Kolego bo się będziemy gniewać za słownictwo!!!
L_NEA
Nowy
Nowy
Posty: 17
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:35
Przebieg: 39858
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: L_NEA »

sorki Ok.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

emmer pisze:
mireks pisze:Nie daj się namówić na regulację geometrii tylnej osi
a czemu?
A bo mnie przy jednej okazji próbowali na to naciągnąć. Tłumaczenie było takie, że trzeba wszystko kompleksowo ustawiać i takie tam inne banały. Tylko, że u mnie problem wystąpił po zaliczeniu dziury przodem. Po wielu bojach z ustawieniami przodu wszystko wróciło do normy. Oczywiście ASO za kompleksową regulację kasuje ponad 100% więcej kaski. U mnie koszt usługi przy takiej dogłębnej geometrii miał kosztować około 350 zeta :zdiwiony
ODPOWIEDZ