AKS CHORZÓW - SPOTKANIE TECHNICZNE

Spoty, zloty, spotkania zdjęcia relacje.
Awatar użytkownika
sebastianc78
klubowicz
klubowicz
Posty: 500
Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
Przebieg: 47800
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: sebastianc78 »

Coval pisze:Sprawdziłem miernikiem. Akumulator po nocy i połowie dnia ma 12,6V
Coval dzisiaj czytałem w Motorze że aku jak ma 12,6V to już jest stosunkowo mocno rozładowany, niestety nie mam tej gazety teraz koło siebie dlatego nie podam szczegółów.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

sebastianc78 pisze:Coval dzisiaj czytałem w Motorze że aku jak ma 12,6V to już jest stosunkowo mocno rozładowany, niestety nie mam tej gazety teraz koło siebie dlatego nie podam szczegółów.
A piszą jakie napięcie powinien mieć?
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

sebastian78 coś Ci się chyba pomyliło :ink
Coval, tutaj masz, wyciołem Ci z gazety Motor
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

rafcio082 pisze:Coval, tutaj masz, wyciołem Ci z gazety Motor
Dzięki rafcio082
sebastianc78 nie strasz.

Ja znalazłem takie informacje:

"Typowy akumulator samochodowy, złożony z 6 ogniw posiada:

* siłę elektromotoryczną = 12,6 V
* Minimalne napięcie (wskazujące na stan głębokiego rozładowania) - 10,8 V
* Prawidłowe napięcie ładowania - minimalne: 13,9 V - maksymalne 14,5 V
* Napięcie przeładowania - występujące w trakcie wydzielania wodoru > 14,7 V
* W przypadku rozładowania akumulatora celowe jest ładowanie go niskim stałym prądem do napięcia nawet 16,5 V"
Awatar użytkownika
sebastianc78
klubowicz
klubowicz
Posty: 500
Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
Przebieg: 47800
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: sebastianc78 »

Sory chłopaki w gazecie pisało że 12,2V to już mało a 12,6V lub więcej po nocy jest ok.

dla mnie :red
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

dzisiaj sprawdziłem sobie akumulator urządzeniem do pomiaru , trzy razy sprawdzałem i za każdy razem pokazywało że mam padnięty na dobre akumulator, żadne podładowanie nic nie da, akumulator nie ma siły rozruchowej nie dało się za nic zmierzyć , 3 lata nieuważacie że to trochę mało jak na żywotność akumulatora :zły nowy 50 koszt 300 zł. w Fiacie 319 zł. ale im to ja nieprędko dam zarobić
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

pawe1_c, A czy Twój akumulator kręci i odpala auto (bo tego nie napisałeś)?
Jeżeli aku działa to ja bym bardziej obstawił pad tego "urządzenia" pomiarowego.
Trzy lata to krótko, ale dużo zależy od tego jak się używa auta.
Ja gdy kiedyś jeździłem na TAXI to akumulatory musiałem wymieniać co rok.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

wydaje mi sie że 3 lata to wiek graniczny na ta chwile produkowanych akumulatorów. czym mierzyłeś i dlaczego twierdzisz ze ładowanie nic nie da. teoretycznie akumulator rozładowany do "dna" juz nie da dalej rady ale mozesz sprobować ŁADOWAĆ GO NISKIM NAPIĘCIEM PRZEZ DŁUŻSZY CZAS. MOZE SIE PODNIESIE

sorki za duze
Awatar użytkownika
kazgas
klubowicz
klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
Przebieg: 85000
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Czarna
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: kazgas »

Ja swój sprawdzałem przez pomiar napięcia.
Było 12,2V rano przed odpaleniem.
Podłączyłem prostownik i po ok . 6 godz. ładowania na drugi dzień było 12,65V.
Najlepiej sprawdzać gęstość elektrolitu aerometrem tylko że przy tych bezobsługowych jest trochę kłopot z tymi korkami.
Gęstość elektrolitu powinna być 1,28 przy pełnym naładowaniu.
Kazek
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Tomek pisze: A czy Twój akumulator kręci i odpala auto (bo tego nie napisałeś)?
odpalić odpali, ale jak mamy minusową temperaturę, około 5 min. włączone światła czy radyjko grające o odpaleniu mogę zapomnieć, więc zimową porą na wyłączonym silniku nic nie włączam
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

pawe1_c pisze:
Tomek pisze: A czy Twój akumulator kręci i odpala auto (bo tego nie napisałeś)?
odpalić odpali, ale jak mamy minusową temperaturę, około 5 min. włączone światła czy radyjko grające o odpaleniu mogę zapomnieć, więc zimową porą na wyłączonym silniku nic nie włączam
W takim razie uzupełnij elektrolit, podładuj go malutkim prądem, i zobacz jak się wtedy będzie zachowywał.
Pieniądze na nowy aku zawsze zdążysz wydać.
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Tomek pisze:uzupełnij elektrolit
jest odpowiednia ilość :smutny już się pogodziłem z myślą zakupu nowego
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

pawe1_c pisze:
jest odpowiednia ilość :smutny już się pogodziłem z myślą zakupu nowego
Upss.. to faktycznie chyba pora na nowy.
Myślałem że może mało elektrolitu i dlatego takie objawy.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

pawe1_c pisze:dzisiaj sprawdziłem sobie akumulator urządzeniem do pomiaru , trzy razy sprawdzałem i za każdy razem pokazywało że mam padnięty na dobre akumulator, żadne podładowanie nic nie da, akumulator nie ma siły rozruchowej nie dało się za nic zmierzyć , 3 lata nieuważacie że to trochę mało jak na żywotność akumulatora :zły nowy 50 koszt 300 zł. w Fiacie 319 zł. ale im to ja nieprędko dam zarobić
U mnie aku wytrzymał rok. WYmienili na nowy na gwarancji :)
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

duskap pisze:WYmienili na nowy na gwarancji :)
ja już takiego szczęścia nie mam, gwarancja mechaniczna u mnie to już historia
Sympatyk forum :-)
ODPOWIEDZ