Ciśnienie w oponach
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 644
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 51 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Ciśnienie w oponach
Witam!
Chciałem zapytać jakie ciśnienie utrzymujecie w swoich oponach - przód/tył, zima/lato?
Ktoś z innego forum polecił, żeby wcisnąć 2.4 atm (przód i tył) i będzie ok, zarówno w zimie jak i w lecie.
Opny:
Lato 195/55 R16
Zima 195/60 R15
Chciałem zapytać jakie ciśnienie utrzymujecie w swoich oponach - przód/tył, zima/lato?
Ktoś z innego forum polecił, żeby wcisnąć 2.4 atm (przód i tył) i będzie ok, zarówno w zimie jak i w lecie.
Opny:
Lato 195/55 R16
Zima 195/60 R15
Wg instrukcji obsługi:
195/55 R16
obciążenie średnie:
przód 2,3
tył 2,1
obciążenie pełne:
przód + tył 2,4
195/60 R15
obciążenie średnie:
przód 2,3
tył 2,1
obciążenie pełne:
przód + tył 2,3
Swoją drogą - jak kupiłem auto, każda z opon miała ciśnienie 2,4. Jak rozciąłem jedną z nich, przy wymianie nadmuchali mi ją do 2,1.
195/55 R16
obciążenie średnie:
przód 2,3
tył 2,1
obciążenie pełne:
przód + tył 2,4
195/60 R15
obciążenie średnie:
przód 2,3
tył 2,1
obciążenie pełne:
przód + tył 2,3
Swoją drogą - jak kupiłem auto, każda z opon miała ciśnienie 2,4. Jak rozciąłem jedną z nich, przy wymianie nadmuchali mi ją do 2,1.
FIAT Tipo SW Business Lounge T-Jet 1.4 @ 120KM
- rob_ert
- klubowicz
- Posty: 126
- Rejestracja: 31 sie 2010, 22:21
- Przebieg: 184000
- Silnik: 1,3 Multijet 90KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Jura
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
Ja staram się utrzymywać książkową (co nie jest takie proste) czyli 2,3 i 2,1 bara (tył mniej bo nie jeżdżę mocno obciążony).
W instrukcji obsługi, w danych technicznych (204 str.) jest taka informacja:
"W oponach zimowych wartość ciśnienia powinna byś większa o 0,2 bara w stosunku do wymaganej wartości dla opon będących na
wyposażeniu samochodu."
Dajecie więcej do zimówek?
W instrukcji obsługi, w danych technicznych (204 str.) jest taka informacja:
"W oponach zimowych wartość ciśnienia powinna byś większa o 0,2 bara w stosunku do wymaganej wartości dla opon będących na
wyposażeniu samochodu."
Dajecie więcej do zimówek?
Kto chce - szuka sposobu,
kto nie chce - szuka powodu.
kto nie chce - szuka powodu.
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Dałem raz w zeszłym roku o 0,2 więcej (czyli na przodzie dałem 2,5 a na tyle 2,3) i zniszczyłem 2 przednie opony... Środek opony miał po zimie 3mm a boki 7mm. Zdecydowanie odradzam pompować więcej o 0,2 na zimę. Katalogowe wartości zarówno na zimę jak i lato stosuję i jest ok.rob_ert pisze:"W oponach zimowych wartość ciśnienia powinna byś większa o 0,2 bara w stosunku do wymaganej wartości dla opon będących na
wyposażeniu samochodu."
Dajecie więcej do zimówek?
- rob_ert
- klubowicz
- Posty: 126
- Rejestracja: 31 sie 2010, 22:21
- Przebieg: 184000
- Silnik: 1,3 Multijet 90KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Jura
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
no to idąc tym tropem ci którzy dają na przód i tył zawsze 2,3 bara (a było tu kilka takich deklaracji) powinni mieć zniszczone obie tylne opony jeśli nie jeżdżą z pełnym obciążeniem, bo według książki przy normalnym obciążeniu powinno być 2,3 i 2,1.duskap pisze:Dałem raz w zeszłym roku o 0,2 więcej (czyli na przodzie dałem 2,5 a na tyle 2,3) i zniszczyłem 2 przednie opony... Środek opony miał po zimie 3mm a boki 7mm. Zdecydowanie odradzam pompować więcej o 0,2 na zimę. Katalogowe wartości zarówno na zimę jak i lato stosuję i jest ok.
duskap może ciśnienie było jeszcze większe i dlatego się wytarł środek?
Kto chce - szuka sposobu,
kto nie chce - szuka powodu.
kto nie chce - szuka powodu.
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Ciśnienie napewno było poprawne. Tył nie ma takiego obciążenia jak przód i dlatego mniej się z tyłu zużywa środek opony (mniejszy nacisk). Oprócz tego przednie opony są napędowymi i dlatego znacznie szybciej się zużywają i znacznie bardziej jest zauważalny ubytek bieżnika. Opony tylnie napewno też dostały po tyłku ale nie jest to praktycznie widoczne.
PS>Patrząc na bieżnik tylnych opon to przy nieobciążonym aucie 2,1na fabrycznych 16-tkach wydaje się zbyt wysokie gdyż boki bieżnika nie dotykają nawierzchni (widać po śladzie na oponie).
PS>Patrząc na bieżnik tylnych opon to przy nieobciążonym aucie 2,1na fabrycznych 16-tkach wydaje się zbyt wysokie gdyż boki bieżnika nie dotykają nawierzchni (widać po śladzie na oponie).
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- rob_ert
- klubowicz
- Posty: 126
- Rejestracja: 31 sie 2010, 22:21
- Przebieg: 184000
- Silnik: 1,3 Multijet 90KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Jura
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
Moim zdaniem prawdy się dowiesz w dobrym zakładzie oponiarskim. Zakład z którego ja korzystam ma bardzo dokładny (z certyfikatem prawidłowego wyskalowania) manometr profesjonalny za 600 zeta z wygodnymi przyciskami do dopuszczania i upuszczania powietrza w czasie pompowania.Coval pisze:Ja nie potrafię powiedzieć jakie mam ciśnienie w oponach. Pompka pokazuje 2,5 manometr 2,3 a na 4 stacjach benzynowych od 2,2 do 2,4. Tak więc wszystko na oko.
I po takim pomiarze u wulkanizatora, wracasz do domu i robisz pomiar swoim manometrem i pompką no i wiesz jaki błąd wskazań mają Twoje przyrządy. (no chyba że każdy kolejny pomiar wykazuje inny wynik

Kto chce - szuka sposobu,
kto nie chce - szuka powodu.
kto nie chce - szuka powodu.