Ciśnienie w oponach

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 644
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 51 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Ciśnienie w oponach

Post autor: alvaro »

Witam!

Chciałem zapytać jakie ciśnienie utrzymujecie w swoich oponach - przód/tył, zima/lato?

Ktoś z innego forum polecił, żeby wcisnąć 2.4 atm (przód i tył) i będzie ok, zarówno w zimie jak i w lecie.

Opny:
Lato 195/55 R16
Zima 195/60 R15
Awatar użytkownika
NRG
klubowicz
klubowicz
Posty: 368
Rejestracja: 22 maja 2010, 21:34
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 3 razy

Post autor: NRG »

Wg instrukcji obsługi:

195/55 R16

obciążenie średnie:
przód 2,3
tył 2,1

obciążenie pełne:
przód + tył 2,4

195/60 R15

obciążenie średnie:
przód 2,3
tył 2,1

obciążenie pełne:
przód + tył 2,3

Swoją drogą - jak kupiłem auto, każda z opon miała ciśnienie 2,4. Jak rozciąłem jedną z nich, przy wymianie nadmuchali mi ją do 2,1.
FIAT Tipo SW Business Lounge T-Jet 1.4 @ 120KM
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Ja mam i na zimę i lato 195/55R16 i ciśnienie utrzymuje przód i tył 2.3
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 943
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: buhert »

Ja utrzymuje 2,2-2,3. Trzeba pamiętać że pomiar na zimnych nie oznacza że podczas jazdy taki będziemy mieli,

ponoć rozgrzana opona ma te 0,1-0,2 więcej (a ile w tym prawdy to nie sprawdzałem) :smak

jeżdżę na oponach 185 R15
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

To ciekawy temat jest.
Ja utrzymuję ciśnienie na poziomie 2,3 z przodu i z tyłu.
Ale chętnie poczytam jak inni do tego podchodzą.
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

Niezmiennie i stale... czy zima, czy lato... 2.2 w każdym kole... :jazda
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Awatar użytkownika
rob_ert
klubowicz
klubowicz
Posty: 126
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:21
Przebieg: 184000
Silnik: 1,3 Multijet 90KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jura
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Post autor: rob_ert »

Ja staram się utrzymywać książkową (co nie jest takie proste) czyli 2,3 i 2,1 bara (tył mniej bo nie jeżdżę mocno obciążony).

W instrukcji obsługi, w danych technicznych (204 str.) jest taka informacja:
"W oponach zimowych wartość ciśnienia powinna byś większa o 0,2 bara w stosunku do wymaganej wartości dla opon będących na
wyposażeniu samochodu."

Dajecie więcej do zimówek?
Kto chce - szuka sposobu,
kto nie chce - szuka powodu.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Ja mam takie jak instrukcja podaje czyli przód 2,3 tył 2,1 bara.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

u mnie wszędzie i zawsze 2.3
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

rob_ert pisze:"W oponach zimowych wartość ciśnienia powinna byś większa o 0,2 bara w stosunku do wymaganej wartości dla opon będących na
wyposażeniu samochodu."

Dajecie więcej do zimówek?
Dałem raz w zeszłym roku o 0,2 więcej (czyli na przodzie dałem 2,5 a na tyle 2,3) i zniszczyłem 2 przednie opony... Środek opony miał po zimie 3mm a boki 7mm. Zdecydowanie odradzam pompować więcej o 0,2 na zimę. Katalogowe wartości zarówno na zimę jak i lato stosuję i jest ok.
Awatar użytkownika
rob_ert
klubowicz
klubowicz
Posty: 126
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:21
Przebieg: 184000
Silnik: 1,3 Multijet 90KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jura
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Post autor: rob_ert »

duskap pisze:Dałem raz w zeszłym roku o 0,2 więcej (czyli na przodzie dałem 2,5 a na tyle 2,3) i zniszczyłem 2 przednie opony... Środek opony miał po zimie 3mm a boki 7mm. Zdecydowanie odradzam pompować więcej o 0,2 na zimę. Katalogowe wartości zarówno na zimę jak i lato stosuję i jest ok.
no to idąc tym tropem ci którzy dają na przód i tył zawsze 2,3 bara (a było tu kilka takich deklaracji) powinni mieć zniszczone obie tylne opony jeśli nie jeżdżą z pełnym obciążeniem, bo według książki przy normalnym obciążeniu powinno być 2,3 i 2,1.

duskap może ciśnienie było jeszcze większe i dlatego się wytarł środek?
Kto chce - szuka sposobu,
kto nie chce - szuka powodu.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Ciśnienie napewno było poprawne. Tył nie ma takiego obciążenia jak przód i dlatego mniej się z tyłu zużywa środek opony (mniejszy nacisk). Oprócz tego przednie opony są napędowymi i dlatego znacznie szybciej się zużywają i znacznie bardziej jest zauważalny ubytek bieżnika. Opony tylnie napewno też dostały po tyłku ale nie jest to praktycznie widoczne.

PS>Patrząc na bieżnik tylnych opon to przy nieobciążonym aucie 2,1na fabrycznych 16-tkach wydaje się zbyt wysokie gdyż boki bieżnika nie dotykają nawierzchni (widać po śladzie na oponie).
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ja nie potrafię powiedzieć jakie mam ciśnienie w oponach. Pompka pokazuje 2,5 manometr 2,3 a na 4 stacjach benzynowych od 2,2 do 2,4. Tak więc wszystko na oko.
Awatar użytkownika
rob_ert
klubowicz
klubowicz
Posty: 126
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:21
Przebieg: 184000
Silnik: 1,3 Multijet 90KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jura
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Post autor: rob_ert »

Coval pisze:Ja nie potrafię powiedzieć jakie mam ciśnienie w oponach. Pompka pokazuje 2,5 manometr 2,3 a na 4 stacjach benzynowych od 2,2 do 2,4. Tak więc wszystko na oko.
Moim zdaniem prawdy się dowiesz w dobrym zakładzie oponiarskim. Zakład z którego ja korzystam ma bardzo dokładny (z certyfikatem prawidłowego wyskalowania) manometr profesjonalny za 600 zeta z wygodnymi przyciskami do dopuszczania i upuszczania powietrza w czasie pompowania.
I po takim pomiarze u wulkanizatora, wracasz do domu i robisz pomiar swoim manometrem i pompką no i wiesz jaki błąd wskazań mają Twoje przyrządy. (no chyba że każdy kolejny pomiar wykazuje inny wynik :) )
Kto chce - szuka sposobu,
kto nie chce - szuka powodu.
ODPOWIEDZ