Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.

Awatar użytkownika
sta1416
klubowicz
klubowicz
Posty: 62
Rejestracja: 18 sty 2021, 7:50
Przebieg: 191
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.

Post autor: sta1416 »

Szanowni członkowie.
U mnie w 1.4 8 77km pojawił się pewien problem. Przy przyspieszaniu na niskich biegach, lub jeździe na wyższym biegu ale niskiej prędkości stuki w silniku jakby luźnej śrubki. Po dodaniu gazu i rozpędzeniu ustają. Czasem pojawiają się przy jednostajnej, spokojnej jeździe, typu 5 bieg i 70. Na postoju cisza. Również po porannym zimny odpaleniu cisza.
Myślałem że to luzy zaworowe, ale sprawdzone i są ok. Szklanki również. Brak check.
Planuje jeszcze przejść z 10w30 na 5w40, bo nie wiedzieć czemu w instrukcji doblo z uporem wpisywali półsyntetyk, a w instrukcji do GP, PE czy Linki już pełny systetyk. Dodam że oleju nie bierze. Może ktoś znalazł rozwiązanie problemu. Na forach GP są tylko martwe tematy, tzn osoby miał podobny problem ale rozwiązania brak.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.

Post autor: smak56 »

Normalne. Niewłaściwy bieg do prędkości. W skrajnym przwypadku auto zgaśnie.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
kmaro84
klubowicz
klubowicz
Posty: 59
Rejestracja: 08 lis 2016, 22:41
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Piaseczno
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.

Post autor: kmaro84 »

Może masz wyrwaną poduszkę skrzyni biegów, u mnie były takie głuche pojedyncze sztuki. Myślałem, że to przegub, ewentualnie luz na wieszaku tłumika. Miejsce wydobywanie stuku było trudne do określenia. Ja moją utrzymuje zawsze na obrotach między 3000 a 5000. Poniżej 3000 to się męczy.
Awatar użytkownika
sta1416
klubowicz
klubowicz
Posty: 62
Rejestracja: 18 sty 2021, 7:50
Przebieg: 191
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.

Post autor: sta1416 »

Problemem okazało się nowe eco paliwo 95. Po wypaleniu go do końca i zatankowaniu 98 silnik chodzi cicho i gładko. Więc gdyby ktoś się zastanawiał jaka jest różnica przy nowym paliwie, to już wie.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.

Post autor: mwas »

sta1416 pisze: 01 paź 2024, 7:35 Problemem okazało się nowe eco paliwo 95.
Oh shit... :zdiwiony
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
kmaro84
klubowicz
klubowicz
Posty: 59
Rejestracja: 08 lis 2016, 22:41
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Piaseczno
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.

Post autor: kmaro84 »

Moja normalnie chodzi na tym paliwie, ten silnik nie ma problemu z nowym paliwem. Fakt raz na 3 miesiące dostaje magiczne mikstury do baku 😉
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.

Post autor: mwas »

Zapraszam do zapoznania się z materiałem -> :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 644
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 51 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.

Post autor: alvaro »

kmaro84 pisze: 02 paź 2024, 23:41 Moja normalnie chodzi na tym paliwie, ten silnik nie ma problemu z nowym paliwem. Fakt raz na 3 miesiące dostaje magiczne mikstury do baku 😉
Co jej lejesz ?
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.

Post autor: leszek1234 »

mwas pisze: 04 paź 2024, 23:47 Zapraszam do zapoznania się z materiałem -> :ink
gdyby zrobił test tylko E10 i zatankował na Shellu a potem na Orlenie też by mu wyszły takie różnice. Co to za test, każde paliwo z innej stacji benzynowej, z innej dostawy, itd ?
"W Finlandii E10 jest od 2011 roku i jakoś auta jeżdżą. Ja jakoś od kąd tu mieszkam 7 lat używam pb95 E10 i moje auta żyją. Zimą temperatury nawet - 35 i odpala zawsze bez zająknięcia."
" Mam Hondę CRV 4 silnik 2.0 benzyna. Tankując na orlenie 95 E10 spalanie 7.5 Tankując na shellu 95E10 spalanie 6.5 . Tankując 98 E5 Orlen i Shellu spalanie takie same jak na 95 . Jazda , przyspieszenie takie same. "
to z komentarzy pod filmem.

Nie twierdzę, że E10 to wielkie dobro, twierdzę , że ten test jest słaby. Mam 4 auta, leję do trzech E10 (95) , do jednego E5(98) (bo zagazowane i paliwo długo leżakuje w baku). Ci którzy piszą o problemach z autem na E10 - może zmieńcie stację benzynową, albo na waszym terenie działa mafia paliwowa..
Awatar użytkownika
kmaro84
klubowicz
klubowicz
Posty: 59
Rejestracja: 08 lis 2016, 22:41
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Piaseczno
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.

Post autor: kmaro84 »

Jeśli chodzi o dodatki do paliwa to używam różnych producentów STP, Ceramiker, TEC 2000 itp. Różnicę negatywną w spalaniu widzę sporadycznie tankując na stacjach przy hipermarketqch.Cena atrakcyjna, ale bak opróżnia się jakoś szybciej .Do silnika do oleju tylko Ceratec, po pierwszej aplikacji przestał brać olej. Normalnie kupowałem do wymiany 4 L reszta na dolewkę. Teraz 3 litry i spokój na rok. Wiadomo dodatek w cenie 80 zł, więc 4 litry wychodziły taniej 😆.
Darcolo
klubowicz
klubowicz
Posty: 50
Rejestracja: 16 sty 2013, 21:22
Przebieg: 156000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2009
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.

Post autor: Darcolo »

sta1416 pisze: 25 wrz 2024, 6:38 Szanowni członkowie.
U mnie w 1.4 8 77km pojawił się pewien problem. Przy przyspieszaniu na niskich biegach, lub jeździe na wyższym biegu ale niskiej prędkości stuki w silniku jakby luźnej śrubki. Po dodaniu gazu i rozpędzeniu ustają. Czasem pojawiają się przy jednostajnej, spokojnej jeździe, typu 5 bieg i 70. Na postoju cisza. Również po porannym zimny odpaleniu cisza.
Myślałem że to luzy zaworowe, ale sprawdzone i są ok. Szklanki również. Brak check.
Planuje jeszcze przejść z 10w30 na 5w40, bo nie wiedzieć czemu w instrukcji doblo z uporem wpisywali półsyntetyk, a w instrukcji do GP, PE czy Linki już pełny systetyk. Dodam że oleju nie bierze. Może ktoś znalazł rozwiązanie problemu. Na forach GP są tylko martwe tematy, tzn osoby miał podobny problem ale rozwiązania brak.
W GP 77KM mojego brata poprzeczny blaszany łącznik poprowadzony od lewej do prawej, pod silnikiem uderzał o tłumik. jeżeli u ciebie też on jest, to należy mu się przyjrzeć.
Linea T-jet, 140kkm, 2009 r.
Awatar użytkownika
sta1416
klubowicz
klubowicz
Posty: 62
Rejestracja: 18 sty 2021, 7:50
Przebieg: 191
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.

Post autor: sta1416 »

kmaro84 pisze: 02 paź 2024, 23:41 Moja normalnie chodzi na tym paliwie, ten silnik nie ma problemu z nowym paliwem. Fakt raz na 3 miesiące dostaje magiczne mikstury do baku 😉
Najlepszą magiczną miksturą jest zwykły denaturat.
robert75
klubowicz
klubowicz
Posty: 219
Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
Przebieg: 100114
Silnik: 1.4 100km
Rocznik: 2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 1 raz

Re: Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.

Post autor: robert75 »

Potwierdzam że 1.4 77km.zdecydowanie lepiej pracuje na benzynie 98.Ostatni rok użytkownika autka śmigałem tylko na takim paliwie,lepsza dynamika równa praca silnika i mniejsze spalanie. Polecam. Jednorazowe zatankowanie może nie da super efektu ale przy dłuższej eksploatacji różnica będzie
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 644
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 51 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.

Post autor: alvaro »

sta1416 pisze: 05 lis 2024, 6:31
kmaro84 pisze: 02 paź 2024, 23:41 Moja normalnie chodzi na tym paliwie, ten silnik nie ma problemu z nowym paliwem. Fakt raz na 3 miesiące dostaje magiczne mikstury do baku 😉
Najlepszą magiczną miksturą jest zwykły denaturat.
Ooo, to nie wiedziałem. Ile tego lejesz na bak?
Awatar użytkownika
sta1416
klubowicz
klubowicz
Posty: 62
Rejestracja: 18 sty 2021, 7:50
Przebieg: 191
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.

Post autor: sta1416 »

250 ml zazwyczaj
ODPOWIEDZ