Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.
- sta1416
- klubowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 18 sty 2021, 7:50
- Przebieg: 191
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.
Szanowni członkowie.
U mnie w 1.4 8 77km pojawił się pewien problem. Przy przyspieszaniu na niskich biegach, lub jeździe na wyższym biegu ale niskiej prędkości stuki w silniku jakby luźnej śrubki. Po dodaniu gazu i rozpędzeniu ustają. Czasem pojawiają się przy jednostajnej, spokojnej jeździe, typu 5 bieg i 70. Na postoju cisza. Również po porannym zimny odpaleniu cisza.
Myślałem że to luzy zaworowe, ale sprawdzone i są ok. Szklanki również. Brak check.
Planuje jeszcze przejść z 10w30 na 5w40, bo nie wiedzieć czemu w instrukcji doblo z uporem wpisywali półsyntetyk, a w instrukcji do GP, PE czy Linki już pełny systetyk. Dodam że oleju nie bierze. Może ktoś znalazł rozwiązanie problemu. Na forach GP są tylko martwe tematy, tzn osoby miał podobny problem ale rozwiązania brak.
U mnie w 1.4 8 77km pojawił się pewien problem. Przy przyspieszaniu na niskich biegach, lub jeździe na wyższym biegu ale niskiej prędkości stuki w silniku jakby luźnej śrubki. Po dodaniu gazu i rozpędzeniu ustają. Czasem pojawiają się przy jednostajnej, spokojnej jeździe, typu 5 bieg i 70. Na postoju cisza. Również po porannym zimny odpaleniu cisza.
Myślałem że to luzy zaworowe, ale sprawdzone i są ok. Szklanki również. Brak check.
Planuje jeszcze przejść z 10w30 na 5w40, bo nie wiedzieć czemu w instrukcji doblo z uporem wpisywali półsyntetyk, a w instrukcji do GP, PE czy Linki już pełny systetyk. Dodam że oleju nie bierze. Może ktoś znalazł rozwiązanie problemu. Na forach GP są tylko martwe tematy, tzn osoby miał podobny problem ale rozwiązania brak.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.
Normalne. Niewłaściwy bieg do prędkości. W skrajnym przwypadku auto zgaśnie.
smak56
* * * *

* * * *
- kmaro84
- klubowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 08 lis 2016, 22:41
- Przebieg: 129000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Piaseczno
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.
Może masz wyrwaną poduszkę skrzyni biegów, u mnie były takie głuche pojedyncze sztuki. Myślałem, że to przegub, ewentualnie luz na wieszaku tłumika. Miejsce wydobywanie stuku było trudne do określenia. Ja moją utrzymuje zawsze na obrotach między 3000 a 5000. Poniżej 3000 to się męczy.
- sta1416
- klubowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 18 sty 2021, 7:50
- Przebieg: 191
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.
Problemem okazało się nowe eco paliwo 95. Po wypaleniu go do końca i zatankowaniu 98 silnik chodzi cicho i gładko. Więc gdyby ktoś się zastanawiał jaka jest różnica przy nowym paliwie, to już wie.
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.
Oh shit...

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- kmaro84
- klubowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 08 lis 2016, 22:41
- Przebieg: 129000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Piaseczno
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.
Moja normalnie chodzi na tym paliwie, ten silnik nie ma problemu z nowym paliwem. Fakt raz na 3 miesiące dostaje magiczne mikstury do baku 
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.
Zapraszam do zapoznania się z materiałem -> 

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 644
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 51 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.
Co jej lejesz ?kmaro84 pisze: 02 paź 2024, 23:41 Moja normalnie chodzi na tym paliwie, ten silnik nie ma problemu z nowym paliwem. Fakt raz na 3 miesiące dostaje magiczne mikstury do baku![]()
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
Re: Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.
gdyby zrobił test tylko E10 i zatankował na Shellu a potem na Orlenie też by mu wyszły takie różnice. Co to za test, każde paliwo z innej stacji benzynowej, z innej dostawy, itd ?
"W Finlandii E10 jest od 2011 roku i jakoś auta jeżdżą. Ja jakoś od kąd tu mieszkam 7 lat używam pb95 E10 i moje auta żyją. Zimą temperatury nawet - 35 i odpala zawsze bez zająknięcia."
" Mam Hondę CRV 4 silnik 2.0 benzyna. Tankując na orlenie 95 E10 spalanie 7.5 Tankując na shellu 95E10 spalanie 6.5 . Tankując 98 E5 Orlen i Shellu spalanie takie same jak na 95 . Jazda , przyspieszenie takie same. "
to z komentarzy pod filmem.
Nie twierdzę, że E10 to wielkie dobro, twierdzę , że ten test jest słaby. Mam 4 auta, leję do trzech E10 (95) , do jednego E5(98) (bo zagazowane i paliwo długo leżakuje w baku). Ci którzy piszą o problemach z autem na E10 - może zmieńcie stację benzynową, albo na waszym terenie działa mafia paliwowa..
- kmaro84
- klubowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 08 lis 2016, 22:41
- Przebieg: 129000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Piaseczno
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.
Jeśli chodzi o dodatki do paliwa to używam różnych producentów STP, Ceramiker, TEC 2000 itp. Różnicę negatywną w spalaniu widzę sporadycznie tankując na stacjach przy hipermarketqch.Cena atrakcyjna, ale bak opróżnia się jakoś szybciej .Do silnika do oleju tylko Ceratec, po pierwszej aplikacji przestał brać olej. Normalnie kupowałem do wymiany 4 L reszta na dolewkę. Teraz 3 litry i spokój na rok. Wiadomo dodatek w cenie 80 zł, więc 4 litry wychodziły taniej
.
-
- klubowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 16 sty 2013, 21:22
- Przebieg: 156000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.
W GP 77KM mojego brata poprzeczny blaszany łącznik poprowadzony od lewej do prawej, pod silnikiem uderzał o tłumik. jeżeli u ciebie też on jest, to należy mu się przyjrzeć.sta1416 pisze: 25 wrz 2024, 6:38 Szanowni członkowie.
U mnie w 1.4 8 77km pojawił się pewien problem. Przy przyspieszaniu na niskich biegach, lub jeździe na wyższym biegu ale niskiej prędkości stuki w silniku jakby luźnej śrubki. Po dodaniu gazu i rozpędzeniu ustają. Czasem pojawiają się przy jednostajnej, spokojnej jeździe, typu 5 bieg i 70. Na postoju cisza. Również po porannym zimny odpaleniu cisza.
Myślałem że to luzy zaworowe, ale sprawdzone i są ok. Szklanki również. Brak check.
Planuje jeszcze przejść z 10w30 na 5w40, bo nie wiedzieć czemu w instrukcji doblo z uporem wpisywali półsyntetyk, a w instrukcji do GP, PE czy Linki już pełny systetyk. Dodam że oleju nie bierze. Może ktoś znalazł rozwiązanie problemu. Na forach GP są tylko martwe tematy, tzn osoby miał podobny problem ale rozwiązania brak.
Linea T-jet, 140kkm, 2009 r.
- sta1416
- klubowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 18 sty 2021, 7:50
- Przebieg: 191
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.
Najlepszą magiczną miksturą jest zwykły denaturat.kmaro84 pisze: 02 paź 2024, 23:41 Moja normalnie chodzi na tym paliwie, ten silnik nie ma problemu z nowym paliwem. Fakt raz na 3 miesiące dostaje magiczne mikstury do baku![]()
-
- klubowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
- Przebieg: 100114
- Silnik: 1.4 100km
- Rocznik: 2014
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 1 raz
Re: Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.
Potwierdzam że 1.4 77km.zdecydowanie lepiej pracuje na benzynie 98.Ostatni rok użytkownika autka śmigałem tylko na takim paliwie,lepsza dynamika równa praca silnika i mniejsze spalanie. Polecam. Jednorazowe zatankowanie może nie da super efektu ale przy dłuższej eksploatacji różnica będzie
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 644
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 51 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Stukanie w silniku przy niższych prędkościach na wyższych biegach.
Ooo, to nie wiedziałem. Ile tego lejesz na bak?