[1.3] Niewystarczające ciśnienie oleju silnika
- seba
- klubowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 maja 2010, 0:03
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.3
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Bytom
[1.3] Niewystarczające ciśnienie oleju silnika
Witam.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. Po przeglądzie po 60 tys., wymianie oleju na Mobil 1 turbo diesel 0w/40 wyświetlił mi się komunikat: "Niewystarczające ciśnienie oleju silnika". Udałem się do ASO w Katowicach. Stwierdzono uszkodzenie czujnika ciśnienia oleju i go wymieniono. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów problem ponownie się pojawił. Ponownie udałem się do ASO. Po kilkudniowych testach wymieniono ponownie olej i filtr, zapewniając, że wszystko jest ok. Po odbiorze samochodu, po kilku dniach problem powrócił.
Co może powodować wyświetlenie takiego komunikatu?
Proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. Po przeglądzie po 60 tys., wymianie oleju na Mobil 1 turbo diesel 0w/40 wyświetlił mi się komunikat: "Niewystarczające ciśnienie oleju silnika". Udałem się do ASO w Katowicach. Stwierdzono uszkodzenie czujnika ciśnienia oleju i go wymieniono. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów problem ponownie się pojawił. Ponownie udałem się do ASO. Po kilkudniowych testach wymieniono ponownie olej i filtr, zapewniając, że wszystko jest ok. Po odbiorze samochodu, po kilku dniach problem powrócił.
Co może powodować wyświetlenie takiego komunikatu?
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
Ja bym się mimo wszystko trzymał oliwy 5W40.
Natomiast kiedyś gdy jeszcze jeździłem autem z tym silnikiem to również przy którymś z kolei przeglądzie miałem problem z ciśnieniem oleju, a winowajcą okazał się wkład filtra oleju, a dokładnie jakieś tam jego uszczelki. Serwis stwierdził że wkład jakiś wadliwy, i po wymianie na inny problem ustąpił.
Może to Ci coś pomoże, bo nic innego mi do głowy nie przychodzi.
Natomiast kiedyś gdy jeszcze jeździłem autem z tym silnikiem to również przy którymś z kolei przeglądzie miałem problem z ciśnieniem oleju, a winowajcą okazał się wkład filtra oleju, a dokładnie jakieś tam jego uszczelki. Serwis stwierdził że wkład jakiś wadliwy, i po wymianie na inny problem ustąpił.
Może to Ci coś pomoże, bo nic innego mi do głowy nie przychodzi.
-
- klubowicz
- Posty: 249
- Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
- Przebieg: 49000
- Silnik: 1,3 mjt
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Poznań
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
NIe pomogę ci tym postem, ale musiałbyś napisać czy masz tak po każdym zapalaniu silnika, czy był to tylko incydent.
Trzeci raz wymieniałem olej. Trzymam się starej zasady wymiana raz w roku.
Zmieniłem Selenię na Mobila. Pierwszy raz zalali takiego do TDI z pompowtryskiwaczami też 0W40. Polatałem na nim 15 tysięcy kilometrów nic się nie działo.
Wymieniłem teraz na mobil new life.
Sam go wprawdzie wymieniłem i filtry. Po włączeniu silnika prze zjazdem z kanału też mi zgadał komp, że jest małe ciśnienie silnik stop, ale zrzuciłem to na karb tego, że być moze olej nie obiegł od razu całego układu i czujnik zameldował to. Po chwili komunikat znikł.
Postałem potem chwilę obok kanału, Pogaduchy ze znajomymi, motor zgasiłem.
Po tem jak odpaliłem komputer nic nie zgłaszał.
Mam blisko stamtąd do domu.
Potem raz jeszcze miałem taki komunikat, ale auto od wymiany oleju stało praktycznie bez jazdy na parkingu chyba ze dwa tygodnie w pełnym słońcu. Teraz nic mi się już nie zgłasza, a upały wciąż trwają.
Trzeci raz wymieniałem olej. Trzymam się starej zasady wymiana raz w roku.
Zmieniłem Selenię na Mobila. Pierwszy raz zalali takiego do TDI z pompowtryskiwaczami też 0W40. Polatałem na nim 15 tysięcy kilometrów nic się nie działo.
Wymieniłem teraz na mobil new life.
Sam go wprawdzie wymieniłem i filtry. Po włączeniu silnika prze zjazdem z kanału też mi zgadał komp, że jest małe ciśnienie silnik stop, ale zrzuciłem to na karb tego, że być moze olej nie obiegł od razu całego układu i czujnik zameldował to. Po chwili komunikat znikł.
Postałem potem chwilę obok kanału, Pogaduchy ze znajomymi, motor zgasiłem.
Po tem jak odpaliłem komputer nic nie zgłaszał.
Mam blisko stamtąd do domu.
Potem raz jeszcze miałem taki komunikat, ale auto od wymiany oleju stało praktycznie bez jazdy na parkingu chyba ze dwa tygodnie w pełnym słońcu. Teraz nic mi się już nie zgłasza, a upały wciąż trwają.
Tomek
- seba
- klubowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 maja 2010, 0:03
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.3
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Bytom
Komunikat nie zawsze się pojawia. Po wyświetleniu go wyłączam silnik, zapalam go ponownie i wszystko jest ok. Przez moment przeszła mi też taka myśl, że to od tych temperatur. Za kilka dni wybieram się do Chorwacji, a tam będzie jeszcze cieplej i co wtedy? Jutro po raz kolejny jadę do ASO, zobaczymy co mi powiedzą.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Filtr w T-Jecie jest taki sam jak w 1,3mj, wkład zaczepia się do dekla i zakłada oring uszczelniający dekiel. Jeśli olej nie wylatuje na zewnątrz to uszczelnienie jest dobre. Mogli co najwyżej źle zaczepić wkład filtra, jeśli jest pod maską tak ciasno jak u mnie to jest bardzo możliwe że przy wkładaniu im wyskoczył z zaczepu, ale nie wiem czy miało by to wpływ na ciśnienie.
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
jedyna sensowana rada to inny serwis. skoro ci nie wiedzą o co chodzi to niech to zweryfikuje kto inny.
pozatym w tamtym tygodniu miałem u siebie taki komunikat. a wyglądało to tak że stanąłem na światłach, miałem wciśnięte sprzęgło i hamulec i przez przypadek nie wyrzuciłem na luz i puściłem sprzęgło. samochód zgasł i wyskoczył na ułamek sekundy właśnie ten komunikat.
pozatym w tamtym tygodniu miałem u siebie taki komunikat. a wyglądało to tak że stanąłem na światłach, miałem wciśnięte sprzęgło i hamulec i przez przypadek nie wyrzuciłem na luz i puściłem sprzęgło. samochód zgasł i wyskoczył na ułamek sekundy właśnie ten komunikat.
- sebastianc78
- klubowicz
- Posty: 500
- Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
- Przebieg: 47800
- Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
-
- klubowicz
- Posty: 249
- Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
- Przebieg: 49000
- Silnik: 1,3 mjt
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Poznań
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Tutaj masz link do strony http://www.filtron.pl/pl/index.php?idp=80" onclick="window.open(this.href);return false;
Olej w silniku masz? masz
w ilości wystarczającej? sądzę że tak, przecież nie wlali by Ci go w ASO za mało.
Chociaż u nas wszystko jest mozliwe.
Czy u nas filtr oleju jest w silniku na górze? Tak jest.
Mało tego jest on w pozycji pionowej uszczelką do dołu.
Przy wymianie nie zwróciłem uwagi tylko gdzie jest czujnik oleju. Pewnie nie daleko.
Jeśli jest tak jak na schemacie w linku, to stawiam na filtr, może jego uszczelkę, która puszcza olej z powrotem do skrzyni korbowej.
Selenia ma dolną liczbę 5, mobil 0.
Oznacza to, że mobil jest rzadszy w niższych temperaturach i początkowo szybciej i lepiej obiega uklad.
Wszystkie porządne oleje niezależnie od pochodzenia ich bazy tworzą na metalu film, który zmniejsza tarcie przy rozruchu.
Więc nic nie może się stać gdy jest prawidłowa jego ilość. Trzeba ją tylko kontrolować.
Zakładam też, że u Ciebie nie wlano "chrzczonego" oleju.
Niestety mobile, castrole należą do najczęściej fałszowanych u nas marek.
Olej w silniku masz? masz
w ilości wystarczającej? sądzę że tak, przecież nie wlali by Ci go w ASO za mało.
Chociaż u nas wszystko jest mozliwe.
Czy u nas filtr oleju jest w silniku na górze? Tak jest.
Mało tego jest on w pozycji pionowej uszczelką do dołu.
Przy wymianie nie zwróciłem uwagi tylko gdzie jest czujnik oleju. Pewnie nie daleko.
Jeśli jest tak jak na schemacie w linku, to stawiam na filtr, może jego uszczelkę, która puszcza olej z powrotem do skrzyni korbowej.
Selenia ma dolną liczbę 5, mobil 0.
Oznacza to, że mobil jest rzadszy w niższych temperaturach i początkowo szybciej i lepiej obiega uklad.
Wszystkie porządne oleje niezależnie od pochodzenia ich bazy tworzą na metalu film, który zmniejsza tarcie przy rozruchu.
Więc nic nie może się stać gdy jest prawidłowa jego ilość. Trzeba ją tylko kontrolować.
Zakładam też, że u Ciebie nie wlano "chrzczonego" oleju.
Niestety mobile, castrole należą do najczęściej fałszowanych u nas marek.
Tomek