[1.3] Niewystarczające ciśnienie oleju silnika

Awatar użytkownika
seba
klubowicz
klubowicz
Posty: 35
Rejestracja: 26 maja 2010, 0:03
Przebieg: 0
Silnik: 1.3
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Bytom

[1.3] Niewystarczające ciśnienie oleju silnika

Post autor: seba »

Witam.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. Po przeglądzie po 60 tys., wymianie oleju na Mobil 1 turbo diesel 0w/40 wyświetlił mi się komunikat: "Niewystarczające ciśnienie oleju silnika". Udałem się do ASO w Katowicach. Stwierdzono uszkodzenie czujnika ciśnienia oleju i go wymieniono. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów problem ponownie się pojawił. Ponownie udałem się do ASO. Po kilkudniowych testach wymieniono ponownie olej i filtr, zapewniając, że wszystko jest ok. Po odbiorze samochodu, po kilku dniach problem powrócił.
Co może powodować wyświetlenie takiego komunikatu?
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3838
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 553 razy
Otrzymał podziękowań: 441 razy
Kontakt:

Post autor: ślimak »

Proponuję jechać do innego ASO celem zweryfikowania usterki. Jeżeli auto jest jeszcze na gwarancji. Równie dobrze może szwankować pompa oleju.
Toyota sie je..e !!
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

seba pisze:wymianie oleju na Mobil 1 turbo diesel 0w/40
Jesteś pewien że używasz właściwego oleju :pomysli
Czy był on zalany pierwszy raz przy przeglądzie 60 tyś. , czy stosowałeś go już wcześniej?
Awatar użytkownika
seba
klubowicz
klubowicz
Posty: 35
Rejestracja: 26 maja 2010, 0:03
Przebieg: 0
Silnik: 1.3
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Bytom

Post autor: seba »

Wcześniej miałem Selenie. Natomiast zaproponowano mi Mobila, bo powiedzieli, że jest lepszy i od momentu zalania Mobilem 0w/40 pojawił się ten problem. Nie wiem czy to jest normalne, że zaraz po wymianie oleju był on czarny. Natomiast co do pompy, to podobno sprawdzano i jest ok.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Byłeś przy wymianie oleju? Olej zaraz po wymianie nie może być czarny. Ciemnieje dosyć szybko, ale nie robi się natychmiast czarny. Albo w ogóle Ci nie wymienili, albo za krótko zlewali stary olej i go jeszcze dużo w silniku zostało.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Ja bym się mimo wszystko trzymał oliwy 5W40.

Natomiast kiedyś gdy jeszcze jeździłem autem z tym silnikiem to również przy którymś z kolei przeglądzie miałem problem z ciśnieniem oleju, a winowajcą okazał się wkład filtra oleju, a dokładnie jakieś tam jego uszczelki. Serwis stwierdził że wkład jakiś wadliwy, i po wymianie na inny problem ustąpił.
Może to Ci coś pomoże, bo nic innego mi do głowy nie przychodzi.
molwal
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 19 maja 2010, 6:48
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: Puławy

Post autor: molwal »

Też bym postawił na filtr oleju. Znajomy mial tak w Fiorino, że po wmianie oleju i przejechaniu ok 1000 km na wolnch obroach migała mu konrolka od ciśnienia oleju, wymieniono mu wkład filtra oleju i było ok.
tomektt
klubowicz
klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: tomektt »

NIe pomogę ci tym postem, ale musiałbyś napisać czy masz tak po każdym zapalaniu silnika, czy był to tylko incydent.
Trzeci raz wymieniałem olej. Trzymam się starej zasady wymiana raz w roku.
Zmieniłem Selenię na Mobila. Pierwszy raz zalali takiego do TDI z pompowtryskiwaczami też 0W40. Polatałem na nim 15 tysięcy kilometrów nic się nie działo.
Wymieniłem teraz na mobil new life.
Sam go wprawdzie wymieniłem i filtry. Po włączeniu silnika prze zjazdem z kanału też mi zgadał komp, że jest małe ciśnienie silnik stop, ale zrzuciłem to na karb tego, że być moze olej nie obiegł od razu całego układu i czujnik zameldował to. Po chwili komunikat znikł.
Postałem potem chwilę obok kanału, Pogaduchy ze znajomymi, motor zgasiłem.
Po tem jak odpaliłem komputer nic nie zgłaszał.
Mam blisko stamtąd do domu.
Potem raz jeszcze miałem taki komunikat, ale auto od wymiany oleju stało praktycznie bez jazdy na parkingu chyba ze dwa tygodnie w pełnym słońcu. Teraz nic mi się już nie zgłasza, a upały wciąż trwają.
Tomek
Awatar użytkownika
seba
klubowicz
klubowicz
Posty: 35
Rejestracja: 26 maja 2010, 0:03
Przebieg: 0
Silnik: 1.3
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Bytom

Post autor: seba »

Komunikat nie zawsze się pojawia. Po wyświetleniu go wyłączam silnik, zapalam go ponownie i wszystko jest ok. Przez moment przeszła mi też taka myśl, że to od tych temperatur. Za kilka dni wybieram się do Chorwacji, a tam będzie jeszcze cieplej i co wtedy? Jutro po raz kolejny jadę do ASO, zobaczymy co mi powiedzą.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Filtr w T-Jecie jest taki sam jak w 1,3mj, wkład zaczepia się do dekla i zakłada oring uszczelniający dekiel. Jeśli olej nie wylatuje na zewnątrz to uszczelnienie jest dobre. Mogli co najwyżej źle zaczepić wkład filtra, jeśli jest pod maską tak ciasno jak u mnie to jest bardzo możliwe że przy wkładaniu im wyskoczył z zaczepu, ale nie wiem czy miało by to wpływ na ciśnienie.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

jedyna sensowana rada to inny serwis. skoro ci nie wiedzą o co chodzi to niech to zweryfikuje kto inny.



pozatym w tamtym tygodniu miałem u siebie taki komunikat. a wyglądało to tak że stanąłem na światłach, miałem wciśnięte sprzęgło i hamulec i przez przypadek nie wyrzuciłem na luz i puściłem sprzęgło. samochód zgasł i wyskoczył na ułamek sekundy właśnie ten komunikat.
Awatar użytkownika
sebastianc78
klubowicz
klubowicz
Posty: 500
Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
Przebieg: 47800
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: sebastianc78 »

Emmer w tym przypadku to akurat, wg mnie, normalne zjawisko
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

tez tak uważam. tylko tak informacyjnie wrzuciłem.
tomektt
klubowicz
klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: tomektt »

Tutaj masz link do strony http://www.filtron.pl/pl/index.php?idp=80" onclick="window.open(this.href);return false;
Olej w silniku masz? masz
w ilości wystarczającej? sądzę że tak, przecież nie wlali by Ci go w ASO za mało.
Chociaż u nas wszystko jest mozliwe.
Czy u nas filtr oleju jest w silniku na górze? Tak jest.
Mało tego jest on w pozycji pionowej uszczelką do dołu.
Przy wymianie nie zwróciłem uwagi tylko gdzie jest czujnik oleju. Pewnie nie daleko.
Jeśli jest tak jak na schemacie w linku, to stawiam na filtr, może jego uszczelkę, która puszcza olej z powrotem do skrzyni korbowej.

Selenia ma dolną liczbę 5, mobil 0.
Oznacza to, że mobil jest rzadszy w niższych temperaturach i początkowo szybciej i lepiej obiega uklad.
Wszystkie porządne oleje niezależnie od pochodzenia ich bazy tworzą na metalu film, który zmniejsza tarcie przy rozruchu.
Więc nic nie może się stać gdy jest prawidłowa jego ilość. Trzeba ją tylko kontrolować.
Zakładam też, że u Ciebie nie wlano "chrzczonego" oleju.
Niestety mobile, castrole należą do najczęściej fałszowanych u nas marek.
Tomek
Awatar użytkownika
seba
klubowicz
klubowicz
Posty: 35
Rejestracja: 26 maja 2010, 0:03
Przebieg: 0
Silnik: 1.3
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Bytom

Post autor: seba »

i co? i nic... zmieniam serwis. Może ktoś mi poleci jakiś w okolicy?
ODPOWIEDZ